Методологічні підходи в освітніх концепціях
Author
Столяренко, О. В.
Столяренко, Ол. В.
Барчишин, О. В.
Терещук, В. В.
Date
2021Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Гуманістична спрямованість освітніх концепцій є важливим аспектом в організації виховної роботи і становить сутність нової парадигми особистісно орієнтованого виховання, в якій вихованець є центром освітнього процесу. Визначено методологічні підходи в гуманістичних концепціях виховання: аксіологічний, культурологічний, комплексний підхід, системний, синергетичний, особистісний. Багатокомпонентність змісту виховання передбачає врахування інтересів вихованця в освітньому процесі, а також надання можливостей у його моделюванні. Використання цих методологічних підходів підводить до побудови відповідної виховної системи, її змісту та організаційних форм, виховання унікальної цілісної особистості, яка прагне до максимальної реалізації своїх можливостей (самоактуалізації), відкрита для сприймання нового досвіду, здатна до свідомого і відповідального вибору у різноманітних життєвих ситуаціях. The humanistic orientation of educational concepts is an important aspect in the organization of educational process and is the essence of a new paradigm of personality-oriented education, where the pupil is the center of the educational process. Methodological approaches in terms of humanistic educational concepts of are as following: axiological, culturological, complex, system, synergetic, personal approach. The multicomponent principles of education involve respect for interests of the pupil in the educational process, as well as providing opportunities in its modeling. The use of these methodological approaches leads to the construction of an appropriate educational system, its content and organizational forms, education of a unique holistic personality that seeks to maximize their capabilities (self-actualization), open to new experiences, capable of conscious and responsible choice in various life situations.
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/39031