Особливості використання технологій дистанційного навчання
Автор
Витвицька, О.
Тютюнник, О. І.
Мойсеєнко, С.
Vytvytska, O.
Tiytiynnyk, O.
Moiseienko, S.
Дата
2021Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ВМ [684]
Анотації
Динамічне впровадження засобів електронного навчання й інформаційно-комунікаційних технологій у структуру освітньої системи держави посприяло трансформації традиційної моделі здобуття освіти в закладах
вищої освіти України. Такі тенденції, беззаперечно, є показниками розвитку вітчизняної системи освіти. Зокрема, з’явились розширені можливості для студентів у контексті організації власного навчального процесу та
вибору оптимальних джерел отримання інформації. Додаткові стимули для реалізації творчого і професійного
потенціалу в роботі, а також розвитку компетентності та цифрової грамотності виникли і у вітчизняних
педагогів. Процес розвитку електронного дистанційного навчання в Україні триває, а тому нагальною є потреба щодо вирішення проблем педагогічного, методичного й організаційного характеру забезпечення дистанційної
форми навчання з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних, цифрових технологій та інших засобів
комунікації учасників навчального процесу.
Наукова стаття являє собою оригінальне дослідження актуальних тенденцій розвитку дистанційного
навчання в Україні, а також ролі інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій у процесі здобуття
вищої освіти, зокрема особливостей вивчення математичних дисциплін в умовах упровадження форм електронного навчання. Дослідження теми здійснювалось завдяки застосуванню методів порівняння, абстракції, аналізу
й узагальнення.
На основі ґрунтовного аналізу теоретико-методологічного підґрунтя було визначено, що характерними
перешкодами для розвитку дистанційного навчання в Україні є низька адаптованість навчального процесу до
матеріально-методичного й організаційного забезпечення закладів вищої освіти, відсутність дієвої системи
стимулювання студентів щодо здобуття вищої освіти, недостатня цифрова грамотність та компетентність
педагогів у частині застосування інформаційно-комунікаційних технологій як головних інструментів забезпечення навчального процесу, а також сприйняття технологій дистанційного навчання як вимог сьогоденних тенденцій, спричинених пандемією Covid-19, а не як перспективного вектора реформування освітньої моделі держави в
контексті забезпечення сталого розвитку концепції освіти впродовж життя. The development of e-learning tools and information and communication technologies for use in the Ukrainian’s institutions
of higher education are key factors for the successful traditional education system update; while these aspects are positive
within the framework of national higher education system development. Information and communication technologies have
increasing education opportunities for students in the context of organization the educational process, educational outreach,
as well as the selection of optimal sources of educational material, information and educational experience. Furthermore, in
the digital era teachers are also provided additional incentives and more opportunities for the development of digital literacy
and competency. The development of distance e-learning is a continuing; so, the problems of improving of scientific and
methodological, organization, information and communication support for distance learning are priority.
The article is devoted to the analysis of the most urgent evolution directions and tendencies in organization of distance
learning as a vector of acquire a higher-level education in Ukraine; role of ICT as an enabler of innovations methods of selfeducation, in particular peculiarities of higher mathematics learning through ICT, are analyzed by authors. Comparison,
methods of abstraction, analysis and generalization are the research methods which were used in the science paper.
So, based on theoretical and methodological research, it was determined that low level of adapted of form of distance
learning to material, technical and organization support of national education system, the weakness of the system to stimulate
students’ interest to pursue higher education, low digital literacy and competency rates of the participants in the national
education system are serious obstacles for a sustainable development of the distance learning. Improvement of the distance
learning is consisted to develop and disseminate methods of effective combinations of synchronous and asynchronous options
for organizing training in institutions of higher education and formation of a universal information and methodological
base, which would compile all data about successful of using technologies distance learning and practical recommendations
to enhance the effectiveness of using information and communication technologies in higher education system.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35362