Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКужель, В. П.uk
dc.contributor.authorКлименчук, А. М.uk
dc.date.accessioned2016-01-31T11:36:22Z
dc.date.available2016-01-31T11:36:22Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationКужель В. П. Обґрунтування схем та розробка алгоритмів проведення досліджень з визначення дальності видимості дорожніх об’єктів в темну пору доби [Текст] / В. П. Кужель, А. М. Клименчук // Наукові нотатки. - 2014. - Вип. 46. – С. 324–331.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/7107
dc.description.abstractПредставлено розроблені схеми та алгоритми експериментальних досліджень з визначення дальності видимості об’єкту на дорозі при наявності та відсутності світла фар зустрічного транспортного засобу, наведені одержані експериментальні значення дальності видимості.uk
dc.description.abstractПредставлены разработанные схемы и алгоритмы экспериментальных исследований по определению дальности видимости объекта на дороге при наличии и отсутствии света фар встречного транспортного средства, приведены полученные экспериментальные значения дальности видимости.ru
dc.description.abstractPresented schemes and algorithms developed experimental studies to determine the object on the road visibility distance in the presence and absence of headlights of oncoming vehicles, are obtained experimental values visibility distance. When performing an experiment technical expertise conducted in accordance with established schemes and algorithms in an environment as close as possible to the conditions of an accident. When conducting field experiments during the nighttime to consider many factors: weather conditions, the type and condition of the road surface, especially the distinction between the object and its location, illumination and light distribution features that are provided with lights. Most reliable results you need to experiment to determine the visibility, which takes place directly on the stretch of road where the accident occurred. Pedestrian in a light clothing has a 30% better chance of being recognized during nighttime, and thus the probability of getting into an accident it is much lower probability of recognition in pedestrian clothing with reflective elements even higher, confirming the need for these items in the clothing of pedestrians during the nighttime.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherЛуцький національний технічний університетuk
dc.subjectдальність видимостіuk
dc.subjectсхема експериментуuk
dc.subjectтемна пора добиuk
dc.subjectдорожньо-транспортна пригодаuk
dc.subjectекспертизаuk
dc.subjectдорожній обєктuk
dc.titleОбґрунтування схем та розробка алгоритмів проведення досліджень з визначення дальності видимості дорожніх об’єктів в темну пору добиuk
dc.title.alternativeОбоснование схем и разработка алгоритмов проведения исследований по определению дальности видимости дорожных объектов в темное время сутокru
dc.title.alternativeJustification of schemes and development of algorithms of road object visibility distance research during the night-timeen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc656.1


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію