dc.contributor.author | Рабінович, Е. Х. | uk |
dc.contributor.author | Грицук, І. В. | uk |
dc.contributor.author | Буравцев, М. Х. | uk |
dc.contributor.author | Зуєв, В. О. | uk |
dc.contributor.author | Макаров, В. А. | uk |
dc.contributor.author | Rabinovych, E. K. | en |
dc.contributor.author | Hrytsuk, I. V. | en |
dc.contributor.author | Buravtsev, M. K. | en |
dc.contributor.author | Zueiv, V. O. | en |
dc.contributor.author | Makarov, V. A. | en |
dc.date.accessioned | 2023-05-15T08:22:12Z | |
dc.date.available | 2023-05-15T08:22:12Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | До аспекту оцінки уклону автомобільної дороги за підтримки навігатора з барометричним альтиметром [Текст] / Е. Х. Рабінович, І. В. Грицук, М. Х. Буравцев [та ін.] // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2022. – № 2. – С. 60-87. | uk |
dc.identifier.citation | Рабінович Е. Х., Грицук І. В., Буравцев М. Х., Зуєв В. О., Макаров В. А. До аспекту оцінки уклону автомобільної дороги за підтримки навігатора з барометричним альтиметром. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2022. № 2. С. 60-87. | uk |
dc.identifier.issn | 1997-9266 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37136 | |
dc.description.abstract | Технічний стан покриття дороги є показником, що змінюється випадково. Ця обставина ускладнює можливість його формалізації та обліку. Виникає необхідність безпосереднього вимірювання величини уклону поверхні автомобільної дороги. Характеристики такого уклону є вагомими факто-рами для планування середньої швидкості руху та паливної економічності автомобільного транспортного засобу. Для вирішення поставлених в роботі завдань як методологічну основу дослідження використано системний підхід. В змінних умовах експлуатації дорожньої системи, вибрані засоби оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Розроблена загальна методика проведення експериментального наукового дослідження можливості вимірювання параметрів реального уклону автомобільної дороги в реальній практиці.
На практиці потрібен метод вимірювання уклонів дороги для побудови її поздовжнього профілю, що забезпечує раціональну точність, наприклад, 0,001 та не вимагає спеціальних засобів й надмірних витрат праці, часу та фінансів. Вибраний метод повинен поєднувати супутникові сигнали зі свідченнями барометричного альтиметра з підтримкою навігатора (метод БА).
Загалом метод БА відпрацьований і не вимагає надмірних витрат часу та праці. Сьогодні для обмірювання нової ділянки достатньо виконати 3―4 пари заїздів у двох напрямках, а потім витратити 4―5 годин на розшифровку записів та обробку даних.
Експериментальна перевірка та досвід застосування на практиці показали, що сьогодні для вимірювання уклонів дороги та побудови її поздовжнього профілю з похибкою до 0,001 без залучення спеціальних служб можна рекомендувати використання ручного навігатора GPS/ГЛОНАСС з барометричним альтиметром.
БА має високу чутливість, а тому гостро реагує на зміни зовнішніх умов. Важливо дотримуватися викладених у тексті рекомендацій за методикою вимірювань та обробки. | uk |
dc.description.abstract | The technical condition of the road surface is an indicator that changes by chance. This circumstance complicates the possibility of its formalization and accounting. There is a need to directly measure the slope of the road surface.
The characteristics of this slope are important factors for planning the average speed and fuel economy of a motor ve-hicle. To solve the tasks set in the work as a methodological basis of the study used a systematic approach. In the changing conditions of the road system, the means of operational control based on intelligent transport systems are selected. The general technique of carrying out experimental scientific research of possibility of measurement of parameters of a real slope of the highway in real practice is developed.
Current practice requires a method of measuring the slope of the road to build its longitudinal profile, which provides ra-tional accuracy, for example, 0.001 and does not require special tools and excessive labor, time and money. The chosen method should combine satellite signals with barometric altimeter readings with navigator support (BA method).
In general, the method of asthma is proven and does not require excessive time and labor. Today, to measure a new site, it is enough to perform 3―4 pairs of races in two directions, and then spend 4―5 hours on decryption of records and data processing.
Experimental testing and practical experience have shown that today to measure the slopes of the road and build its longitudinal profile with an error of up to 0.001 without the involvement of special services can recommend the use of ma-nual GPS/GLONASS navigator with barometric altimeter.
Asthma has a high sensitivity, and therefore reacts sharply to changes in external conditions. It is important to follow the recommendations in the text on the method of measurement and processing. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Вісник Вінницького політехнічного інституту.№ 2 : 60-87. | uk |
dc.relation.uri | https://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2746 | |
dc.subject | дистанційний моніторинг | uk |
dc.subject | дорожній транспортний засіб | uk |
dc.subject | уклон дороги | uk |
dc.subject | оцінка уклону | uk |
dc.subject | навігатор | uk |
dc.subject | барометричний альтиметр | uk |
dc.subject | перевезення | uk |
dc.subject | поліпшення прогнозування роботи | uk |
dc.subject | remote monitoring | en |
dc.subject | road vehicle | en |
dc.subject | road slope | en |
dc.subject | slope estimation | en |
dc.subject | navigator | en |
dc.subject | barometric altimeter | en |
dc.subject | transportation | en |
dc.subject | improved work forecasting | en |
dc.title | До аспекту оцінки уклону автомобільної дороги за підтримки навігатора з барометричним альтиметром | uk |
dc.title.alternative | About the Aspect of Evaluation of Development of a Road with the Support of a Navigator with a Barometric Altimeter | en |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 656.136:004 | |
dc.relation.references | Patent RU 1796903[Electronic resource]. Available: cl. G01C7/04. http://www. findpatent.ru/ patent/179/1796903.html . | en |
dc.relation.references | The Road Profile height in meters from classical survey and kinematic GPS. [Electronic resource]. Available: https://www.researchgate.net/figure/The-Road-Profile-height-in-meters-from-classical-survey-and-kinematic-GPS_tbl1_240797536 . | en |
dc.relation.references | К. А. Воробьев, Современные технологии ГНСС для проведения геодезических работ в сложных полевых услови-ях. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.geoprofi.ru/Services/Doc/2143/bbf60ba40e6a4792aba8acc300d2a6a0/True. | ru |
dc.relation.references | V. S. Shein, et al., “Determination of the Inclination of a road,” in Scientific-practical conference Alternative Energy Sources in the Transport and Technological Complex: Problems and Prospects of Rational Use (Voronezh, 2014), pp. 163-168. | en |
dc.relation.references | Эрнест Рабинович, Михаил Буравцев, Владимир Зуев, и Константин Здебский, «Оценка уклона дороги методом скатывания автомобиля,» на XХV научно-технической конференции «Транспорт, экология — устойчиво развитие», Технически университет — Варна. Кафедра «Транспортна техника и технологии», 15-17 июня 2017, с. 148-155. | ru |
dc.relation.references | B. Y. Boroujeni, and H. Christopher Frey, “Road grade quantification based on global positioning system data obtained from real-world vehicle fuel use and emissions measurements,” Atmospheric Environment, vol. 85, March 2014, pp. 179-186. https://doi.org/10.1016/ j.atmosenv. 2013.12.025 . | en |
dc.relation.references | Ken Johansson, Road Slope Estimation with Standard Truck Sensors. [Electronic resource]. Available:
https://people.kth.se/~kallej/grad.../johansson_thesis05.pdf . | en |
dc.relation.references | Inclinometers, Clinometers, Slope Measuring Devices. [Electronic resource]. Available:
https://www.engineersupply.com/inclinometers.aspx . | en |
dc.relation.references | I. Potočnik, “Use of various survey methods in forest engineering,” International Summer School, Intgrated Rural Road Nework Re-engineering, July 14-27, 2013. Jezersko, Slovenia. [Electronic resource]. Available:
http://intra.tesaf.unipd.it/cms/IRRNR/doc/011_2013.pdf . | en |
dc.relation.references | Garmin eTrex 30 Owner’s Manual. [Electronic resource]. Available: https://www. manualslib.com/manual/302033/Garmin-Etrex-30.html . | en |
dc.relation.references | Географическое расстояние (по документу 47 CFR 73 208 федеральной комиссии по связи США FCC адрес Geographical distance. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://en.wikipedia.org/wiki/Geographical_distance . | ru |
dc.relation.references | Компас и барометр в навигаторах Garmin. Обзор малоизвестных настроек. [Электронный ресурс]. Режим дос-тупа: https://www.garmin.ru/ about/posts/kompas-i-barometr-v-navigatorakh-garmin-obzor-maloizvestnykh-nastroek/ . | ru |
dc.relation.references | M. Dubinin, Description and receiving SRTM data. 2014. [Electronic resource]. Available: http://gis-lab.info/qa/srtm.html | en |
dc.relation.references | D. Pohorletskyi, et al., “Improving the Processes of Thermal Preparation of an Automobile Engine with Petrol and Gas Supply Systems (Vehicle Engine with Petrol and LPG Supplying Systems),” SAE Technical Paper 2020-01-2031, 2020. https://doi.org/10.4271/2020-01-2031 . | en |
dc.relation.references | M. Volodarets, et al., “Optimization of Vehicle Operating Conditions by Using Simulation Modeling Software,” SAE Technical Paper 2019-01-0099, 2019. https://doi.org/10.4271/2019-01-0099 . | en |
dc.relation.references | В. П. Матейчик та ін. «Особливості моніторингу стану транспортних засобів з використанням бортових діагнос-тичних комплексів,» Управління проектами, системний аналіз і логістика, вип. 13, с. 126-138, 2014. | uk |
dc.relation.references | D. Klets, et al., “Information Security Risk Management of Vehicles," SAE Technical Paper 2018-01-0015, 2018, https://doi.org/10.4271/2018-01-0015 . | en |
dc.relation.references | В. П. Волков, І. В. Грицук, А. П. Комов, і Ю. В. Волков, «Особливості моніторингу і визначення статусу неспра-вностей транспортного засобу у складі бортового інформаційно-діагностичного комплексу,» Вісник Національного тра-нспортного університету, вип. 30, с. 51-62, 2014. | uk |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/1997-9266-2022-161-2-60-67 | |