Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКирилащук, С. А.uk
dc.contributor.authorБондаренко, З. В.uk
dc.contributor.authorКлочко, В. І.uk
dc.date.accessioned2025-02-06T17:29:26Z
dc.date.available2025-02-06T17:29:26Z
dc.date.issued2024uk
dc.identifier.citationКирилащук С. А., Бондаренко З. В., Клочко В. І. Проектування технології візуалізації вивчення курсу вищої математики // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць. Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2024. Вип. 2. С. 33–40.uk
dc.identifier.issn2519-2361uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/44060
dc.description.abstractThe article deals with the problem of designing a technology for visualisation of studying a course of higher mathematics by students of engineering specialities. The main components of the model of visual learning technology are allocated: formation of basic educational elements; models of images of learning objects; improvement of the quality of analytical training of students, formation of knowledge, skills and abilities to apply the scientific and methodological apparatus. The peculiarity of the proposed pedagogical technology is that in the course of its use, along with visualisation, modern information technologies are used. The design of visualisation of educational material in higher mathematics is proposed to be implemented in several stages: selection of educational material, structural and logical analysis and construction of a structural and logical scheme of educational information; highlighting methodological and applied aspects of the topic; placement of visual educational material taking into account the logic of formation of educational concepts; selection of reference images (key concepts, symbols, fragments of schemes); search for internal logical relationships and interdisciplinary connections; preparation of the primary version, When selecting the content, the technology of professional orientation of studying a higher mathematics course is taken into account, which is implemented in three areas: methodological knowledge, skills for research functions; interdisciplinary interaction of academic disciplines, which allows to reveal the role of mathematics in the quality learning of special disciplines, as well as in future professional activities; the use of a set of educational professionally oriented tasks, the solution of which significantly affects the motivation to study a higher mathematics course. The study has confirmed that the use of visual content significantly improves the effectiveness of presentation and learning of higher mathematics conceptsen_US
dc.description.abstractУ статті досліджено проблему проектування технології візуалізації вивчення курсу вищої математики студентами інженерних спеціальностей. Виділено основні компоненти моделі технології візуального навчання: формування базових навчальних елементів; моделі образів об`єктів навчання; підвищення якості аналітичної підготовки студентів, формування знань, умінь та навичок застосування науково-методологічного апарату. Особливістю запропонованої педагогічної технології є те, що у ході її використання поряд із візуалізацією застосовуються сучасні інформаційні технологіїuk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherСумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренкаuk
dc.relation.ispartofАктуальні питання природничо-математичної освіти. Вип. 2 : 33–40.uk
dc.subjectкурс вищої математикиuk
dc.subjectпроектуванняuk
dc.subjectвізуалізаціяuk
dc.subjectсучасні інформаційні технологіїuk
dc.subjectструктурно-логічної схемиuk
dc.subjectпедагогічні технологіїuk
dc.subjectпрофесійноорієнтовані завданняuk
dc.subjectзнаково-символьні засобиuk
dc.subjectcourse of higher mathematicsuk
dc.subjectdesignuk
dc.subjectvisualisationuk
dc.subjectmodern information technologiesuk
dc.subjectstructural and logical schemesuk
dc.subjectpedagogical technologiesuk
dc.subjectprofessionally oriented tasksuk
dc.subjectsign and symbolic meansuk
dc.titleПроектування технології візуалізації вивчення курсу вищої математикиuk
dc.typeArticle, professional native edition
dc.identifier.udc51:37.091.3uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію