| dc.contributor.author | Кобилянська, І. М. | uk |
| dc.contributor.author | Дубина, Г. М. | uk |
| dc.contributor.author | Татарчук, В. В. | uk |
| dc.contributor.author | Kobylyanska, I. | en |
| dc.contributor.author | Dubyna, H. | en |
| dc.contributor.author | Tatarchuk, V. | en |
| dc.date.accessioned | 2025-07-24T11:17:51Z | |
| dc.date.available | 2025-07-24T11:17:51Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.citation | Кобилянська І. М., Дубина Г. М., Татарчук В. В. До питання інтернаціоналізації вищої освіти в сучасному університеті // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)», Вінниця, 11-20 травня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2024/paper/view/21079. | uk |
| dc.identifier.isbn | 978-617-8163-14-3 | |
| dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/47261 | |
| dc.description.abstract | Проаналізовано процес інтернаціоналізації вищої освіти як стратегічний напрям розвитку освітнього середовища. Зокрема, показано, що інтернаціоналізація спрямована на підвищення якості освіти та результатів навчання студентів у глобальному контексті. Запропоновано низку комплексних заходів для реалізації процесу інтернаціоналізації в сучасному університеті, що включають розробку стратегічних планів, створення сприятливого середовища для співпраці та комунікації між учасниками освітнього процесу. | uk |
| dc.description.abstract | Analyzed the process of internationalization of higher education as a strategic direction of development of the educational environment. In particular, it is shown that internationalization is directed at improving the quality of education and student outcomes in a global context. Proposed are some comprehensive activities for the implementation of the internationalization process in a modern university, including the development of strategic plans, creation of a favorable environment for cooperation and communication between participants in the educational process. The implementation of the proposed activities involves creating the necessary conditions for the active participation of students, lecturers and pedagogical staff in the processes of international cooperation and exchange of experience. That will help to improve the competitiveness of the university and the quality of education in general. | en |
| dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
| dc.publisher | ВНТУ | uk |
| dc.relation.ispartof | Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)», Вінниця, 11-20 травня 2024 р. | uk |
| dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2024/paper/view/21079 | |
| dc.subject | інтернаціоналізація | uk |
| dc.subject | сучасний університет | uk |
| dc.subject | студенти | uk |
| dc.subject | освіта | uk |
| dc.subject | конкурентоспроможність | uk |
| dc.subject | internationalization | en |
| dc.subject | modern university | en |
| dc.subject | students | en |
| dc.subject | education | en |
| dc.subject | competitiveness | en |
| dc.title | До питання інтернаціоналізації вищої освіти в сучасному університеті | uk |
| dc.type | Thesis | |
| dc.identifier.udc | 378.147 | |
| dc.relation.references | Дембіцька, С., & Кобилянський, О. (2023). Формування професійної компетентності майбутніх фахівців з професійної
освіти засобами цифрових технологій. Педагогіка безпеки, 8(1-2), 01–07. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2023-8-1-001-007. | uk |
| dc.relation.references | Кузьменко, О., Кобилянський, О., & Дембіцька, С. (2022). Інноваційні засоби формування професійної культури
майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Педагогіка безпеки, 7(1-2), 01–07. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2022-7-1-001-007. | uk |
| dc.relation.references | Мястковська, М., Кобилянська, І., & Кисюк, Д. (2021). Формування готовності майбутніх фахівців з професійної освіти
до застосування сучасних інформаційних технологій у професійній діяльності. Педагогіка безпеки, 6(1-2), 21–26.
https://doi.org/10.31649/2524-1079-2021-6-1-021-026. | uk |
| dc.relation.references | Ставнича, Н., & Кобилянська, І. (2023). Проєктування освітніх ігор як шлях до самовиховання та самовдосконалення
здобувачів вищої освіти. Педагогіка безпеки, 8(1-2), 44–50. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2023-8-1-044-050. | uk |
| dc.relation.references | Dembitska, S., Kobylianska, I., Kobylianskyi, O., & Kuzimenko, O. (2023). Training of specialists in technical specialties to professional activity according to the requirements of the integrative approach. Professional Pedagogics, 1(26), 110-121.
https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121. | en |
| dc.relation.references | Dembitska, S., Kobylianska, I., Kobylianskyi, O., & Puhach, V. (2023). Psychological and didactic fundamentals of modern educational technologies of visualization. Педевтологія, 1, 36-43. | en |
| dc.relation.references | Kobylianskyi, O., Stavnycha, Т., Dembitska, S., Kobylianska, I., & Miastkovska, M. (2024). Innovative Learning Technologies
in the Process of Training Specialists of Engineering Specialties in the Conditions of Digitalization of Higher Education. In: Auer,
M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education.
ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 911. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53382-2_1. | en |
| dc.relation.references | Kobylianskyi, O., Stavnycha, Т., Dembitska, S., Kobylianska, I., & Miastkovska, M. (2024). Innovative Learning Technologies
in the Process of Training Specialists of Engineering Specialties in the Conditions of Digitalization of Higher Education. In: Auer,
M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education.
ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 911. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53382-2_1. | en |
| dc.relation.references | Miastkovska, M., Dembitska, S., Puhach, V., Kobylianska, I., & Kobylianskyi, O. (2024). Improving the Efficiency of Students’
Independent Work During Blended Learning in Technical Universities. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems,
vol 899. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-51979-6_21. | en |
| dc.relation.references | Knight, J. (2003). Updated Definition of Internationalization. International Higher Education, 33, 1-3. URL:
https://doi.org/10.6017/ihe.2003.33.7391. | en |
| dc.relation.references | Knight, J. (2003). Updated Definition of Internationalization. International Higher Education, 33, 1-3. URL:
https://doi.org/10.6017/ihe.2003.33.7391. | en |
| dc.relation.references | Rosyidah, N., Matin, Rosyidi, U. (2020). Internationalization in Higher Education: University’s Effective Promotion Strategies
in Building International Trust. European Journal of Educational Research, 9(1), 351-361. doi: 10.12973/eu-jer.9.1.351. | en |
| dc.relation.references | Leask, B. (2015). Internationalizing the Curriculum. Taylor & Francis Group. (Pp. 115-116). | en |
| dc.relation.references | Dr. Lid King. The Impact of Multilingualism on Global Education and Language Learning. Cambridge Assessment English. p.
35. URL: https://www.cambridgeenglish.org/Images/539682-perspectives-impact-on-multilingualism.pdf. | en |