dc.contributor.author | Кобилянська, І. М. | uk |
dc.contributor.author | Васаженко, Н. | uk, ru |
dc.contributor.author | Miastkovska, M. | en |
dc.contributor.author | Kobylianska, I. | en |
dc.contributor.author | Vasazhenko, N. | en |
dc.contributor.author | Мястковская, М. | ru |
dc.contributor.author | Кобылянская, И. | ru |
dc.contributor.author | Мястковська, М. | uk |
dc.date.accessioned | 2020-09-09T08:58:15Z | |
dc.date.available | 2020-09-09T08:58:15Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Мястковська М. Аналіз недоліків використання інформаційно-комунікаційних технологій у закладах вищої освіти [Текст] / М. Мястковська, І. М. Кобилянська, Н. Васаженко // Педагогіка безпеки. – № 2. – Вінниця, 2019. – С. 173-179. | uk |
dc.identifier.issn | 2524-1079 | |
dc.identifier.issn | 2524-1087 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30445 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовані недоліки використання інформаційних технологій в процесі підготовки
фахівців. Визначені та окреслені можливі шляхи їх уникнення під час викладацької діяльності.
Об’єкт дослідження – процес фахової підготовки у закладах вищої освіти.
Метою цієї статті є аналіз науково-методичних публікацій з проблеми дослідження, визначення
наявних недоліків використання інформаційних технологій в процесі підготовки фахівців у закла-
дах вищої освіти та можливі шляхи їх подолання.
Проведений аналіз наукових джерел показав, що до основних недоліків використання інформа-
ційних технологій відносять: зменшення уваги студентів в процесі роботи з комп’ютером; наяв-
ність різнопланової та суперечливої інформації, на основі якої необхідно прийняти рішення; не-
можливість машини повністю адаптуватися до здібностей та потреб студента; зменшення кількос-
ті живого спілкування, що може призвести до труднощів під час дискусій на професійні теми; без-
думне використання з мережі Інтернет готових проектів, рефератів, доповідей та труднощі особи-
стісного характеру.
Усе це є підставою для твердження, що використання інформаційних технологій в процесі ви-
вчення навчальної дисципліни має бути методично обґрунтоване, забезпечене відповідними мето-
дичними рекомендаціями щодо роботи з комп’ютером під час опанування матеріалу та оптималь-
но поєднане із традиційними методами навчання.
Перспективами подальших досліджень є методичне обґрунтування та експериментальна пере-
вірка педагогічних умов щодо формування готовності майбутніх фахівців педагогічних спеціаль-
ностей до використання інформаційних технологій в процесі фахової діяльності. | uk |
dc.description.abstract | In the article the disadvantages of using information technologies in the process of training specialists
are analyzed. Possible ways of avoiding them during teaching activity are identified and outlined.
The object of study is the process of professional training in higher education institutions.
The purpose of this article is to analyze scientific and methodological publications on the problem of
research, to identify the existing shortcomings in the use of information technologies in the process of
training specialists in higher education institutions and possible ways to overcome them. The analysis of scientific sources showed that the main disadvantages of using information technology
include reducing students' attention in the process of working with a computer, the presence of diverse
and contradictory information on which to make a decision, the inability of the machine to fully adapt to
the abilities and needs of the student, reducing the number of live communication, which can lead to
difficulties in discussions on professional topics, thoughtless use of Internet-ready projects, abstracts,
reports and difficulties of a personal nature.
All this is grounded in the assertion that the use of information technology in the course of study
should be methodologically justified, provided with appropriate methodological guidelines for working
with the computer while mastering the material, and optimally combined with traditional teaching
methods.
Prospects for further research are the methodological substantiation and experimental verification of
pedagogical conditions for forming the readiness of future specialists of pedagogical specialties for the
use of information technologies in the process of professional activity. | en |
dc.description.abstract | В статье проанализированы недостатки использования информационных технологий в процес-
се подготовки специалистов. Определены и намечены возможные пути их избежания при препо-
давательской деятельности.
Объект исследования – процесс профессиональной подготовки в учреждениях высшего образо-
вания.
Целью данной статьи является анализ научно-методических публикаций по проблеме исследо-
вания, определение имеющихся недостатков использования информационных технологий в про-
цессе подготовки специалистов в учреждениях высшего образования и возможные пути их прео-
доления.
Проведенный анализ научных источников показал, что к основным недостаткам использования
информационных технологий относят: уменьшение внимания студентов в процессе работы с ком-
пьютером; наличие разнообразной и противоречивой информации, на основе которой необходимо
принять решение; невозможность машины полностью адаптироваться к способностям и потребно-
стей студента; уменьшение количества живого общения, что может привести к трудностям в ходе
дискуссий на профессиональные темы; бездумное использование из сети Интернет готовых проек-
тов, рефератов, докладов и трудности личностного характера.
Все это является основанием для утверждения, что использование информационных техноло-
гий в процессе изучения учебной дисциплины должно быть методически обосновано, обеспечено соответствующими методическими рекомендациями по работе с компьютером во время освоения
материала и оптимально сопряжено с традиционными методами обучения.
