| dc.contributor.author | Гусак, М. Д. | uk |
| dc.contributor.author | Алексішін, А. О. | uk |
| dc.contributor.author | Томчук, Є. В. | uk |
| dc.contributor.author | Ковальчук, М. Б. | uk |
| dc.date.accessioned | 2025-07-24T11:21:28Z | |
| dc.date.available | 2025-07-24T11:21:28Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.citation | Гусак М. Д., Алексішін А. О., Томчук Є. В., Ковальчук М. Б. Штучний інтелект у навчанні: за і проти. // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)», 11-20 травня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2024/paper/view/21109. | uk |
| dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/47327 | |
| dc.description.abstract | У роботі проведено огляд та аналіз літератури з метою розуміння наслідків використання штучного інтелекту в навчанні. Виявлено, що його інтеграція відкриває нові можливості та застосування, проте важливу роль відіграють грамотність та етична свідомість. Самі ж ініціативи, спрямовані на відповідальне використання ШІ, є ключовим елементом для успішної інтеграції цієї технології в освітню сферу. | uk |
| dc.description.abstract | This paper provides a review and analysis of the literature aimed at understanding the implications of artificial intelligence (AI) integration in education. It is found that its integration presents new opportunities and applications, but fostering AI literacy and ethical awareness is crucial. Initiatives promoting responsible AI use are key to the successful integration of this technology into the educational sphere. | en |
| dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
| dc.publisher | ВНТУ | uk |
| dc.relation.ispartof | // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)», 11-20 травня 2024 р. | uk |
| dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2024/paper/view/21109 | |
| dc.subject | штучний інтелект | uk |
| dc.subject | освіта | uk |
| dc.subject | інтеграція | uk |
| dc.subject | етика | uk |
| dc.subject | виклики | uk |
| dc.subject | artificial intelligence | uk |
| dc.subject | education | uk |
| dc.subject | integration | uk |
| dc.subject | ethics | uk |
| dc.subject | challenges | uk |
| dc.title | Штучний інтелект у навчанні: за і проти | uk |
| dc.type | Thesis | |
| dc.identifier.udc | 378.147:004.8 | |
| dc.relation.references | ., . , .. / . , . // The 12th International scientific and practical conference Science and technology: problems, prospects and innovations (September 13, 2023) CPN Publishing Group, Osaka, Japan. 2023. 238 p | |
| dc.relation.references | F. Kamalov, D. Santandreu Calonge, I. Gurrid. New Era of Artificial Intelligence in Education: Towards a Sustainable Multifaceted Revolution - Firuz Kamalov, David Santandreu Calonge and Ikhlaas Gurrib, 2023. Access mode: https://doi.org/10.3390/su151612451 (date of access: 5.03.2024) | |
| dc.relation.references | Nguyen, A.; Ngo, H.N.; Hong, Y.; Dang, B.; Nguyen, B.P.T. - Ethical principles for artificial intelligence in education. Education and Information Technologies.2023.28:42214241. Access mode: https://doi.org/10.1007/s10639-022-11316-w (date of access:2.03.2024) | |
| dc.relation.references | AlAfnan, M., Samira D., Marina J., Koba L. ChatGPT as an Educational Tool: Opportunities, Challenges, and Recommendations for Communication, Business Writing, and Composition Courses. / M. AlAfnan. D. Samira, J. 4 Marina, L. Koba // Journal of Artificial Intelligence and Technology 2023 Vol. 3, no 2. P. 6068. Mode of access: https://doi.org/10.37965/jait.2023.0184 (date of access: 1.03.2024) | |
| dc.relation.references | 13 Best Artificial Intelligence Math Solvers (Free & Paid) . Morning Dough [Electronic resource]. Access mode:: https://www.morningdough.com/ai-tools/best-ai-math-problem-solvers/#google_vignette (date of access: 1.03.2024) | |