Дослідження впливу на показники автомобіля переведення його двигуна на роботу на біодизельному паливі
Author
Поляков, А. П.
Галущак, Д. О.
Поляков, А. П.
Галущак, Д. А.
Date
2014Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. АТМ [409]
Abstract
Використання альтернативних палив в якості палива для двигунів автомобілів є досить
актуальним питанням в теперішній час. Для дизельних двигунів альтернативним є біодизельне
паливо. Дана стаття присвячена дослідженню впливу на показники автомобіля переведення його
двигуна на роботу на біодизельному паливі.
Использование альтернативных топлив в качестве топлива для двигателей автомобилей
является весьма актуальным вопросом в настоящее время. Для дизельных двигателей
альтернативным является биодизельное топливо. Данная статья посвящена исследованию влияния
на показатели автомобиля перевода его двигателя на работу на биодизельном топливе. The usage of alternative fuels as fuel for car engines is very relevant question at this time. For
diesel alternative is biodiesel. The usage of pure biodiesel can lead to poor engine reliability and
performance degradation of the vehicle.
The way to solve the problems associated with the deterioration of the reliability of the engine and
vehicle performance testing is to use a mixture of biodiesel and diesel fuels as fuel for the engine. Using
fuel mixture will reduce the negative impact on the reliability of the elements of the engine and the
technical performance of the car and improve environmental performance.
Since cars are operated at varying conditions (technical category of roads, vehicle load , etc.)
should be used dynamically adjusting the percentage composition of the mixture of biodiesel and diesel
fuel while driving . This would allow an increase in the load on the vehicle to reduce the content of
biodiesel in the blend and contrast that would provide the maximum benefit from the use of biodiesel.
This paper presents a mathematical model of "Car with diesel engine - road - environment", with
which you can conduct research on the impact of a car transferring its engine to work on biodiesel. The
results of the timing of dispersal KrAZ- 256B1 from the point of shifting from the first to the top and exit
at maximum speed using diesel fuel and blends of biodiesel and diesel fuel with dynamic adjustment
percentage composition of the mixture.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/7673