Перспективами дальнейших исследований является методическое обоснование и эксперимен-
тальная проверка педагогических условий по формированию готовности будущих специалистов
педагогических специальностей к использованию информационных технологий в процессе про-
фессиональной деятельности. | ru |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Педагогіка безпеки. № 2 : 173-179. | uk |
dc.subject | фахова підготовка | uk |
dc.subject | інформаційні технології | uk |
dc.subject | розвиток фахової компетентності | uk |
dc.subject | удосконалення навчального процесу | uk |
dc.subject | компетентнісний підхід в вищій школі | uk |
dc.subject | методичне забезпечення | uk |
dc.subject | professional training | en |
dc.subject | information technology | en |
dc.subject | development of professional competence | en |
dc.subject | improvement of the educational process | en |
dc.subject | competence approach in higher education | en |
dc.subject | methodological support | en |
dc.subject | профессиональная подготовка | ru |
dc.subject | информационные технологии | ru |
dc.subject | развитие профессиональной компетентности | ru |
dc.subject | совершенствование учебного процесса | ru |
dc.subject | компетентностный подход в высшей школе | ru |
dc.subject | методическое обеспечение | ru |
dc.title | Аналіз недоліків використання інформаційно-комунікаційних технологій у закладах вищої освіти | uk |
dc.title.alternative | Analysis of Disadvantages of Using Information and Communication Technology In Higher Education Institutions | en |
dc.title.alternative | Анализ недостатков использования информационно-коммуникационных технологий в учреждениях высшего образования | ru |
dc.type | Article | |
dc.relation.references | Вербицкий, А. А. (1991). Активное обучение в высшей школе: контекстный подход: метод. по-
собие. Москва: Высшая школа. | ru |
dc.relation.references | Дембіцька, С. В., & Кобилянський, О. В. (2014). Педагогічні умови використання інтернет-
технологій в процесі вивчення безпеки життєдіяльності. Сучасні інформаційні технологій та
інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми.
Зб. наук. пр. Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», вип. 38, 310-315. | uk |
dc.relation.references | Грущенко, Л. М., & Федоренко, Н. В. (2009). Проблеми впровадження інформаційних техноло-
гій у вищих навчальних закладах. Вісник Львівського університету, Вип. 25, Ч. 2, 133–141. | uk |
dc.relation.references | Кобилянський, О., & Дембіцька, С. (2014). Використання інтернет-технологій у процесі вивчен-
ня безпеки життєдіяльності. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кіровоград: РВВ
КДПУ ім. В. Винниченка, вип. 132, 61–65. | uk |
dc.relation.references | Кобилянський, О. В., Дембіцька, С. В., & Кобилянська, І. М. (2014). Теоретичні засади форму-
вання компетенцій з безпеки життєдіяльності у студентів економічних спеціальностей: моно-
графія. Вінниця: ВНТУ. | uk |
dc.relation.references | Соколова, І. В., & Грузнова, С. В. (2012). Проблеми впровадження новітніх інформаційних тех-
нологій у навчальний процес вищих навчальних закладів Сучасні інформаційні технології та
інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми :
зб. наук. пр. Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. Київ; Вінниця, вип. 32, 424-427. | uk |
dc.relation.references | Торубара, О. М. & Клейно, Є. О. (2016). Застосування інформаційно-комунікаційних технологій
у професійній і технічній освіті. Наукові записки. Серія: педагогіка, 2, 56-62. | uk |
dc.relation.references | Хімчук, Л. (2013). Використання інформаційних технологій в загальноосвітніх школах гірських
регіонів: труднощі майбутніх вчителів. Гірська школа українських Карпат, 8-9, 134-136. | uk |
dc.relation.references | Шикула, Г. (2013). Розвиток інформаційних технологій у ВНЗ України: історичний аспект. URL:
/wpcontent/uploads/2013/11/Педагогіка_Shykula_2013_11_26_12_01_11_7 08.pdf. | uk |
dc.relation.references | Bhattacharjee, B., & Deb, K. (2016). Role of ICT in 21st Century Teacher Education. International
Journal of Education and Information Studies, Vol. 6, No.1. | en |
dc.relation.references | Chen, Y. W. (2000). A Review of the Survey of Implementation of Computers in Education. URL:
http://mste.illinois.edu/courses/ci499sp01/students/ychen17/pages/pap449ii.html. | en |
dc.relation.references | Geladze D. (2015). Using the Internet and Computer Technologies in Learning/Teaching Process.
Journal of Educational Practice, Vol. 6, No. 2. | en |
dc.relation.references | Haddad, W. & Drexler, A. (2002). Technologies for Education: Potentials, Parameters and Prospect.
Washington D.C.: AED, Paris UNESCO. | en |
dc.relation.references | Neetu Dabas. (2018). Role of Computer and Information Technology in Education System.
Іnternational Journal of Engineering and Techniques, Volume 4, Issue 1, Jan – Feb. | en |
dc.relation.references | Wilsz, J. (2008). Umieejetnosci potrzebne nauczycielowi techniki do skutecznego komunikowania sie z
uczniami. Techika-Informatyka-Edukacja. Teoretyczne i praktyczne problem edukacji
informatycznej, t. IX, red. W. Walat. Rzeszow. 189 p. | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-2-173-179 | |