dc.contributor.advisor | Крютченко О. О. | uk |
dc.contributor.author | Yavna, O. O. | en |
dc.contributor.author | Явна, О. О. | uk |
dc.date.accessioned | 2025-05-09T13:43:24Z | |
dc.date.available | 2025-05-09T13:43:24Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Yavna O. O. The impact of artificial intelligence on children / наук. кер. О. О. Крютченко // Матеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р. Електрон. текст. дані. 2025. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2025/paper/view/23571. | uk, en |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/46407 | |
dc.description.abstract | This article explores the impact of artificial intelligence (AI) on children, focusing on its positive and negative effects on learning and development | en |
dc.description.abstract | У цій статті досліджується вплив штучного інтелекту (ШІ) на дітей з акцентом на його позитивний
та негативний ефект на навчання та розвиток. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2025/paper/view/23571 | |
dc.subject | artificial intelligence | en |
dc.subject | children | en |
dc.subject | education | en |
dc.subject | critical thinking | en |
dc.subject | development | en |
dc.subject | штучний інтелект | uk |
dc.subject | діти | uk |
dc.subject | освіта | uk |
dc.subject | критичне мислення | uk |
dc.subject | розвиток | uk |
dc.title | The impact of artificial intelligence on children | en |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 004:37 | |
dc.relation.references | HealthyChildren.org. (2024). How Will Artificial Intelligence (AI) Affect Children? Retrieved from:
https://www.healthychildren.org/English/family-life/Media/Pages/how-will-artificial-intelligence-AI-affect-children.aspx. | en |
dc.relation.references | UNICEF. (2024). How AI Can Have Negative Impacts on Children. Retrieved from:
https://www.unicef.ch/en/current/blog/2024-11-20/how-ai-can-have-negative-impacts-children. | en |
dc.relation.references | Harvard Graduate School of Education. (2024). The Impact of AI on Children’s Development. Retrieved from:
https://www.gse.harvard.edu/ideas/edcast/24/10/impact-ai-childrens-development | en |
dc.relation.references | Nykyporets S. S., Pradivlyanny M. H., Boiko Yu. V., Chopliak V. V., Kukharchuk H. V. Innovative techniques in vocabulary acquisition for foreign language learning: the impact of artificial intelligence. Society and national interests. Series «Education/Pedagogy». 2024. № 5(5). Pp. 113-127. DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1572-2024-5(5)-113-127. | en |
dc.relation.references | Nykyporets, S. S. , Melnyk O. D. , Piddubchak S. Yu. , Melnyk M. B. , Krutchenko O. O. The efficacy of AI-driven pedagogical strategies for foreign language acquisition in higher education. Society and national interests. Series «Education/Pedagogy», 2025. № 2(10). С. 24-36. DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1572-2025-2(10)-24-36. | en |
dc.relation.references | Kot S. O., Nykyporets S. S. Utilization of artificial intelligence in enhancing English language proficiency in tertiary education. Science and Education in the Third Millennium : Information Technology, Education, Law, Psychology, Social Sphere, Management : International collective monograph. Institute of Public Administration Affairs, Lublin, Polska, 2024. Chap. 10. Р. 250-274. URL: https://doi.org/10.5281/zenodo.11279390. | en |
dc.relation.references | Nykyporets S. S., Kot S. O., Boiko Yu. V., Melnyk M. B., Chopliak V. V. Advanced integration of virtual information environments (VIEs) in contemporary educational methodologies. Society and national interests. Series «Education/Pedagogy». 2024. No. 4(4). Pp. 139–154. https://doi.org/10.52058/3041-1572-2024-4(4)-139-154. | en |