Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЛупак, Р. Л.uk
dc.contributor.authorLupak, R.en
dc.date.accessioned2024-05-30T09:06:16Z
dc.date.available2024-05-30T09:06:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationЛупак Р. Л. Пріоритети та інструменти формування і реалізації конкурентних переваг економіки регіонів в контексті розвитку внутрішнього ринку / Р. Л. Лупак // Innovation and Sustainability. – 2023. – № 3. – С. 69-75.uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42531
dc.description.abstractУ статті виділено актуальність тенденцій формування і реалізації конкурентних переваг для економіки регіонів виходячи із необхідності отримання ними достатніх можливостей для забезпечення динамічного розвитку та високого рівня конкурентоспроможності. Звернуто увагу на численні наукові підходи до формування та реалізації конкурентних переваг економіки регіонів – маркетинговий, стратегічний, технологічний та інші. Надано характеристики конкурентного середовища регіонів з погляду на тенденції внутрішнього та локального і місцевих ринків – висока імпортозалежність, розвинутий експортних потенціал, збалансованість фаз сфер суспільного відтворення, недостатнє ресурсне забезпечення, повільний інфраструктурний розвиток економіки регіонів. Визначено пріоритети та інструменти формування і реалізації конкурентних переваг економіки регіонів виходячи із стратегічних орієнтирів розвитку внутрішнього ринку. Доведено, що наявність конкурентних переваг для регіону слугує базовим засобом забезпечення його економічного розвитку, а їх реалізація повинна визначати стратегічні орієнтири реформування політики регулювання ринкових відносин і у результаті чого можливо досягнути достатнього рівня конкурентоспроможності регіону та національного господарства в цілому. Наголошено про важливість врегулювання ринкових відносин, що відбуватиметься на принципах конкуренції та з ціллю становлення в регіонах високотехнологічного виробничого комплексу з виготовлення конкурентоспроможної продукції.uk
dc.description.abstractThe article highlights the relevance of trends in the formation and implementation of competitive advantages for the economy of the regions based on the need for them to obtain sufficient opportunities to ensure dynamic development and a high level of competitiveness. Attention is drawn to numerous scientific approaches to the formation and implementation of competitive advantages of the regional economy - marketing, strategic, technological and others. The characteristics of the competitive environment of the regions from the point of view of the trends of domestic and local and local markets are given - high import dependence, developed export potential, balanced phases of social reproduction spheres, insufficient resource provision, slow infrastructural development of the regional economy. Priorities and tools for the formation and realization of competitive advantages of the regional economy based on the strategic orientations of the state regulation of the internal market have been determined. It has been proven that the presence of competitive advantages for the region serves as a basic means of ensuring its economic development, and their implementation should determine the strategic guidelines for reforming the policy of regulating market relations, and as a result, it is possible to achieve a sufficient level of competitiveness of the region and the national economy as a whole. The importance of regulating market relations, which will take place on the principles of competition and with the aim of establishing a high-tech industrial complex for the production of competitive products in the regions, was emphasized. It has been established that ensuring the competitiveness of the region's economy is largely determined by the level of interregional cooperation, which is relevant for regions with a balanced structure of the internal market, for which it is important to implement investment and innovation projects of interregional intersectoral cooperation, develop cooperative ties and network cooperation in building up production of highquality products, to establish commercial and sales innovative and technological cooperation.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofInnovation and Sustainability. № 3 : 69-75.en
dc.relation.urihttps://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/204
dc.subjectконкурентні переваги економіки регіонуuk
dc.subjectконкурентоспроможність економіки регіонівuk
dc.subjectконкуренціяuk
dc.subjectвнутрішній ринокuk
dc.subjectcompetitive advantages of the regional economyen
dc.subjectcompetitiveness of the regional economyen
dc.subjectcompetitionen
dc.subjectinternal marketen
dc.titleПріоритети та інструменти формування і реалізації конкурентних переваг економіки регіонів в контексті розвитку внутрішнього ринкуuk
dc.title.alternativePriorities and tools for the formation and implementation of competitive advantages of the regional economy in the context of the development of the internal marketen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc332.1:330.1:339.1(477)
dc.relation.referencesРоманчук О. П. Сучасні конкурентні переваги конкурентоспроможності регіону. Глобальні та національні проблеми економіки. 2016. Вип. 10. С. 609-613.uk
dc.relation.referencesПаулик А. Я., Феєр О. В. Конкурентоспроможність економіки регіону: сутність та підходи до трактування. Освіта і наука. 2019. № 2. С. 198-203.uk
dc.relation.referencesНестеренко О. С. Методичні аспекти оцінювання конкурентоспроможності регіону і регіональних конкурентних переваг. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія економічні науки. 2021. Вип. 41. С. 11-16.uk
dc.relation.referencesПанкова М. О. Методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності регіону. Вісник економічної науки України. 2013. № 1. С. 118-121.uk
dc.relation.referencesВасильців Т. Г., Лупак Р. Л. Стратегічні орієнтири політики імпортозаміщення в Україні: регіональні особливості та аспекти економічної безпеки. Економіка України. 2019. № 7-8 (692-693). С. 16-32.uk
dc.relation.referencesБочко О. Маркетингові засади формування конкурентоспроможності економіки регіону. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 46. URL : https://www.economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2063/1991.uk
dc.relation.referencesБондаренко В. М., Шершун К. О. Поняття та інструменти територіального маркетингу в контексті стратегічного розвитку регіонів. Науковий вісник Ужгородського університету: серія Економіка. 2022. № 2 (36). С. 66-73.uk
dc.relation.referencesЗахарченко С. В. Конкурентоспроможність регіонів України та стратегічні аспекти її підвищення (у контексті підходу фахівців IMD-Lausanne). Регіональна економіка. 2015. № 3. С. 44-51.uk
dc.relation.referencesРогатіна Л. П. Стратегічне управління економічним розвитком, його особливості та роль у формуванні конкурентних переваг регіону. Економіка та держава. 2018. № 2. С. 92-96.uk
dc.relation.referencesБілик В. В. Стратегія управління конкурентними перевагами регіону. Економіка і суспільство. 2018. Вип. 18. С. 733-738.uk
dc.relation.referencesВасильців Т. Г., Лупак Р. Л., Рудковський О. В. Роль сектору інформаційно-комунікаційних технологій у формуванні та реалізації потенціалу SMART-спеціалізації на регіональному рівні. Держава та регіони. 2019. № 5 (110). С. 162-168.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/ins.2023.3.69.75
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1830-1800


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію