Моделювання інформаційно-технологічного супроводу інклюзивного навчання осіб з особливими потребами
Анотації
У статті досліджено специфіку освітніх процесів інклюзивного навчання осіб з особливими потребами. Обґрунтовано подання етапів інклюзивного навчання з використанням апарату формальних граматик. Процес інклюзивного навчання складається з кількох функціональних етапів та вимагає врахування значної кількості складових, що обумовлює доцільність поетапного задання елементів формальної граматики. Врахування контексту в формальних граматиках дає змогу структуровано подавати особливості реалізації наступних етапів набуття освіти у залежності від результатів, отриманих на попередньому етапі. Можливість врахування контексту допускає адекватне відображення та реалізацію специфічних залежностей, що виникають в ході інклюзивного навчання. Методологічні основи формування комплексу інформаційних технологій супроводу інклюзивних освітніх процесів спираються на розроблену формальну модель інклюзивного навчання. В статье исследована специфика образовательных процессов инклюзивного обучения лиц с особыми потребностями. Обосновано представление этапов инклюзивного обучения с использованием аппарата формальных грамматик. Процесс инклюзивного обучения состоит из нескольких функциональных этапов и требует учета значительного количества составляющих, что обусловливает целесообразность поэтапного построения элементов формальной грамматики. Учет контекста в формальных грамматиках позволяет структурировано подавать особенности реализации последующих этапов получения образования в зависимости от результатов, полученных на предыдущем этапе. Возможность учета контекста допускает адекватное отражение и реализацию специфических зависимостей, возникающих в ходе инклюзивного обучения. Методологические основы формирования комплекса информационных технологий сопровождения инклюзивных образовательных процессов опираются на разработанную формальную модель инклюзивного обучения. The article studies the specificity of inclusive education for persons with special needs. The steps of inclusive education using formal grammars is represented. The process of inclusive education consists of several functional stages and requires a significant amount of components,
which determines the appropriateness of the phased construction of formal grammar elements. The context in formal grammars allows submitting specifics of subsequent stages implementation depending on the results, obtained in the previous step. Possibility of taking into account context allows for adequate reflection and implementation of specific dependencies that arise during inclusive education. Methodological bases of formation of information technology support complex of inclusive education based on the developed formal model of inclusive education.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/8993
https://itce.vntu.edu.ua/index.php/itce/article/view/211