Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКобилянський, О. В.uk
dc.contributor.authorПугач, В. М.uk
dc.date.accessioned2024-03-18T12:09:11Z
dc.date.available2024-03-18T12:09:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationКобилянський О. В. Закордонний досвід професійної підготовки майбутніх правозахисників засобами дистанційного навчання [Електронний ресурс] / О. В. Кобилянський, В. М. Пугач // Матеріали LI науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 31 травня 2022 р. – Електрон. текст. дані. – 2022. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2022/paper/view/15148.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/39955
dc.description.abstractРозвиток вищої освіти України, який впродовж останнього часу відбувається в досить невизначених умовах, зважаючи на існуючі виклики для людства, може бути ефективним лише при умові використання технологій дистанційного навчання. В розвинутих країнах світу наголошується не лише на потребі у формуванні вмінь самостійно знаходити інформацію, критично її аналізувати, але й вдосконалювати свої професійні навички на всіх етапах життєвого шляху. Саме для досягнення цієї мети розробляються та впроваджуються нові дистанційні технології особистісно-орієнтованого навчання. З метою визначення засад методологічної системи професійної підготовки майбутніх правозахисників засобами дистанційного навчання проаналізовано наявний закордонний досвід впровадження дистанційного навчання та запропоновано можливі шляхи щодо його адаптації в ЗВО Україні.uk
dc.description.abstractThe development of higher education in Ukraine, which has recently taken place in rather uncertain conditions, given the existing challenges for humanity, can be effective only if the use of distance learning technologies. In the developed countries of the world there is an emphasis not only on the need to develop skills to independently find information, critically analyze it, but also to improve their professional skills at all stages of life. It is to achieve this goal that new distance technologies of personality-oriented learning are developed and implemented. In order to determine the principles of the methodological system of professional training of future human rights defenders by means of distance learning, the existing foreign experience in the implementation of distance learning is analyzed and possible ways to adapt it in the Free Economic Zone of Ukraine are suggesteden
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofМатеріали LI науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 31 травня 2022 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2022/paper/view/15148
dc.subjectзаклади вищої освітиuk
dc.subjectдистанційна освітаuk
dc.subjectпрофесійна освітаuk
dc.subjectзакордонний досвідuk
dc.subjectinstitutions of higher educationen
dc.subjectdistance educationen
dc.subjectprofessional educationen
dc.subjectforeign experienceen
dc.titleЗакордонний досвід професійної підготовки майбутніх правозахисників засобами дистанційного навчанняuk
dc.typeThesis
dc.identifier.udc378.147
dc.relation.referencesBlair B.S. Babson research fi nds most institutions remain undecided about massive open online courses. URL: http://www.babson.edu/News-Events/babson-news/Pages/130107-2012-survey-ofonline-learning-results.aspx.en
dc.relation.referencesPostgraduate programs in UK [Electronic resource]. URL: http://www.studyin-uk.com/r/pg/.en
dc.relation.referencesBailey C. J., Card K. A. Effective pedagogical practices for online teaching: Perception of experienced instructors. Internet and Higher Education. 2009. № 12(3–4). Р. 152–155. doi: 10.1016/j.iheduc.2009.08.002.en
dc.relation.referencesДоценко С. О. Досвід організації дистанційного навчання в Китаї. Педагогічний альманах: збірник наукових праць. 2021. Вип. 47. С. 26–34. DOI https://doi.org/10.37915/pa.vi47.145.uk
dc.relation.referencesTate W. F. COVID-19: Be a part of flattening the curve. Diverse: Issues in Higher Education. 2020. URL: https://diverseeducation.com/article/169901/.en
dc.relation.referencesSupiano B. Why you shouldn’t try to replicate your classroom teaching online. The Chronicle of Higher Education. 2020, April 30. URL: https://www.chronicle.com/article/Why-You- Shouldn-t-Tryto/248664en
dc.relation.referencesDarby F. 5 Low-tech, time-saving ways to teach online during Covid-19. The Chronicle of Higher Education. 2020, April 14. URL: https://www.chronicle.com/article/5-Low-Tech-Time-SavingWays/248519.en
dc.relation.referencesRuf J. Report: Pandemic may put financial, enrollment strain on colleges. Diverse: Issues in Higher Education. 2020. URL: https://diverseeducation.com/article/169894/.en
dc.relation.referencesYaser Mahmoud Al-Harazneh, Faisal Lafee Alobeytha, Talal Abd Alhameed Alodwan. Students' Perceptions of E-Learning Systems at the Jordanian Universities Through the Lens of E-Business Booming During the Coronavirus Pandemic. International Journal of Distance Education Technologies (IJDET). 2022. № 20(1). DOI: 10.4018/IJDET.295981. URL: https://www.igiglobal.com/article/students-perceptions-learning-systems-jordanian/295981.en
dc.relation.referencesMichael W. Marek (Wayne State College, USA), Chiou Sheng Chew (Universiti Teknologi MARA, Shah Alam, Malaysia), Wen-chi Vivian Wu (Asia University, Taichung City, Taiwan). Teacher Experiences in Converting Classes to Distance Learning in the COVID-19 Pandemic. International Journal of Distance Education Technologies (IJDET). 2021. № 19(1). DOI: 10.4018/IJDET.20210101.oa3. URL: https://www.igi-global.com/article/teacher-experiences-inconverting-classes-to-distance-learning-in-the-covid-19-pandemic /264399.en
dc.relation.referencesSávio Resende Guadelupe (Centro Universitário Carioca, Brazil), Danilo Pestana Freitas (Universidade Federal do Rio de Janeiro, Brazil), Paulo Victor Rodrigues De Carvalho (Instituto de Engenharia Nuclear, Brazil), Alessandro Jatobá (Fundação Oswaldo Cruz, Brazil). Monitoring Student Performance Through an Agile Project-Based Assessment Strategy for Distance Higher Education. International Journal of Distance Education Technologies (IJDET). 2021. № 19(4). DOI: 10.4018/IJDET.286739. URL: https://www.igi-global.com/article/monitoring-student-performancethrough-an-agile-project-based-assessment-strategy-for-distance-higher-education/286739.en


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію