Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorNykyporets, S. S.en
dc.contributor.authorKot, S. O.en
dc.contributor.authorSabadosh, J. H.en
dc.contributor.authorChopliak, V. V.en
dc.contributor.authorPiddubchak, S. Y.en
dc.contributor.authorНикипорець, С. С.en
dc.contributor.authorКот, С. О.en
dc.contributor.authorСабадош, Ю. Г.en
dc.contributor.authorЧопляк, В. В.en
dc.contributor.authorПіддубчак, C. Ю.en
dc.date.accessioned2025-11-14T14:43:43Z
dc.date.available2025-11-14T14:43:43Z
dc.date.issued2025en
dc.identifier.citationNykyporets S. S., Kot S. O., Sabadosh J. H., Chopliak V. V., Piddubchak S. Y. Leveraging digital technologies in English phraseology research // Вісник науки та освіти. Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія»,Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія». 2025. Вип. № 10 (40). С. 83-95. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-10(40)-83-95.en
dc.identifier.issn2786-6165en
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/50023
dc.description.abstractThis article explores the transformative potential of digital technologies in researching and teaching English phraseology, with a focus on idiomatic expressions in specialized contexts such as Power Engineering and Electromechanics. Traditional methods for analysing phraseological units – fixed expressions that often carry non-literal meanings – have been limited by manual processes, subjectivity, and scalability issues, particularly in handling the vast, evolving data technical English texts. Drawing on corpus linguistics, natural language processing (NLP), and AI-driven tools like BERT models, this study addresses these challenges by proposing hybrid methodologies for systematic identification, contextual analysis, and educational application of English idioms. The research involved 78 second-year students the Faculty of Power Engineering and Electromechanics over a six-month period, who participated voluntarily with informed consent, ensuring all data remained confidential and anonymized. Through digital platforms, we extracted phraseological patterns corpora like the British National Corpus, the English Web 2021 (enTenTen21), alongside linguistic software tool such as Sketch Engine and specialized engineering databases, then integrated interactive AI modules for real-time learning. Key examples include idioms such as \"get your wires crossed\" (misunderstanding in electrical troubleshooting), \"power up\" (activating systems metaphorically), and \"on the same wavelength\" (synchronization in signal processing), which were analysed for polysemy and applied in gamified quizzes and VR simulations. Quantitative results paired t-tests showed significant gains (p < 0.01) in comprehension and productive use, with error rates in idiom misapplication dropping 28% to 9%, and student satisfaction averaging 4.2/5. Qualitatively, the approach mitigated contextual oversights, enhancing lexical diversity and cultural awareness. Ultimately, this integration bridges theoretical linguistics with practical applications in NLP, translation, and ESP education, offering a replicable framework for advancing phraseology studies in a digitized world. Future prospects include expanding to generative AI for predictive modelling and addressing ethical biases in corpus data.en_US
dc.description.abstractУ статті досліджується трансформаційний потенціал цифрових технологій у дослідженні та викладанні англійської фразеології, з акцентом на ідіоматичних виразах у спеціалізованих контекстах, таких як енергетика та електромеханіка. Традиційні методи аналізу фразеологічних одиниць – фіксованих виразів, які часто мають небуквальне значення – були обмежені ручними процесами, суб`єктивністю та проблемами масштабованості, особливо при обробці величезних обсягів даних з технічних англійських текстів, що постійно змінюються. Спираючись на корпусну лінгвістику, обробку природної мови (NLP) та інструменти на основі штучного інтелекту, такі як моделі BERT, це дослідження вирішує ці проблеми, пропонуючи гібридні методології для систематичної ідентифікації, контекстного аналізу та освітнього застосування англійських ідіом. У дослідженні протягом шести місяців брали участь 78 студентів другого курсу факультету енергетики та електромеханіки, які добровільно дали інформовану згоду, гарантуючи конфіденційність та анонімність усіх даних. За допомогою цифрових платформ ми отримали фразеологічні шаблони з корпусів, таких як British National Corpus, the English Web 2021 (enTenTen21), разом з лінгвістичним програмним забезпеченням, таким як Sketch Engine та спеціалізованих інженерних баз даних, а потім інтегрували інтерактивні модулі штучного інтелекту для навчання в режимі реального часу. Ключові приклади включають ідіоми, такі як «get your wires crossed» (непорозуміння при усуненні електричних несправностей), «power up» (метафоричне ввімкнення систем) та «on the same wavelength» (синхронізація в обробці сигналів), які були проаналізовані на полісемію та застосовані в ігрових вікторинах та VR-симуляціях. Кількісні результати парних t-тестів показали значне поліпшення (p < 0,01) у розумінні та продуктивному використанні, при цьому рівень помилок у неправильному застосуванні ідіом знизився з 28% до 9%, а задоволеність студентів склала в середньому 4,2/5. Якісно цей підхід зменшив контекстуальні прогалини, підвищивши лексичну різноманітність та культурну обізнаність. Зрештою, ця інтеграція поєднує теоретичну лінгвістику з практичним застосуванням у NLP, перекладі та освіті ESP, пропонуючи відтворювану структуру для просування досліджень фразеології в цифровому світі. Майбутні перспективи включають розширення до генеративної ШІ для прогнозного моделювання та вирішення етичних упереджень у корпусних даних.uk_UA
dc.language.isoen_USen_US
dc.publisherНаукові перспективиen
dc.relation.ispartofВісник науки та освіти. Вип. № 10 (40) : 83-95.en
dc.relation.ispartofseriesФілологіяen
dc.subjectEnglish phraseologyen
dc.subjectdigital technologiesen
dc.subjectcorpus linguisticsen
dc.subjectnatural language processingen
dc.subjectAI-driven educationen
dc.subjectанглійська фразеологіяen
dc.subjectцифрові технологіїen
dc.subjectкорпусна лінгвістикаen
dc.subjectобробка природної мовиen
dc.subjectосвіта на основі штучного інтелектуen
dc.titleLeveraging digital technologies in English phraseology researchen
dc.title.alternativeВикористання цифрових технологій для дослідження фразеології англійської мовиuk_UA
dc.typeArticle, professional native edition
dc.identifier.udc811.111'373.7:004en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-10(40)-83-95en
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3546-1734en
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0001-6579-0360en
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2850-1224en
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0008-7369-6762en
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0000-2384-5194en


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію