Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКрикливий, К. Ю.uk
dc.contributor.authorГаляновська, А. О.uk
dc.contributor.authorІванчук, Я. В.uk
dc.date.accessioned2024-03-19T14:14:05Z
dc.date.available2024-03-19T14:14:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationКрикливий К. Ю. Проблеми впровадження інформаційної технології blockchain у сфері освітніх послуг [Електронний ресурс] / К. Ю. Крикливий, А. О. Галяновська, Я. В. Іванчук // Матеріали LI науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 31 травня 2022 р. – Електрон. текст. дані. – 2022. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fksa/all-fksa-2022/paper/view/15475.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/40080
dc.description.abstractПроведено аналіз потенційних можливостей, проблем та кінцевих результатів впровадження інформаційної технології Blockchain в освітній процес. Визначено переваги та недоліки використання інформаційної технології Blockchain для покращення ефективності роботи навчальних закладів та навчального процесу загалом. Визначено та проаналізовано потенційні проблеми при впровадженні інформаційної технології Blockchain в освітньому процесі.uk
dc.description.abstractThe analysis of potential opportunities, problems and final results of the implementation of Blockchain information technology in the educational process has been carried out. The advantages and disadvantages of using Blockchain information technology to improve the efficiency of educational institutions and the educational process are determined. Potential problems in the implementation of Blockchain information technology in the educational process are identified and analyzed.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofМатеріали LI науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 31 травня 2022 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fksa/all-fksa-2022/paper/view/15475
dc.subjectнавчальний закладuk
dc.subjectнавчальний процесuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectBlockchainen
dc.subjecteducational institutionen
dc.subjecteducational processen
dc.subjecteducationen
dc.titleПроблеми впровадження інформаційної технології blockchain у сфері освітніх послугuk
dc.typeThesis
dc.identifier.udc004.654
dc.relation.referencesT.L. Thayer. 2018. 4 promising and ambitious blockchain initiatives for higher education. Gartner Research (20 November) – Режим доступу до ресурсу: https://www.gartner.com/en/documents/3893582/4- promising-and-ambitious-blockchain-initiatives-for-hig, accessed 28 April 2020.en
dc.relation.referencesDevine. 2015. Blockchain learning: Can crypto-currency methods be appropriated to enhance online learning? – Режим доступу до ресурсу: http://oro.open.ac.uk/44966/, accessed 28 April 2020.en
dc.relation.referencesV. Langard, 2019. BCDiploma raises 1.2 million to become the global standard for certifying diplomas and certificates online (23 May) : https://medium.com/bcdiploma/bcdiploma-raises-1-2m-58cdba9b3b85, accessed 20 April 2020.en
dc.relation.referencesT. L. Thayer and R. Yanckello. 2019. Education administrative systems innovation primer for 2019, Gartner Research (7 February) : https://www.gartner.com/en/documents/3901065/education-administrative-systems-innovation-primer-for-2, accessed 28 April 2020.en
dc.relation.referencesM. Finck. 2019. Blockchain and the General Data Protection Regulation Can distributed ledgers be squared with European data protection law? Panel for the Future of Science and Technology, European Parliamentary Research Service : https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2019/634445/EPRS_STU(2019)634445_EN.pdf, accessed 28 April 2020.en
dc.relation.referencesM.J.M. Chowdhury, A. Colman, M.A. Kabir, J. Han, and P. Sarda. 2018. Blockchain versus database: A critical analysis, 2018 17th IEEE International Conference On Trust, Security And Privacy In Computing And Communications/ 12th IEEE International Conference On Big Data Science And Engineering (TrustCom/BigDataSE), pp. 13481353. doi: https://doi.org/10.1109/TrustCom/BigDataSE.2018.00186, accessed 28 April 2020.en
dc.relation.referencesA. Alammary, S. Alhazmi, M. Almasri, and S. Gillani. 2019. Blockchain-based applications in education: A systematic review,Applied Sciences, volume 9, number 12, 2400. doi: https://doi.org/10.3390/app9122400, accessed 28 April 2020.en


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію