Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorШевчук, О. Ф.uk
dc.contributor.authorShevchuk, O. F.uk
dc.date.accessioned2024-11-09T13:28:33Z
dc.date.available2024-11-09T13:28:33Z
dc.date.issued2021uk
dc.identifier.citationШевчук О.Ф. Прогностична валідність двомодельної системи конкурсного відбору студентів економічного напрямку. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2021. Вип. 62. C. 307-318.uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43507
dc.description.abstractOne of the urgent tasks facing higher education institutions (HEIs) is to build and implement the most optimal model of competitive selection of applicants. For this purpose, it is necessary to build such a rating list, in which the first places will be given to those entrants who are able to study better in the given specialty. The article conducts an analytical study of statistical relations between the components of competitive selection in 2018 and the average performance of first-year students in the field of knowledge 07 "Management and Administration" of a particular institution of higher education. It is noted that in 2018, in the tested HEI, within one field of knowledge, for the first time applied two different, according to the list of subjects of external independent evaluation (EIE), methods of calculating the competitive score of applicants (КБ). The use of such a two-model system had a positive effect on increasing the number of students in 2018 and 2019. The calculation of correlation coefficients showed that the two-model system of competitive selection of applicants has a fairly high level of prognostic validity (R> 0.5). However, the competitive score calculated by the second method correlates much worse with the average learning outcomes of first-year students, compared to the first model (R = 0.154). With the help of variation of weight coefficients of EIE disciplines, the most optimal alternative model of calculation of the competitive score of the entrant for the II method is defined and offered. In this model, the EIE in Ukrainian language and literature is used as a profile subject with the highest weighting factor. The analysis of the components of the competitive selection of students in this field of knowledge showed that the results of external examinations in the Ukrainian language and literature are a strong predictor of the success of freshmen in economics (R = 0.619). Instead, the EIE in the history of Ukraine correlates the worst with their assessments, compared to other subjects (R = 0.364).en_US
dc.description.abstract. Однією із актуальних задач, що стоять перед закладами вищої освіти (ЗВО), є побудова та впровадження найоптимальнішої моделі конкурсного відбору абітурієнтів. Для цього ЗВО необхідно побудувати такий рейтинговий список, у якому на перших місцях стоятимуть саме ті абітурієнти, що здатні краще навчатись за відповідною спеціальністю. У статті проводиться аналітичне дослідження статистичних зв’язків між складовими конкурсного відбору 2018 року та середніми показниками успішності студентів-першокурсників галузі знань 07 «Управління та адміністрування» окремого закладу вищої освіти. Відзначено, що у 2018 році, тестовим ЗВО, в межах однієї галузі знань, вперше було застосовано дві різних, за переліком предметів зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО), методики розрахунку конкурсного бала абітурієнтів (КБ). Використання такої двомодельної системи позитивно вплинуло на збільшення контингенту студентів у 2018 та 2019 роках. Розрахунок коефіцієнтів кореляції показав, що двомодельна система конкурсного відбору абітурієнтів має достатньо високий рівень прогностичної валідності (R > 0,5). Проте, конкурсний бал, розрахований за іншою методикою, значно гірше корелює з середніми результатами навчання студентів-першокурсників, у порівнянні із першою моделлю (R = 0,154). За допомогою варіації вагових коефіцієнтів дисциплін ЗНО, визначено та запропоновано оптимальнішу альтернативну модель розрахунку конкурсного бала абітурієнта для ІІ методики. У цій моделі в якості профільного предмета, з найвищим ваговим коефіцієнтом, використано ЗНО з української мови та літератури. Проведений аналіз складових конкурсного відбору студентів даної галузі знань показав, що результати ЗНО з української мови та літератури, є досить сильним предиктором успішності першокурсників економічного спрямування (R = 0,619). Натомість, ЗНО з історії України, найгірше корелює з їхніми оцінками, у порівнянні з іншими предметами (R = 0,364).uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинськогоuk
dc.relation.ispartofСучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Вип. 62 : 307-318.uk
dc.subjectпрогностична валідністьuk
dc.subjectкоефіцієнт кореляціїuk
dc.subjectконкурсний відбірuk
dc.subjectконкурсний балuk
dc.subjectзовнішнє незалежне оцінюванняuk
dc.subjectзаклад вищої освіти? prognostic validityuk
dc.subjectcorrelation coefficientuk
dc.subjectcompetitive selectionuk
dc.subjectcompetitive scoreuk
dc.subjectexternal independent evaluationuk
dc.subjecthigher education institutionuk
dc.titleПрогностична валідність двомодельної системи конкурсного відбору студентів економічного напрямкуuk
dc.title.alternativePrognostic validity of a two-model system competitive selection of students of economic directionen_US
dc.typeArticle, professional native edition
dc.identifier.udc378.146uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-62-307-318uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8600-0700uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію