dc.contributor.author | Чопляк, В. В. | uk |
dc.contributor.author | Chopliak, V. V. | en |
dc.date.accessioned | 2023-05-23T12:24:55Z | |
dc.date.available | 2023-05-23T12:24:55Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Chopliak V. V. Modern approaches to teaching a foreign language in a technical university to students of computer science in the conditions of blended learning [Електронний ресурс] // Матеріали LII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 21-23 червня 2023 р. – Електрон. текст. дані. – 2023. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2023/paper/view/18027. | en |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37181 | |
dc.description.abstract | This paper explores modern methodologies for teaching foreign languages to computer science students in a technical university setting, leveraging a blended learning approach. Techniques such as gamification, project-based learning, the flipped classroom model, online language exchanges, AI-powered tools, code-switching exercises, multimedia learning, microlearning, and peer-to-peer learning are discussed. The aim is to enhance language acquisition, engagement, and practical application, making the learning process more interactive, efficient, and relevant for computer science students. | en |
dc.description.abstract | У статті досліджуються сучасні методики викладання іноземних мов студентам IT спеціальностей в технічному університеті, використовуючи підхід до змішаного навчання. Обговорюються такі методи, як гейміфікація, навчання на основі проектів, «flipped classroom» модель, онлайн-обмін мовами, навчальні засоби на базі штучного інтелекту, вправи на перемикання кодів, мультимедійне навчання, мікронавчання та навчання peer-to-peer. Мета полягає в тому, щоб покращити засвоєння мови, залучення та практичне застосування, зробивши процес навчання більш інтерактивним, ефективним та актуальним для студентів, які вивчають комп`ютерні науки. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали LII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 21-23 червня 2023 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2023/paper/view/18027 | |
dc.subject | змішане навчання | uk |
dc.subject | вивчення іноземної мови | uk |
dc.subject | навчання студентів IT спеціальностей | uk |
dc.subject | сучасні методики навчання | uk |
dc.subject | цифрові засоби навчання | uk |
dc.subject | blended learning | en |
dc.subject | foreign language acquisition | en |
dc.subject | computer science education | en |
dc.subject | modern teaching methodologies | en |
dc.subject | digital learning tools | en |
dc.title | Modern approaches to teaching a foreign language in a technical university to students of computer science in the conditions of blended learning | en |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 37.016:2:004 | |
dc.relation.references | Nykyporets, S. S., Hadaichuk, N. M., & Herasymenko, N. V. (2021). Innovative distance learning technologies for teaching
foreign languages to students of non-linguistic universities. In Proceedings of the 1st International Scientific and Practical
Conference «Current Issues and Prospects for the Development of Scientific Research». Vol. 46: 76-82.. Scientific Publishing
Center InterConf. | en |
dc.relation.references | Hadaichuk, N. M., & Nykyporets, S. S. (2020). Innovative technologies for teaching a foreign language for students of nonlinguistic universities. In Scientific Collection «InterConf»,(39): with the Proceedings of the 8 th International Scientific and
Practical Conference «Science and Practice: Implementation to Modern Society»(December 26-28, 2020): 485–492.. Scientific
Publishing Center «InterConf». | en |
dc.relation.references | Nykyporets, S. (2022). Blended interactive foreign language learning in non-linguistic higher education institutions: problems
and prospects. Scientific Collection «InterConf», (138), 96-103 | en |
dc.relation.references | Ibrahimova, L., Nykyporets, S., Derun, V., & Herasymenko, N. (2021). Information and communication technologies as a means
of teaching foreign languages in technical universities. InterConf, 91-100 | en |
dc.relation.references | Nykyporets, S. S., Hadaichuk, N. M., & Herasymenko, N. V. (2021). Innovative distance learning technologies for teaching
foreign languages to students of non-linguistic universities. In Proceedings of the 1st International Scientific and Practical
Conference «Current Issues and Prospects for the Development of Scientific Research». Vol. 46: 76-82. Scientific Publishing
Center InterConf | en |
dc.relation.references | Nykyporets, S., Medvedieva, S., Hadaichuck, N., & Herasymenko, N. (2022). Information and communication technologies in
teaching professionally-oriented speaking to technical students in non-linguistic higher education institutions. In 7th International
Scientific and Practical Conference «Theory and Practice of Science: Key Aspects», December 19-20, 2022.№ 28: 45-53..
Scientific Collection «InterConf+» | en |
dc.relation.references | Nykyporets, S. S. (2022). The use of modern internet educational resources in teaching English at non-linguistic universities.
In ollection of scientific papers «ΛΌГOΣ» with Proceedings of the IV International Scientific and Practical Conference
«Education and science of today: intersectoral issues and development of sciences», Cambridge, December 9, 2022: 162–166..
European Scientific Platform | en |