Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЮдін, О.uk
dc.date.accessioned2019-05-09T15:58:23Z
dc.date.available2019-05-09T15:58:23Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationЮдін О. Естетика Германа Когена й естетика Михайла Бахтіна: Переосмислення поняттєвих запозичень [Текст] / О. Юдін // Sententiae. – Вінниця, 2014. – № 2. – С. 157-166.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24623
dc.description.abstractУ статті проводиться порівняльний аналіз філософських та естетичних позицій Г. Когена та раннього М. М. Бахтіна. Детально розглядається місце конфігурації понять завершення й естетичної любові (запозиченої Бахтіним з естетики Когена) в естетиці кожного з мислителів. Показано радикальне переосмислення значення й змісту цих понять та переакцентування їх місця в естетиці Бахтіним, зокрема, у зв’язку з питанням про стосунки між релігією та мистецтвом, в якиму мислителі займали протилежні позиції, а також у зв’язку із загальними філософськими положеннями Бахтіна, розумінням буття як взаємодії між двома свідомостями. Показано, що це переосмислення зумовлене подоланням Бахтіним трансцендентального підходу у філософії, відповідно, з переходом від філософії свідомості до філософії буття, а в естетиці – від естетики свідомості до естетики події.uk
dc.description.abstractThe article deals with the comparative analysis of philosophic and aesthetic positions of H. Cohen and early M. M. Bakhtin. It considers in detail the place of configuration of concepts of completion and aesthetic love (borrowed by Bakhtin from Gohen’s aesthetics) in the aesthetics of each thinker. It shows the radical rethinking of the meaning and contents of these notions and reaccentuating their place in Bakhtin’s aesthetics particularly on connection with the question of relation between art and religion where thinkers take opposed positions, and also in connection with general Bakhtin’s philosophic provisions, treating being as interaction between two consciousnesses. It is concluded that this rethinking conditioned by Bakhtin’s surmounting of transcendental approach in philosophy and going over from philosophy of consciousness to philosophy of being, and in aesthetics – from aesthetics of consciousnesses to aesthetics of event.en
dc.description.abstractВ статье проводится сравнительный анализ философских и эстетических по-зиций Г. Когена и раннего М. М. Бахтина. Подробно рассматривается место конфигурации понятий завершения и эстетической любви (заимствованной Бах-тиным из эстетики Когена) в эстетике каждого из мыслителей. Показано ради-кальное переосмысление содержания этих понятий и их места в эстетике Бах-тиным, в частности, в связи с вопросом об отношении между религией и искус-ством, в котором мыслители занимали противоположные позиции, а также в связи с общими философскими положениями Бахтина, пониманием бытия как взаимодействия между двумя сознаниями. Показано, что это переосмысление обусловлено преодолением Бахтиным трансцендентального подхода в философии и, соответственно, с переходом от философии сознания к философии бытия, а в эстетике – от эстетики сознания к эстетике события.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 157-166.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/218
dc.subjectестетикаuk
dc.subjectестетична любовuk
dc.subjectестетичне завершенняuk
dc.subjectрелігіяuk
dc.subjectтрансцендентальна філософіяuk
dc.subjectсвідомістьuk
dc.subjectбуттяuk
dc.subjectэстетикаru
dc.subjectэстетическая любовьru
dc.subjectэстетическое завершениеru
dc.subjectрелигияru
dc.subjectтрансцендентальная философияru
dc.subjectсознаниеru
dc.subjectбытиеru
dc.subjectaestheticsen
dc.subjectaesthetic loveen
dc.subjectaesthetic completionen
dc.subjectreligionen
dc.subjecttranscendental philosophyen
dc.subjectconsciousnessen
dc.subjectbeingen
dc.titleЕстетика Германа Когена й естетика Михайла Бахтіна: Переосмислення поняттєвих запозиченьuk
dc.title.alternativeЭстетика Германа Когена и эстетика Михаила Бахтина: Переосмысление понятийных заимствованийru
dc.title.alternativeThe Aesthetics of Hermann Cohen and the Aesthetics of Mikhail Bakhtin: Conceptual Borrowings and their Rethinkingen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesБахтин (2003): Бахтин, М. М. Собрание сочинений: В 7-ми т т.;Т. 1: Философская эстетика 1920-х годов. Москва: Русские словари; Языки славянской культуры, 2003, 960 с.ru
dc.relation.referencesБонецкая (1994): Бонецкая, Н.К. «М. Бахтин в 1920-е годы». В: Диалог. Карнавал. Хроно-топ, 1994, No 1, С. 16–62.ru
dc.relation.referencesЕтимологічний словник (2003): Етимологічний словникукраїнської мови: У 7 тт.; Т. 4: Н–П. Київ: Наукова думка, 2003, 656 с.uk
dc.relation.referencesИсупов (1990): Исупов, К. Г. «О философской антропологии М.М. Бахтина». В: Бахтинский сборник, Вып. I: Сб. ст. Москва: Прометей, 1990, С. 30–46.ru
dc.relation.referencesИсупов (2010): Исупов, К. Г. Судьбы классического наследия и философско-эстетическая культура Серебряного века. Санкт-Петербург : Русская христианская гуманитарная академия, 2010, 592 с.ru
dc.relation.referencesКаган (1991): Каган, М.С. «Идея диалога в философско-эстетической концепции М. Бахти-на: закономерности формирования, духовный контекст и социокультурный смисл». В: М.М. Бахтин и философская культура ХХ века (Проблемы бахтинологии), Вып. 1, Часть 1. Санкт-Петербург : Образование, 1991, С. 17–31ru
dc.relation.referencesКаган (2010): Каган, Ю.М. Люди не нашего времени. Михаил Михайлович Бахтин. Москва: РОССПЭН, 2010, С. 34–46.ru
dc.relation.referencesПул (1997): Пул, Б. «Роль М.И. Кагана в философии М.М. Бахтина (от Германа Когена к Максу Шелеру)». В: Бахтинский сборник. Выпуск 3. Отв. ред. В.Л. Махлин. Москва: Лабиринт, 1997, С. 162–181.ru
dc.relation.referencesПуль (1995): Пуль, Б. «“Назад к Кагану”». В: Диалог. Карнавал. Хронотоп, 1995, No 1(10), С.38–48.ru
dc.relation.referencesСловник (1974): Словник української мови, т. 5: Н–О. Київ: Наукова думка, 1974, 840 с.uk
dc.relation.referencesСокулер (2008): Сокулер, З.А.Герман Коген и философия диалога. Москва: Прогресс-Традиция, 2008, 312 с.ru
dc.relation.referencesСтолович (1989): Столович, Л.Н. «М.М. Бахтин и проблема ценности». В: Эстетика М.М. Бахтина и современность. Саранск: Изд. Морд. ГУ, 1989, С. 25–27.ru
dc.relation.referencesФохт (2003): Фохт, Б.А. Избранное (из философского наследия). Москва: Прогресс-Традиция, 2003, 456 с.ru
dc.relation.referencesФридман (1992): Фридман, И.Н. «Незавершенная судьба естетики завершения». В: М.М. Бахтин как философ. Москва: Наука, 1992, С. 51–67.ru
dc.relation.referencesЯковенко (1910): Яковенко, Б. «О теоретической философии Германа Когена». B: Логос. Книга первая. Москва:Мусагет, 1910, С. 199–249.ru
dc.relation.referencesBrandist (2002): Brandist, C. The Bakhtin Circle: Philosophy, Culture and Politics. London: Pluto Press, 2002, 221 p.en
dc.relation.referencesClark (1984): Clark, K., Holquist, M.Mikhail Bakhtin. Cambridge, Mass.: Belknap Press of Harvard UP, 1984, 398 р.en
dc.relation.referencesCoates (1999): Coates, R. Christianity in Bakhtin: God and the Exiled Author (Cambridge Studies in Russian Literature). Cambridge, Eng.; New York, US: Cambridge UP, 1999, (xiv) 204 p.en
dc.relation.referencesHolquist (2002): Holquist, M. Dialogism. Bakhtin and his World. London & NY: Routledge, 2002, 224 р.en
dc.relation.referencesCohen (1889): Cohen, H. KantsBegr ündung derAesthetik. Berlin: Ferd. DümllersVerlagsbuch-handlung, 1889, 434 S.en
dc.relation.referencesCohen (1912): Cohen, H.System der Philosophie. T. 3: Ästhetik des reinen Gefühls, Bd. 1, Berlin: Cassirer, 1912, xiv, 402 S.en
dc.relation.referencesCopleston (1994): Copleston,F.A History of Philosophy. Volume 7: Modern Philosophy, from the Post-Kantian Idealists to Marx, Kierkegaard, and Nietzsche. New York: Image Books, 1994, 496 p.en
dc.relation.referencesPoma (1997): Poma, A. The Critical Philosophy of Hermann Cohen. Albany: SUNY Press, 1997, 320 p.en
dc.relation.referencesPoma (2006): Poma, A. Yearning for Form and Other Essays on Hermann Cohen's Thought, Dordrecht: Springer, 2006, xiii, 388 p.en
dc.relation.referencesRenz (2003): Renz,U. Critical Idealism and the Concept of Culture. Hermann Cohen’s Critical Idealism. Еd. by Reinier Munk. Dordrecht: Springer Science & Business Media, 2006, Р. 327–356.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent31.02.157


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію