Контрактне регулювання територіального брендингу
Author
Карачина, Н. П.
Мороз, О. В.
Семцов, В. М.
Karachyna, N. P.
Moroz, O. V.
Semtsov, V. M.
Date
2017-10Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. ММЕ [353]
Abstract
У статті обґрунтовано визначальну роль контрактів при регулюванні відносин в економічній системі на прикладі територіального брендингу. Здійснено опис реципієнтів та бенефеціаріїв територіального брендингу, а також конфлікту інтересів груп економічних агентів. Описано зміст типової контрактної угоди при реалізації брендингу сільських територій. Відзначено, що особливе місце у такій контрактації належить запропонованому алгоритму управлінських дій, функціональній ідентифікації партнерських сторін, механізмів координації, контролю та санкціям за недотриманням альянсових угод, самовдосконалення економічних та відповідних контрактних відносин. The article substantiates the determinant role of contracts in the regulation of relations in the economic system on the example of local branding. Made a description of the recipients and benefecìarìïv regional branding, as well as conflict of interest groups of economic agents. Describes the contents of a typical contract transactions while implementing the branding of rural areas. It is noted that contractual arrangements in such a special place belongs to the proposed algorithm of managerial action, functional identification of affiliate parties, mechanisms for coordination, monitoring and sanctions for support of al′ânsovih deals, self-improvement, economic and contractual relations.
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/18187