Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorТютюнник, О. І.uk
dc.contributor.authorКрупський, Я. В.uk
dc.contributor.authorTiytiynnyk, O.en
dc.contributor.authorKrupskyi, Y.en
dc.date.accessioned2022-05-24T09:18:38Z
dc.date.available2022-05-24T09:18:38Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationТютюнник О. І. Дистанційне навчання математики в сучасних умовах пандемії із використанням навчального середовища JETIQ [Текст] / О. І. Тютюнник, Я. В. Крупський // Молодь і ринок. – 2021. – № 5/191. – С. 62-66.uk
dc.identifier.issn2308-4634
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35361
dc.description.abstractСтаттю присвячено з'ясуванню особливостей використання навчального середовища JetIQ для роботи студентів під час дистанційного навчання в умовах карантинних обмежень. У ній акцентовано увагу на можливостях JetIQ як для студентів так і для викладачів при викладанні вищої математики. Встановлено переваги й недолік окремих видів самостійної діяльності студентів в умовах карантинних обмежень. Також розписано основні модулі системи, які допомагають викладачеві в організації дистанційного навчання.uk
dc.description.abstractThis article is devoted to elucidating the peculiarities of using the JetIQ learning environment for students to work during distance learning in quarantine conditions. Forced distance learning has exacerbated a number of questions about the possibility and readiness of the educational institution to quickly move to a quality distance work mode, the ability of teachers to reformat teaching methods and have feedback, equality of access to education. The article focuses on the capabilities of the JetIQ system for both students and teachers in teaching higher mathematics. Distance learning has become an incentive for the introduction of innovative technologies in education, and on the other – an indicator of the main shortcomings and problems faced by free economic zones. The advantages and disadvantages of certain types of independent activity of students in the conditions of quarantine restrictions are established. The main modules of the system are also described, which give the teacher the opportunity to conduct high-quality online lectures and practical classes during distance learning. Using the distance education JetIQ system in the study of higher mathematics in distance learning, the teacher can create a personal repository, filling it with electronic content in the form of lecture texts, presentations, examples of solving typical problems in higher mathematics, auxiliary files, tests. It is concluded that it is necessary to further improve the distance education JetIQ system and adapt the learning process to technology, teaching aids and resources. Further prospects for research into effective ways to use JetIQ have been identifieden
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherДрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франкаuk
dc.relation.ispartofМолодь і ринок. № 5/191 : 62-66.uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні наукиuk
dc.relation.urihttp://mir.dspu.edu.ua/article/view/239317
dc.subjectвища освітаuk
dc.subjectсамостійна робота студентівuk
dc.subjectзаклади вищої освітиuk
dc.subjectзмішане навчанняuk
dc.subjectонлайн-діяльністьuk
dc.subjectдистанційна формаuk
dc.subjectJetIQen
dc.subjecthigher educationen
dc.subjectindependent work of studentsen
dc.subjectinstitutions of higher educationen
dc.subjectblended learningen
dc.subjectonline activitiesen
dc.subjectremote formen
dc.titleДистанційне навчання математики в сучасних умовах пандемії із використанням навчального середовища JETIQuk
dc.title.alternativeDistance learning for teaching mathematics in modern conditions of a pandemic with the use of the jetiq learning environmenten
dc.typeArticle
dc.identifier.udc051
dc.identifier.doi10.24919/2308-4634.2021.239317


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію