Кафедра мовознавства: Недавні надходження
Відображеня елементи 581-600 із 645
-
Механізми виникнення конотативних значень дієслів
(Національний університет „Острозька академія”, 2010)Дослідження присвячене актуальній проблемі семасіології – конотації. Проаналізовано механізми виникнення конотативних значень дієслів у мові мас-медіа. Встановлено, що конотативне значення емоційно-оцінних дієслів зумовлене ... -
Контекст як сфера реалізації конотативних значень дієслова
(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2013)У статті проаналізовано виникнення і функціонування конотативно маркованих дієслів у текстах засобів масової інформації. Установлено, що контекст сприяє виникненню конотативного значення дієслова, а конотативно марковане ... -
Конотативно марковані дієслова на позначення фінансово-економічних процесів
(Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара, 2012)У статті проаналізовано конотативно марковані дієслова на позначення фінансово-економічних процесів. Установлено, що лексичні одиниці на основі парадигматичних відношень об’єднуються у лексико-семантичні групи, виявляючи ... -
Емоційно – оцінні дієслова позитивної та негативної семантики у мові творів М.М. Коцюбинського
(Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2005)У статті розглянуто явище дієслівної конотації у мові творів М.М. Коцюбинського. Встановлено, що художній мові великого сонцепоклонника притаманна експресивність, яка досягається шляхом використання емоційно-оцінної ... -
Взаємозв’язок конотативного і денотативного компонентів у лексичному значенні дієслів
(Донецький національний університет, 2009)У статті досліджено семантичну структуру конотативних дієслів у мові засобів масової інформації. Проаналізовано особливості взаємовідношень денотативного і конотативного макрокомпонентів у межах емоційно-оцінного слова. ... -
Джерела мовної експресії
(Національний університет „Острозька академія”, 2009)Дослідження присвячене актуальній проблемі семасіології – конотації. Проаналізовано причини функціонування конотативних дієслів у мові мас- медіа. Встановлено, що конотативне значення емоційно-оцінних дієслів виникає ... -
Роль фразеологізмів у створенні експресивності публіцистичних текстів
(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2006)У статті досліджено емоційно-оцінні фразеологізми у мові української періодики XXI століття. Встановлено, що використання стійких словосполук як емоційно-експресивних, оцінних засобів посилює аргументацію та переконання ... -
Семантична типологія конотативних дієслів
(Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2006)Конотативні дієслова досить широко представлені у публіцистичних текстах і характеризуються образність та емоційністю. Переважна більшість груп має функціонально-семантичне значення, репрезентоване оказіональними та ... -
Психолінгвістичний аспект емоційно-оцінної лексики
(Дніпропетровський національний університет іменя Олеся Гончара, 2010)У статті проаналізовано психолінгвістичний напрям вивчення конотації. З’ясовано психолінгвістичні засади конотативності значень дієслів. Встановлено, що конотація не є елементом матеріальної структури слова, оскільки ... -
Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни „Українська мова (за професійним спрямуванням)”. Тестові завдання. Частина I
(ВНТУ, 2013)Матеріали методичних вказівок мають практичне спрямування, сприяють виробленню стійких умінь і навичок професійного спілкування на лексичному, граматичному і стилістичному рівнях. Пропоновані тестові завдання можна ... -
Українська мова. Країнознавство
(ВНТУ, 2013)Матеріали посібника мають практичне спрямування, сприяють виробленню стійких мовленнєвих умінь і навичок, удосконаленню комунікативних якостей мовлення студентів-іноземців, інтонаційної виразності. Пропонований дидактичний ... -
Лингвокультурологический аспект преподавания русского языка как иностранного
(Київський національний лінгвістичний університет, 2015)Целью языкового вузовского образования должно быть формирование у студента лингвокультурологической компетенции как компонента коммуникативной компетенции, поскольку применение лингво-культурологического подхода в обучении ... -
Запозичення як складова частина іменників-юкстапозитів науково-технічної сфери
(Херсонський державний університет, 2008)Статтю присвячено дослідженню запозичень у структурі іменників-юкстапозитів науково-технічної сфери. Розглянуто найпоширеніші термінозапозичення з грецької, латинської та інших мов. Виявлено продуктивні семантичні групи ... -
Українська мова за професійним спрямуванням. Тести для студентів технічних спеціальностей
(ВНТУ, 2015)Навчальний посібник призначений для студентів, які вивчають дисципліну «Українська мова за професійним спрямуванням». Система тестів дає можливість перевірити й оцінити рівень засвоєння студентами теоретичного та практичного ... -
Методичні вказівки до виконання контрольних робіт із дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» для студентів усіх спеціальностей заочної форми навчання. Частина ІІ
(ВНТУ, 2014)Методичні вказівки містять матеріали, що передбачають опрацювання тем з орфографії, синтаксису, стилістики сучасної української літературної мови, а також розкривають особливості усної форми професійного спілкування, основні ... -
Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» для студентів усіх спеціальностей заочної форми навчання. Частина 1
(ВНТУ, 2013)Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з дисципліни “Українська мова (за професійним спрямуванням)” для студентів усіх спеціальностей заочної форми навчання розраховані на тих, хто поглиблює знання з діловодства, ... -
Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» для студентів заочної форми навчання
(ВНТУ, 2011)Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» для студентів заочної форми навчання розраховані на тих, хто поглиблює знання з діловодства, прагне навчитися ... -
Спілкуємося українською. Країнознавство
(ВНТУ, 2010)Матеріал посібника містить навчальні тексти, лексико-граматичні та мовленнєві конструкції, необхідні для навчальної діяльності та спілкування у побутовій, культурній, науково-начальній та соціальній сферах. -
Методичні вказівки до виконання тестових завдань із дисципліни «Українська мова» «Морфологія» для слухачів заочної фізико-математичної школи
(ВНТУ, 2012)Матеріал методичних вказівок сформовано відповідно до програми з української мови. Вони охоплюють теоретичний і практичний матеріал розділу курсу сучасної української мови „Морфологія” і передбачають різні за функціональним ... -
Посібник української мови для іноземних студентів
(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2015)Сучасний підручник повинен відповідати таким вимогам: наявність нетрадиційних способів подання важливого граматичного матеріалу, насиченість цікавими й корисними прикладами, що базуються на життєво необхідному мінімумі ...