Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСлободянюк, О. М.uk
dc.date.accessioned2024-02-27T14:04:16Z
dc.date.available2024-02-27T14:04:16Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationСлободянюк О. М. Плагіат: міжкультурний контекст [Електронний ресурс] / О. М. Слободянюк // Матеріали L науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 10-12 березня 2021 р. – Електрон. текст. дані. – 2021. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-inkonf/all-inkonf-2021/paper/view/12778.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/39250
dc.description.abstractУ статті розглянуто інтернаціоналізацію як сучасну тенденцію вищої освіти. Визначено, що, з огляду на різний навчальний досвід та культурні традиції студентів-іноземців, необхідно розробити та запровадити підходи, що сприятимуть утвердженню академічних етичних стандартів. Обґрунтовано необхідність враховувати традиції системи освіти в Китаї для забезпечення ефективної адаптації студентів до культури академічної доброчесності в українських університетах.uk
dc.description.abstractThe article considers internationalization as a modern trend of higher education. It is determined that, given the different educational experiences and cultural traditions of foreign students, it is necessary to develop and implement approaches that will promote the establishment of academic ethical standards. The need to take into account the traditions of the education system in China to ensure the effective adaptation of students to the culture of academic integrity in Ukrainian universities is substantiated.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofМатеріали L науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 10-12 березня 2021 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-inkonf/all-inkonf-2021/paper/view/12778
dc.subjectвища освітаuk
dc.subjectакадемічна доброчесністьuk
dc.subjectКитайська народна республікаuk
dc.subjecthigher educationen
dc.subjectacademic integrityen
dc.subjectPeople's Republic of Chinaen
dc.titleПлагіат: міжкультурний контекстuk
dc.typeThesis
dc.identifier.udc174.7:378.014.61(444)
dc.relation.referencesRome Communiqué, on November 19, 2020. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ehea.info/page-ministerial-conference-rome-2020. (дата звернення: 01. 03. 2021 р.).en
dc.relation.referencesGow S. A Cultural bridge for the academic concept of plagiarism: a comparison of chinese and british cultural concepts of plagiarism by Chinese master`s graduates of UK institution semployed by sino-foreign joint ventures in Shanghai, China. Plagiarism across Europe and Beyond‒Conference Proceedings, pp. 27–41.en
dc.relation.referencesTimes Higher Education World University Rankings 2020: https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2020/world-ranking#!/page/0/length/25/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ehea.info/page-ministerial-conference-rome-2020. (дата звернення: 01. 03. 2021 р.).en
dc.relation.referencesHuang F. «Comparative Perspectives in Transnational Higher Education : Case Studies of China and Japan», présenté à la «International Conference on Éducational Innovation and Social Development» organisée par le Bureau de l’UNESCO à Bangkok et le Bureau régional pour l’éducation en Asie et dans le Pacifique, Commission nationale chinoise pour l’UNESCO et l’université de Zhejiang du 18 au 20 octobre 2005 à Hangzhou, Chine.en
dc.relation.referencesHoward, RM. (2004). Plagiarism epidemics, media epidemics [online]. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://wrt-howard.syr.edu/Papers/Colby.htm (дата звернення 09. 03. 2021).en
dc.relation.referencesPickering J., Garry H. Plagiarism and international students: A matter of values differences. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www. academia.edu/32396728/ Plagiarism_ and_international_students_A_matter_of_values_differences (дата звернення 09. 03. 2021).en
dc.relation.referencesSchmitt D. Writing in the international classroom. Teaching International Students. Improving Learning for All. 2005. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www. Research gate.net /publication/279598265_Writing_in_the_international_classroom (дата звернення 09. 03. 2021).en
dc.relation.referencesButler G. Supervisor perceptions of the academic literacy requirements of postgraduate students at the University of Pretoria. [Електронний ресурс]. – Режим доступу::http://repository.nwu.ac.za/bitstream/handle/10394/11600/ langt_v45_n1 _a3. pdf?sequence=1 (дата звернення 09. 03. 2021).en


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію