• English
    • українська
  • українська 
    • English
    • українська
  • Увійти
Дивитися документ 
  • Головна
  • Факультет інформаційних технологій та комп'ютерної інженерії
  • Кафедра програмного забезпечення
  • Наукові роботи каф. ПЗ
  • Дивитися документ
  • Головна
  • Факультет інформаційних технологій та комп'ютерної інженерії
  • Кафедра програмного забезпечення
  • Наукові роботи каф. ПЗ
  • Дивитися документ
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

The Analysis of Polygonal Models Density in Three-Dimensional Computer Games

Автор
Романюк, О. Н.
Romanyuk, Oleksandr
Завальнюк, Євген
Zavalniuk, Yevhen
Котлик, Сергій
Kotlyk, Sergii
Стахов, О. Я.
Stakhov, Oleksiy
Дата
2023-09-30
Metadata
Показати повну інформацію
Collections
  • Наукові роботи каф. ПЗ [1511]
Анотації
The article analyzes the features of choosing the polygonal model density level for a three-dimensional computer game. The concepts of triangulation, polygonal mesh density, and level of detail are described. The relevance of adjusting the density of the object's polygonal mesh is justified. The main types of game objects are defined. The dependence of the object surface’s number of triangles on the position, type and curvature of the figure, target style, platform and mode of the game, the total number of characters, the presence of animated transformations is examined. The features of calculating the curvature of a three-dimensional surface point, a polygonal mesh triangle’s vertex, and a whole triangle are analyzed. The method of determining the need for additional triangulation of a triangle based on the assessment of its overall curvature is described. A table that shows the typical sizes of polygonal models in popular three-dimensional computer games over the past decade has been constructed. The features of software tools for automatization of the surface’s level of detail selection are described
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/38105
Відкрити
95-174-PB-pages.pdf (3.370Mb)

Інституційний репозиторій

ГоловнаПошукДовідкаКонтактиПро нас

Ресурси

JetIQСайт бібліотекиСайт університетаЕлектронний каталог ВНТУ

Перегляд

Всі архівиСпільноти та колекціїЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOIЦя колекціяЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOI

Мій обліковий запис

ВхідРеєстрація

Статистика

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Головна | Відправити відгук | Довідка | Контакти | Про нас
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