Понятійний апарат маркетингових комунікацій
Анотації
Досліджено понятійний апарат маркетингових комунікацій, в якому було розглянуто сутність маркетингових комунікацій та визначено поняття "маркетингові комунікації" у науковій літературі.Проведено аналіз трактувань поняття "маркетингові комунікації" що містяться у працях вітчизняних та
закордонних вчених, визначено мету, функції та цілі маркетингових комунікацій. Досліджено поняття "канали
маркетингових комунікацій", визначено переваги та недоліки найбільш поширених каналів маркетингових
комунікацій. The conceptual apparatus of marketing communications is researched, in which the essence of marketing communications is considered and the concept of "marketing communications" in the scientific literature is defined. An analysis of the interpretations of the concept of "marketing communications" contained in the works of domestic and foreign scholars is carried out, the purpose, functions and goals of marketing communications are defined. The concept of "channels of marketing communications" is studied, the advantages and disadvantages of the most common channels of marketing communications are determined.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/44320