Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorПопов, В. О.uk
dc.contributor.authorМаєвська, І. В.uk
dc.contributor.authorПопова, А. В.uk
dc.contributor.authorАгарков, М. С.uk
dc.contributor.authorPopov, V.en
dc.contributor.authorMajewska, І.en
dc.contributor.authorPopova, А.en
dc.contributor.authorAharkov, М.en
dc.date.accessioned2025-12-23T09:37:39Z
dc.date.available2025-12-23T09:37:39Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationПопов В. О., Маєвська І. В., Попова А. В., Агарков М. С. Моделювання напружено-деформованого стану опор шляхопроводу із прорізом для проїзду автотранспорту для раціонального проектування // Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. 2025. № 1 (38). С. 6–18. URI: https://stmkvb.vntu.edu.ua/index.php/stmkvb/article/view/928.uk
dc.identifier.issn2311-1437
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/50323
dc.description.abstractIn the paper have been described a principled rational design solution for overpass piers, which must have the possibility of through-passage for vehicles through the piers, as a result of the complex urban planning situation, characteristic of the dense construction of typical regional and district cities of Ukraine. Thus, the pier have to simultaneously perform the function of maintaining the span structure of the overpass, and also ensure the technological possibility of laying at the level of the base of the pier of the roadway. Have been considered several basic constructive options for the arrangement of passage piers, which are arranged on weak soils. Have been analyzed the advantages and disadvantages of each. Among the selected options have been chosen the most rational one in the form of a monolithic P-shaped frame structure on the base of pile foundations, united by a solid slab grid. Have been also presented method of selecting the geometric parameters of the main structural components of such pier. The proposed engineering solutions were illustrated on the example of the designed overpass in the Vinnytsia city. Have been developed a fragment of the general plan of the overpass and the architectural form of the pier with a passage in the form of a spatial -shaped frame for this example. Have been carried out the selection of rational geometric parameters of the proposed architectural form taking into account the rules of traffic according by the described method. Have been developed a 3D-model of the specified architectural solution of the pier with a passage using the finite element method by standard software Lira-SAPR. Have been evaluated the most dangerous combinations of loads, which include technological effects on the structure at the level of the span of the overpass structure and at the level of roadway along the body of the support foundations. Have been analyzed the stress-strain state of the pier. Have been performed preliminary strength calculations for the developed model of the road pier and have been determined the most dangerous cross-sections, in which the maximum force and bending moment factors operate. Have been proven that the most loaded structural elements of the passage pier are the crossbar system that supports the span structure of the overpass, due to the large distance between the support posts, as well as the foundation structure, due to the horizontal components that arise during the movement of vehicles.en
dc.description.abstractУ статті описано принципове раціональне конструктивне рішення опор шляхопроводів, які, внаслідок складноїмістобудівної ситуації, характерної для щільної забудови типових обласних та районних центрів України, повиннімати можливість наскрізного проїзду для автотранспорту крізь опору. Таким чином, опора має одночасно виконуватифункцію підтримання пролітної будови шляхопроводу, а, також, забезпечувати технологічну можливість прокладанняв рівні основи опори автомобільного проїзду. Розглянуто декілька принципових конструктивних варіантівулаштування проїзних опор, що улаштовуються на слабких ґрунтах. Проаналізовано переваги та недоліки кожного зваріантів. Серед обраних варіантів вибрано найбільш раціональний – у вигляді монолітної рамної «П»-подібноїконструкції на пальових фундаментах, що об`єднані суцільним плитним ростверком. Наведено, також, методикупідбору геометричних параметрів основних конструктивних компонент такої опори. Запропоновані інженерні рішенняпроілюстровані на конкретному прикладі – проектованому шляхопроводі у м. Вінниці. Для зазначеного прикладурозроблено фрагмент генерального плану шляхопроводу та архітектурну форму опори з проїздом у виглядіпросторової «П»-подібної рами. Для запропонованої архітектурної форми виконано підбір раціональних геометричнихпараметрів з урахуванням правил дорожнього руху за викладеною методикою. Для зазначеного архітектурногорішення опори з проїздом розроблено модель споруди у просторовій постановці методом скінчених елементів звикористанням стандартного програмного комплексу «Lira-САПР». Оцінено найбільш несприятливі комбінаціїнавантажень, які включають технологічні впливи на споруду у рівні пролітної будови шляхопроводу та в рівні проїздупо тілу фундаментів опори. Проаналізовано напружено-деформований стан опори. Для розробленої моделі проїзноїопори виконані попередні міцнісні розрахунки та визначено найбільш небезпечні перерізи, в яких діють максимальнісилові та моментні фактори. Доведено, що найбільш навантаженими конструктивними елементами опори з проїздомє ригельна система, що підтримує пролітну будову шляхопроводу, внаслідок великої відстані між стійками опори, атакож, конструкції фундаментів, внаслідок горизонтальних складових, що виникають при русі автотранспорту.Виконані розрахунки підтверджують, з точки зору міцності і жорсткості, принципову можливість улаштування тараціональність обраного конструктивного рішення опори із проїздом.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofСучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. № 1 (38) : 6–18.uk
dc.subjectавтомобільний шляхопровідuk
dc.subjectпроїзна опораuk
dc.subjectпролітна будоваuk
dc.subjectнапружено-деформований станuk
dc.subjectзалізобетонна рамаuk
dc.subjectперехідні конструкціuk
dc.subjectoverpassen
dc.subjectpassage piersen
dc.subjectspan structureen
dc.subjectstress-strain stateen
dc.subjectreinforced concrete frameen
dc.subjecttransition structuresen
dc.titleМоделювання напружено-деформованого стану опор шляхопроводу із прорізом для проїзду автотранспорту для раціонального проектуванняuk
dc.title.alternativeThe modelling of stress strein state of overpass piers with a hole for vehicle passage for the rational designen
dc.typeArticle, professional native edition
dc.typeArticle
dc.identifier.udc624.21.09, 624.271, 625.7
dc.relation.referencesПопов В.О., Войцехівський О.В. Метод підсилення залізобетонних мостових опор улаштуванням бітрапецеїдальної обойми. Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. Науково-технічний збірник. Вінниця, ВНТУ, 2022-1. С. 5 – 15. Режим доступу: https://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/355784; https://dorndi.org.ua/ua/metod-pidsilennya-zalizobetonnih-mostovih-opor-ulashtuvannyam-bitrapeceidalynoyi-oboymuk
dc.relation.referencesPopov VOLODYMYR, Voitsehivskiy OLEXANDR The effective method of strengthening of reinforced concrete beam bridges by arrangement of the horizontal steel-concrete cover system. Concrete structures for resilient society. Proceeding of the FIB Symposium 2020, 22-24 November, China, Shanghai. Chapter 12. P. 1258 – 1264.en
dc.relation.referencesПопов В.О. Метод реконструкції балочних мостів без зупинки їх експлуатації улаштуванням нової збірно-монолітної пролітної будови / В.О. Попов, І.В. Маєвська, А.В. Попова, М.Я. Жиловський // Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. Науково-технічний збірник. Вінниця, ВНТУ, 2021-2. С. 5 – 15. Режим доступу: https://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/35576; https://dorndi.org.ua/ua/metod-rekonstrukciyi-balochnih-mostiv-bezzupinki-yih-ekspluataciyi-ulashtuvannyam-novoyi-zbirno-monolitnoyi-prolitnoyi-budoviuk
dc.relation.referencesПопов В.О. Несуча здатність залізобетонних мостових балок за похилими перерізами / В.О. Попов, Д.М. Байда, О.В. Войцехівський, В.В. Котенко // Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. Науково-технічний збірник. Вінниця, ВНТУ, 2024-1. С 6 – 13. . Режим доступу: https://mtmdc.com.ua/uk/journals/tom-21-1-2024, https://doi.org/10.31649/2311-1429-2024-1-6-13uk
dc.relation.referencesДБН В.1.2-14-2009. Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій та основ. К.: Мінбуд України, 2009. – 37 с. – (Державні будівельні норми України).uk
dc.relation.referencesДБН В.2.3-22:2009. Мости та труби. Основні вимоги проектування. [На заміну ДБН В.2.3-14:2006]. [Чинний від 2009-11-11] – К.: Мінрегіонбуд України, 2009. (Державні будівельні норми України).uk
dc.relation.referencesДСТУ 4100:2021. Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування. [На заміну ДСТУ 4100:2014]. [Чинний від 2021-11-01] – К. : ДП УкрНДНЦ, 2021 – 140 с. – (Національні стандарти України).uk
dc.relation.referencesДБН В.1.2-15:2009. Споруди транспорту. Мости та труби. Навантаження і впливи. Введ. З 2010-03-01 на заміну ДБН В.2.3-14:2006. К.: Мінрегіонбуд України, 2009. – 84 с. – (Державні будівельні норми України).uk
dc.relation.referencesДБН В.1.2-2:2006. Навантаження і впливи. Норми проектування. [На заміну СНиП 2.01.07-85 (крім розділу 10)]. [Чинний від 2007-01-01] – К. : Мінбуд України, 2006. – 71 с. – (Державні будівельні норми України).uk
dc.relation.referencesДБН В.2.3-14:2006. Мости та труби. Правила проектування. [На заміну СНиП 2.05.03-84]/ [чинний від 2006- 05-06]. К.: Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, 2006. – 217 с. – (Державні будівельні норми України).uk
dc.relation.referencesДСТУ Б В.1.2-3:2006. Прогини і переміщення. Вимоги проектування. Введ. З 1 січня 2007 р. на заміну розділу 10 СНиП 2.01.07-85. К.: Мінбуд України, 2006. – 10 с. – (Національний стандарт України).uk
dc.relation.referencesДСТУ Б В.2.6-156:2010. Бетонні та залізобетонні конструкції з важкого бетону. Правила проектування. [Чинний від 2011-06-01]. - К: Мінрегіонбуд України, 2011. – 118 с. – (Національні стандарти України).uk
dc.relation.referenceshttps://stmkvb.vntu.edu.ua/index.php/stmkvb/article/view/928
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2311-1429-2025-1-06-18
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2379-7764
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5999-6824
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3576-5823


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію