Теоретико-методологічні засади педагогіки духовності
Автор
Прищак, М. Д.
Прыщак, Н. Д.
Pryschak, M. D.
Дата
2003Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ФГН [162]
Анотації
В статті зроблена спроба аналізу, визначення теоретико-методологічних основ філософсько-педагогічної концепції духовності, розробки нової педагогічної парадигми – духовної парадигми освіти. Розглянуто онтологічні і екзистенцій ні виміри генези поняття «духовність», дано визначення даного поняття. Проведено дослідження особистісно-психологічних аспектів та механізмів актуалізації духовності. Зроблена спроба визначення педагогічних чинників генези духовності. В статье сделана попытка анализа, определения теоретико-методологических основ философско-педагогической концепции духовности, разработки новой педагогической парадигмы – духовной парадигмы образования. Рассмотрено онтологические и экзистенциальные измерения генезы понятия «духовность», дано определение данного понятия. Проведено исследование личностно-психологических аспектов и механизмов актуализации духовности. Сделана попытка определения педагогических факторов генезы духовности. The paper [presents the trial analysis, determination of the theoretical-methodological principles of the philosophy-pedagogical conception of morality (spirituality), the development of new pedagogical paradigm – the moral (spiritual) paradigm of education. There had been considered the ontological and existential measurements of genesis of the notion morality (spirituality), the above notion was determined. There had been conducted the research of the personal-psychological aspects and mechanisms of the morality (spirituality) actualization. There had been made a trial determination of the pedagogical factors of the morality (spirituality) genesis.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/9236
Пов'язані елементи
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Генеза поняття духовності в педагогічній думці України (друга половина XIX – 20-ті роки XX століття)
Прищак, М. Д.; Прыщак, Н. Д.; Pryschak, M. D. (ВНТУ, 2008)В монографії здійснено цілісний та системний історико-педагогічний аналіз генези поняття духовності в педагогічній думці Укра-їни (друга половина ХІХ – 20-ті роки ХХ століття). Проаналізовано та уза-гальнено сучасні погляди ... -
Проблеми ґенези поняття духовності в педагогічній думці України 20-х років ХХ століття
Прищак, М. Д.; Прыщак, Н. Д.; Pryschak, M. D. (Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2006)Зроблено спробу дослідження проблеми трансформації поняття духовності у період встановлення радянської влади. Особливістю цього періоду є процес заміни трансцендентних, особистісних, національних чинників генези духовності ... -
Генеза поняття духовності в творчій спадщині вітчизняних педагогів другої половини ХІХ століття
Прищак, М. Д.; Прыщак, Н. Д.; Pryschak, M. D. (Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2006)Зроблено спробу дослідження проблеми духовності в творчій спадщині вітчизняних педагогів другої половини ХІХ століття. Увага акцентується на аналізі поглядів С.Гогоцького, С.Миропольського, М.Пирогова, П.Редкіна, К.Ушинського, ...