Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorВіштак, І. В.uk
dc.contributor.authorМайданевич, Л. О.uk
dc.date.accessioned2025-05-13T08:11:50Z
dc.date.available2025-05-13T08:11:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationВіштак І. В. Роль закладів вищої освіти та тенденції розвитку вищої освіти у повоєний час [Електронний ресурс] / І. В. Віштак, Л. О. Майданевич // Матеріали IІІ Міжнародної науково-технічної конференції «Перспективи розвитку машинобудування та транспорту-2023», 01-03 червень 2023 р. – Електрон. текст. дані. – Вінниця : ВНТУ, 2023. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/prmt/pmrt2023/paper/view/18286.uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/46430
dc.description.abstractIn work reflects the key role of higher educational institutions in the reconstruction of country after the war, the main trends in development of higher educational institutions in post-war period, the main points that affect the development of higher education in Ukraine and its individual regions are considered and shows some of the possibilities for ensuring the recovery, development and stabilization of society after the waren
dc.description.abstractВ роботі висвітлено ключову роль закладів вищої освіти у відбудові країни після війни, основні тенденції розвитку закладів вищої освіти у повоєнний час, розглянуто основні пункти, які впливають на розвиток вищої освіти в Україні та окремих її регіонів та показано окремі можливості забезпечення відновлення, розвитку та стабілізації суспільства після воєнних подій.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofМатеріали IІІ Міжнародної науково-технічної конференції «Перспективи розвитку машинобудування та транспорту-2023», 01-03 червня 2023 р.uk
dc.subjectзаклад вищої освітиuk
dc.subjectосвітній процесuk
dc.subjectфахівціuk
dc.subjectінноваціїuk
dc.subjectтехнологіїuk
dc.subjectміжнародна співпрацяuk
dc.subjectinstitution of higher educationen
dc.subjecteducational processen
dc.subjectspecialistsen
dc.subjectinnovationsen
dc.subjecttechnologiesen
dc.subjectinternational cooperationen
dc.titleРоль закладів вищої освіти та тенденції розвитку вищої освіти у повоєний часuk
dc.title.alternativeThe role of higher education institutions and trends in development of higher education during postwar timeen
dc.typeThesis
dc.identifier.udc378.4: 37.07
dc.relation.referencesAltbach, P. G., Reisberg, L., & Rumbley, L. E. (2009). Trends in global higher education: Tracking an academic revolution. UNESCOen
dc.relation.referencesCummings, W. K., & Genn, M. C. (Eds.). (2013). Rebuilding societies after civil war: Critical roles for international assistance. US Institute of Peace Pressen
dc.relation.referencesMarginson, S., & Rhoades, G. (2002). Beyond national states, markets, and systems of higher education: A glonacal agency heuristic. Higher education, 43(3), 281-309en
dc.relation.referencesMorphew, C. C., & Eckel, P. D. (Eds.). (2009). Disciplines and departures: The internationalization of higher education. Purdue University Pressen
dc.relation.referencesUNESCO. (2014). Higher education in post-war recovery: Case studies in Afghanistan and Iraq. UNESCO Publishingen
dc.relation.referencesYudkevich, M., Altbach, P. G., & Rumbley, L. E. (Eds.). (2018). Academic inbreeding and mobility in higher education: Global perspectives. Springeren
dc.relation.referencesZgaga, P., Teichler, U., & Brennan, J. (Eds.). (2015). The globalisation challenge for European higher education: Convergence and diversity, centres and peripheries. Peter Lang.en


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію