Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЧерноусенко, О. Ю.uk
dc.contributor.authorРачинський, А. Ю.uk
dc.contributor.authorБаранюк, О. В.uk
dc.contributor.authorChernousenko, O.en
dc.contributor.authorRachуnskyі, A.en
dc.contributor.authorBaranyuk, O.en
dc.date.accessioned2024-06-24T09:25:46Z
dc.date.available2024-06-24T09:25:46Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationЧерноусенко О. Ю., Рачинський А. Ю., Баранюк О. В. Валідація чисельного моделювання газодинаміки та теплового стану котельного агрегату. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2024. № 1. С. 37-44.uk
dc.identifier.issn1997–9266
dc.identifier.issn1997–9274
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42874
dc.description.abstractРобота виконувалась засобами CFD-моделювання з метою валідації методик чисельного моделювання теплопередачі від струменів розжареного газу воді, що рухалась в товстостінній трубі. Такі задачі є актуальними, оскільки для забезпечення безперебійної та ефективної роботи котельних агрегатів важливо коректно визначати локальні теплові потоки саме від факелу полум’я на екранні труби. Наукова новизна роботи полягає в визначенні коректної методики побудови комп’ютерних моделей спалювання і транспортування газів, які в майбутньому значно розширять діапазон факторів, які можна залучати до прогнозування поведінки енергетичного обладнання. Моделювання спалювання метано-повітряної суміші виконувалось в середовищі програмного комплексу ANSYS Student за допомогою моделі Species Transport. Скінченно-елементна сітка — гідридна. Визначено, що результати моделювання теплопередачі від струменів розжареного газу до рухомої води через стінку, що їх розділяє, товстостінної труби в SolidWorks Simulation та ANSYS-Fluent і ANSYS-CFX повністю збігаються. У разі заміни моделі течії на модель спалювання показано, що запалювання суміші відбудеться в розрахунковому об’ємі, а не відразу після зрізу стабілізатора полум’я. Також визначено відмінності в температурних полях розрахункового об’єму, що розраховувались засобами Fluent і CFX. Це пов’язано з тим, що в ході розробки моделі не вдалося з об’єктивних причин ідентично налаштувати модель Species Transport, яка використовується в Fluent, та RIF-бібліотеку кінетики горіння CFX. До того ж, визначено, що у випадку моделювання транспорту і спалювання газів, температурне поле стінки труби не має різко виражених перегрітих зон як у разі омивання струменем розжареного газу. Це опосередковано свідчить про те, що термічні навантаження на стінку труби будуть менші і ризик перепалювання труби зменшується.uk
dc.description.abstractThe presented work was carried out by means of CFD modeling in order to validate the methods of numerical modeling of heat transfer from jets of red-hot gas to water moving in a thick-walled pipe. Such tasks are relevant, because to ensure smooth and efficient operation of boiler units, it is important to correctly determine the local heat flows from the flame torch to the screen pipes. The scientific novelty of the work consists in determining the correct methodology for building computer models of combustion and gas transport, which in the future will significantly expand the range of factors that can be involved in predicting the behavior of energy equipment. The simulation of combustion of the methane-air mixture was performed in the environment of the ANSYS Student software complex using the Species Transport model. The finite-element mesh is hydridic. It was determined that the results of simulation of heat transfer from jets of incandescent gas to moving water through the wall of a thick-walled pipe separating them in SolidWorks Simulation and ANSYS-Fluent and ANSYS-CFX completely coincide. When the flow model is replaced by the combustion model, it is shown that the ignition of the mixture will occur in the calculated volume, and not immediately after the cut of the flame stabilizer. Differences in the temperature fields of the calculated volume, which were calculated by means of Fluent and CFX, were also determined. This is due to the fact that during the development of the model it was not possible for objective reasons to identically configure the Species Transport model used in Fluent and the RIF library of CFX combustion kinetics. In addition, it was determined that in the case of modeling the transport and combustion of gases, the temperature field of the pipe wall does not have sharply expressed overheated zones, as in the case of washing with a jet of red-hot gas. This indirectly indicates that thermal loads on the pipe wall will be less and the risk of the pipe burning out is reduced.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 1 : 37-44.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2975
dc.subjectмоделюванняuk
dc.subjectспалюванняuk
dc.subjectметанuk
dc.subjectпаливня котлаuk
dc.subjectтовстостінна трубаuk
dc.subjectmodelingen
dc.subjectcombustionen
dc.subjectmethaneen
dc.subjectboiler fuelen
dc.subjectthick-walled tubeen
dc.titleВалідація чисельного моделювання газодинаміки та теплового стану котельного агрегатуuk
dc.title.alternativeValidation of numerical modeling of gas dynamics and thermal state of the boiler uniten
dc.typeArticle
dc.identifier.udc536.2
dc.relation.referencesО. Ю. Черноусенко, Л. С. Бутовський, і Д. В. Риндюк, «Розрахункове дослідження теплового, напруженодеформованого стану та індивідуального ресурсу трубопроводу котлоагрегату,» Вісник НТУ «ХПІ», № 8 (1230), с. 49-56, 2017. https://doi.org/10.20998/2078-774X.2017.08.07 .uk
dc.relation.referencesANSYS FLUENT 14.5 Theory Guide, ANSYS Inc. ANSYS Help, 2012. [Electronic resource]. Available: https://ansyshelp.ansys.com .en
dc.relation.referencesANSYS, “Fundamental FEA Concepts and Applications,” A Guidebook for use and Applicability of Workbench Simulation Tools from ANSYS, Inc. [Electronic resource]. Available: https://www.cae.tntech.edu/~chriswilson/FEA/ANSYS/ANSYSguide_fea-concepts.pdf . Accessed: 14.07.2022 р.en
dc.relation.referencesFinite Element Analysis: Theory and Application with ANSYS. [Electronic resource]. Available: https://www.pinterest.com/pin/ebook-pdf-finite-element-analysis-theory-and-application-with-ansys-4th-edition-dollartree4books-in2022--1105141196033257914/ . Accessed: 14.07.2022 р.en
dc.relation.referencesSalman Mohammed Alzahrani, Computational fluid dynamics modeling and comparison of advanced techniques for heat transfer augmentation for nuclear applications. [Electronic resource]. Available: https://scholarsmine.mst.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=4130&context=doctoral_dissertations . Accessed: 14.07.2022 р.en
dc.relation.referencesМ. В. Воробйов, О. В. Баранюк, і Р. С. Рябцун, «Визначення енергетичних та екологічних характеристик роботи котла ДКВР-10-13 при додаванні водню до природного газу методом математичного моделювання,» Вчені записки Таврійського національного університету ім. В.І Вернадського. Серія: Технічні науки. т. 33 (72), № 5, с. 183-192, 2022. https://doi.org/10.32782/2663-5941/2022.5/27 .uk
dc.relation.referencesЄ. П. Дибан, і Е. Я. Епік, Тепломасообмін і гідродинаміка турбулізованих потоків. Київ: Наукова думка, 1985, 296 с.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2024-172-1-37-44


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію