Розрахунок одношарових циліндричних стержневих покриттів
Анотації
Розв'язано задачу визначення оптимального варіанта одношарового циліндричного стержневого покриття із умови забезпечення загальної стійкості конструкції та з урахуванням аналізу впливу елементів підкріплення на роботу покриття. За допомогою програми «Міраж» для систем без підкріплень, з затяжками та з горизонтальними фермами одержано значення напружено-деформованого стану покриття в діапазоні зміни значень геометричних параметрів. За результатами проведених досліджень встановлено, що варіант покриття з затяжками є оптимальним, який характеризується мінімальною масою на 1 м2 просторової конструкції, раціональним співвідношенням геометричних параметрів та перевищенням критичного навантаження над експлуатаційним. Решена задача определения оптимального варианта однослойного цилиндрического стержневого покрытия из условия обеспечения общей устойчивости конструкции и с учетом анализа влияния элементов подкрепления на работу покрытия. С помощью программы «Мираж» для систем без подкреплений, с затяжками и с горизонтальными фермами получены значения напряженно-деформированного состояния покрытия в диапазоне изменения значений геометрических параметров. По результатам проведенных исследований установлено, что вариант покрытия с затяжками является оптимальным, который характеризуется минимальной массой на 1 м2 пространственной конструкции, рациональным соотношением геометрических параметров и превышением критической нагрузки над эксплуатационной. The article is dedicated to solving the task of defining the optimal option of one-layer cylinder rod surface under condition of providing the general stability of the construction and considering the analysis of corroborant elements influence on the surface work. With the help of software «Mirage» for the systems without corroboration, with webs and with horizontal gerders the values of deflicted mode of the surface within the scale of modifying the values of geometric parameters are received. According to the results of the conducted research it is determined that the surface option with webs is optimal and it is characterized by a minimal mass per 1 m2 of a space construction, a rational ratio of geometric parameters and exceeding the critical loading over the exploitation one.
URI:
http://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/133
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/5361