| dc.contributor.author | Кобилянська, І. М. | uk |
| dc.contributor.author | Кисса, О. В. | uk |
| dc.contributor.author | Жмурко, О. В. | uk |
| dc.date.accessioned | 2025-07-24T10:50:42Z | |
| dc.date.available | 2025-07-24T10:50:42Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.citation | Кобилянська І. М., Кисса О. В., Жмурко О. В. Роль штучного інтелекту та аналітики даних у сучасній педагогіці. // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)», 11-20 травня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2024/paper/view/21078. | uk |
| dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/46892 | |
| dc.description.abstract | Дослідження розкриває вплив штучного інтелекту та аналізу даних на сучасну педагогічну практику. | uk |
| dc.description.abstract | The study reveals the impact of artificial intelligence and data analytics on modern pedagogical practices. It includes describing the use of AI and data processing in teaching, including personalized learning, identifying student needs, tracking progress, and predicting potential development. It also addresses the legal and ethical issues that arise when using these technologies, including privacy and fairness. The research emphasizes the importance of providing teachers with appropriate education and training to use these new tools effectively. | en |
| dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
| dc.publisher | ВНТУ | uk |
| dc.relation.ispartof | // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)», 11-20 травня 2024 р. | uk |
| dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2024/paper/view/21078 | |
| dc.subject | штучний інтелект | uk |
| dc.subject | аналітика даних | uk |
| dc.subject | персоналізоване навчання | uk |
| dc.subject | методи навчання | uk |
| dc.subject | педагогіка | uk |
| dc.subject | artificial intelligence | uk |
| dc.subject | data analytics | uk |
| dc.subject | personalized learning | uk |
| dc.subject | teaching methods | uk |
| dc.subject | pedagogy | uk |
| dc.title | Роль штучного інтелекту та аналітики даних у сучасній педагогіці | uk |
| dc.type | Thesis | |
| dc.identifier.udc | 371 | |
| dc.relation.references | , ., & , . (2023). . , 8(1-2), 0107. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2023-8-1-001-007. | |
| dc.relation.references | , ., , ., & , . (2022). . , 7(1-2), 0107. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2022-7-1001-007. | |
| dc.relation.references | , ., | |