Показати скорочену інформацію

dc.contributor.advisorКрютченко О. О.uk
dc.contributor.authorYavna, O. O.en
dc.contributor.authorЯвна, О. О.uk
dc.date.accessioned2025-05-09T13:43:24Z
dc.date.available2025-05-09T13:43:24Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationYavna O. O. The impact of artificial intelligence on children / наук. кер. О. О. Крютченко // Матеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р. Електрон. текст. дані. 2025. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2025/paper/view/23571.uk, en
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/46407
dc.description.abstractThis article explores the impact of artificial intelligence (AI) on children, focusing on its positive and negative effects on learning and developmenten
dc.description.abstractУ цій статті досліджується вплив штучного інтелекту (ШІ) на дітей з акцентом на його позитивний та негативний ефект на навчання та розвиток.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofМатеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2025/paper/view/23571
dc.subjectartificial intelligenceen
dc.subjectchildrenen
dc.subjecteducationen
dc.subjectcritical thinkingen
dc.subjectdevelopmenten
dc.subjectштучний інтелектuk
dc.subjectдітиuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectкритичне мисленняuk
dc.subjectрозвитокuk
dc.titleThe impact of artificial intelligence on childrenen
dc.typeThesis
dc.identifier.udc004:37
dc.relation.referencesHealthyChildren.org. (2024). How Will Artificial Intelligence (AI) Affect Children? Retrieved from: https://www.healthychildren.org/English/family-life/Media/Pages/how-will-artificial-intelligence-AI-affect-children.aspx.en
dc.relation.referencesUNICEF. (2024). How AI Can Have Negative Impacts on Children. Retrieved from: https://www.unicef.ch/en/current/blog/2024-11-20/how-ai-can-have-negative-impacts-children.en
dc.relation.referencesHarvard Graduate School of Education. (2024). The Impact of AI on Children’s Development. Retrieved from: https://www.gse.harvard.edu/ideas/edcast/24/10/impact-ai-childrens-developmenten
dc.relation.referencesNykyporets S. S., Pradivlyanny M. H., Boiko Yu. V., Chopliak V. V., Kukharchuk H. V. Innovative techniques in vocabulary acquisition for foreign language learning: the impact of artificial intelligence. Society and national interests. Series «Education/Pedagogy». 2024. № 5(5). Pp. 113-127. DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1572-2024-5(5)-113-127.en
dc.relation.referencesNykyporets, S. S. , Melnyk O. D. , Piddubchak S. Yu. , Melnyk M. B. , Krutchenko O. O. The efficacy of AI-driven pedagogical strategies for foreign language acquisition in higher education. Society and national interests. Series «Education/Pedagogy», 2025. № 2(10). С. 24-36. DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1572-2025-2(10)-24-36.en
dc.relation.referencesKot S. O., Nykyporets S. S. Utilization of artificial intelligence in enhancing English language proficiency in tertiary education. Science and Education in the Third Millennium : Information Technology, Education, Law, Psychology, Social Sphere, Management : International collective monograph. Institute of Public Administration Affairs, Lublin, Polska, 2024. Chap. 10. Р. 250-274. URL: https://doi.org/10.5281/zenodo.11279390.en
dc.relation.referencesNykyporets S. S., Kot S. O., Boiko Yu. V., Melnyk M. B., Chopliak V. V. Advanced integration of virtual information environments (VIEs) in contemporary educational methodologies. Society and national interests. Series «Education/Pedagogy». 2024. No. 4(4). Pp. 139–154. https://doi.org/10.52058/3041-1572-2024-4(4)-139-154.en


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію