dc.contributor.author | Донець, В. | uk |
dc.contributor.author | Donets, V. | en |
dc.contributor.author | Донец, В. | ru |
dc.date.accessioned | 2020-09-09T09:35:20Z | |
dc.date.available | 2020-09-09T09:35:20Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Донець В. Проблема підготовки майбутніх фахівців педагогічних спеціальностей до роботи в умовах інклюзії [Текст] / В. Донець // Педагогіка безпеки. – № 2. – Вінниця, 2019. – С. 160-165. | uk |
dc.identifier.issn | 2524-1079 | |
dc.identifier.issn | 2524-1087 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30448 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано особливості підготовки майбутніх фахівців педагогічних спеціальнос-
тей до роботи в умовах інклюзії та проблеми, які виникають при цьому. На підставі аналізу науко-
вих джерел, було з’ясовано, що до найпоширеніших недоліків під час впровадження інклюзивного
навчання належать: недостатня підготовка фахівців до здійснення професійної діяльності в інклю-
зивному освітньому середовищі, нестача висококваліфікованих фахівців, які здатні забезпечити
процес навчання в умовах інклюзії, а також психологічна неготовність вчителів до роботи з дітьми
з особливими потребами. Проаналізовано закордонний досвід впровадження інклюзії та напрямки
вдосконалення середньої освіти. Закордонні науковці основну проблему впровадження інклюзії
вбачають у збільшенні психоемоційного навантаження на вчителя і, як наслідок, його передчасне
професійне вигорання. І вітчизняні, і закордонні дослідники вбачають вирішення окреслених про-
блем у формуванні професійної готовності вчителя до роботи з дітьми з особливими потребами на
етапі фахової підготовки. Відповідно, було зроблено висновок про необхідність вдосконалення
процесу фахової підготовки майбутніх працівників педагогічних спеціальностей у напрямку фор-
мування готовності до роботи в умовах інклюзії. Також було проаналізовано дослідження у цьому
напрямку, визначені їхні переваги та недоліки. Перспективами подальших досліджень є розробка
організаційно-структурної моделі та відповідного методичного забезпечення для формування го-
товності майбутніх фахівців педагогічних спеціальностей до роботи з дітьми з обмеженими мож-
ливостями. | uk |
dc.description.abstract | The article deals with the peculiarities of preparation of future specialists of pedagogical specialties to
work in the conditions of inclusion and the problems that arise in this case. Based on the analysis of
scientific sources, it was found that the most common shortcomings in the process of implementation of
inclusive education include the lack of training of professionals to engage in professional activities in an
inclusive educational environment, the lack of highly qualified specialists who are able to provide training
in psycho-inclusion, as well as teachers' unwillingness to work with children with special needs. The
foreign experience of introduction of inclusion and directions of improvement of secondary education are
analyzed. Foreign scholars see the main problem of inclusion as increasing the psycho-emotional burden
on the teacher and, as a consequence, his early professional burnout. Both domestic and foreign
researchers see the solution of the outlined problems in forming the teacher's professional readiness to
work with children with special needs during the professional training stage. Accordingly, it was
concluded that it is necessary to improve the process of professional training of future employees of
pedagogical specialties in the direction of forming readiness to work in the conditions of inclusion.
Studies in this area were also analyzed, their advantages and disadvantages identified. Prospects for
further research are the development of an organizational and structural model and appropriate
methodological support for the formation of the readiness of future specialists of pedagogical specialties
to work with children with disabilities. | en |
dc.description.abstract | В статье проанализированы особенности подготовки будущих специалистов педагогических
специальностей к работе в условиях инклюзии и проблемы, возникающие при этом. На основании
анализа научных источников было выяснено, что к наиболее распространенным недостаткам в
процессе внедрения инклюзивного обучения относятся: недостаточная подготовка специалистов к
осуществлению профессиональной деятельности в инклюзивной образовательной среде, недоста-
ток высококвалифицированных специалистов, которые в состоянии обеспечить процесс обучения
в условиях инклюзии, а также психологическая неготовность учителей к работе с детьми с особы-
ми потребностями. Проанализированы зарубежный опыт внедрения инклюзии и направления со-
вершенствования среднего образования. Зарубежные ученые основную проблему внедрения инк-
люзии видят в увеличении психоэмоциональной нагрузки на учителя и, как следствие, его преж-
девременное профессиональное выгорание. И отечественные, и зарубежные исследователи видят
решения обозначенных проблем в формировании профессиональной готовности учителя к работе
с детьми с особыми потребностями на этапе профессиональной подготовки. Соответственно, был
сделан вывод о необходимости совершенствования процесса профессиональной подготовки бу-
дущих работников педагогических специальностей в направлении формирования готовности к
работе в условиях инклюзии. Также были проанализированы исследования в этом направлении,
определены их преимущества и недостатки. Перспективами дальнейших исследований является
разработка организационно-структурной модели и соответствующего методического обеспечения
для формирования готовности будущих специалистов педагогических специальностей к работе с
детьми с ограниченными возможностями. | ru |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Педагогіка безпеки. № 2 : 160-165. | uk |
dc.subject | фахова підготовка | uk |
dc.subject | підготовка фахівців педагогічних спеціальностей | uk |
dc.subject | формування компетенцій | uk |
dc.subject | удосконалення навчального процесу | uk |
dc.subject | інклюзія | uk |
dc.subject | інклюзивна освіта | uk |
dc.subject | інклюзивне навчання | uk |
dc.subject | professional training | en |
dc.subject | training of specialists of pedagogical specialties | en |
dc.subject | formation of competences | en |
dc.subject | improvement of educational process | en |
dc.subject | inclusion | en |
dc.subject | inclusive education | en |
dc.subject | inclusive education | en |
dc.subject | профессиональная подготовка | ru |
dc.subject | подготовка специалистов педагогических специальностей | ru |
dc.subject | формирование компетенций | ru |
dc.subject | совершенствование учебного процесса | ru |
dc.subject | инклюзия | ru |
dc.subject | инклюзивное образование | ru |
dc.subject | инклюзивное обучение | ru |
dc.title | Проблема підготовки майбутніх фахівців педагогічних спеціальностей до роботи в умовах інклюзії | uk |
dc.title.alternative | Проблема подготовки будущих специалистов педагогических специальностей к работе в условиях инклюзии | ru |
dc.title.alternative | The Problem of Preparation of Future Specialists of Pedagogical Specialties to Work in Conditions of Inclusion | en |
dc.type | Article | |
dc.relation.references | Альохіна, С. (Упоряд.). (2011). Інклюзивна освіта в Украйні: здобутки, проблеми та перспективи:
резюме аналітичного звіту за результатами комплексного дослідження. Київ: Європейська дос-
лідницька асоціація. | uk |
dc.relation.references | Бондар, В. І. (2010). Інклюзивне навчання та підготовка педагогічних кадрів для його реалізації //
Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Сер. 19. Корекційна педагогіка та психологія.
Вип. 15, 39–42. | uk |
dc.relation.references | Буйняк, М. Г., Возняк, І. В., Годовнікова, Л. В., Дмітрієва, О. І., Змужко А. М. (Ред.). (2014). Ін-
клюзивна освіта: теорія та практика: навчально-методичний посібник (2014). Кам’янець-
Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ч. 2. | uk |
dc.relation.references | Концепція розвитку інклюзивної освіти. (2010). Наказ МОН від 01.10.2010 № 912. URL:
https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-kontseptsii-rozvitku-inklyuzivnogo-navchannya. | uk |
dc.relation.references | Мартинчук, О. В. (2018). Підготовка фахівця зі спеціальної освіти до професійної діяльності в
інклюзивному освітньому середовищі: монографія. Київ: Центр учбової літератури. | uk |
dc.relation.references | Назарова, Н. М. (2010). Интегрированное (инклюзивное) образование: генезис и проблемы внед-
рения. Научно-методический журнал «Коррекционная педагогика», 4 (40), 15-26. | uk |
dc.relation.references | Садова, І. (2015). Особливості підготовки майбутнього вчителя до навчання дітей з особливими пот-
ребами в умовах інклюзивної освіти. Актуальні питання гуманітарних наук, Вип. 14, 313-318. | uk |
dc.relation.references | Alikoski, P. (2008). The work profile of special teachers in the upper stage schools in Espoo. Bachelor
thesis. University of Helsinki, Finland. | en |
dc.relation.references | Al-Yagon, M., & Margalit, M. (2001). Special and inclusive education in Israel. URL: https://
www.researchgate.net/publication/222714141_Special_and_inclusive _education_in_Israel. | en |
dc.relation.references | Avramidis, E., & Elias, E. (2007). The influence of teaching experience and professional development of
Greek teachers' attitudes towards inclusion. European Journal of Special Needs Education, Vol. 22,
Iss. 4, P. 367–389. | en |
dc.relation.references | Black-Hawkins, K., Plows & B. Whitburn (Eds.). (2017). Understanding inclusive pedagogy. Inclusive
Education, P. 13-28. | en |
dc.relation.references | Brackenreed, D. (2008). Inclusive education: Identifying teachers’ perceived stressors in inclusive
classrooms. Exceptionality Education Canada, Vol. 18(3), P. 131–147. | en |
dc.relation.references | Katz, J. (2015). Implementing the three block model of universal design for learning: Effects on teachers’
self-efficacy, stress, and job satisfaction in inclusive classrooms K–12. International Journal of
Inclusive Education,19(1), P. 1–20. | en |
dc.relation.references | McGhie-Richmond, D., de Bruin, C., Deppeler, J., Loreman, T., Smith, R.; & Florian, L. (Eds.). (2015).
Tablets, tweets, and talking text: The role of technology in inclusive pedagogy. Inclusive pedagogy
across the curriculum. International perspectives on inclusive education. London: Emerald Group
Publishing, Vol. 7, P. 211–234. | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-2-160-165 | |