Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЛавров, В. В.uk
dc.contributor.authorКобилянська, І. М.uk
dc.date.accessioned2025-07-24T11:26:01Z
dc.date.available2025-07-24T11:26:01Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationЛавров В. В., Кобилянська І. М. Застосування гейміфікації в освітньому процесі закладів вищої освіти. // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)», 11-20 травня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2024/paper/view/21157.uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/47417
dc.description.abstractВ роботі здійснено комплексний аналіз гейміфікації як методу підвищення мотивації та залученості студентів у освітньому процесі закладів вищої освіти. Досліджено теоретичні основи застосування ігрових елементів у освіті, з акцентом на психологічні аспекти, що впливають на ефективність гейміфікації.uk
dc.description.abstractIn the work, a comprehensive analysis of gamification as a method of increasing the motivation and involvement of students in the educational process of higher education institutions is carried out. The theoretical foundations of the application of game elements in education were studied, with an emphasis on psychological aspects that affect the effectiveness of gamification. It is analyzed how the integration of points, achievements and other game mechanisms can contribute to better student activity and deeper learning of the material. Special attention is paid to the possibilities of gamification to solve the problems of the traditional educational process, in particular insufficient motivation and lack of practical application of acquired knowledge. In addition, the challenges and possible negative consequences of excessive use of gamification are considered, which requires the development of new methodological approaches for its effective implementation in the conditions of modern higher education.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartof// Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)», 11-20 травня 2024 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2024/paper/view/21157
dc.subjectгейміфікаціяuk
dc.subjectмотиваціяuk
dc.subjectзалучення студентівuk
dc.subjectосвітній процесuk
dc.subjectактивне навчанняuk
dc.subjectметодиосвітиuk
dc.subjectадаптація навчальних методівuk
dc.subjectgamificationuk
dc.subjectmotivationuk
dc.subjectstudent involvementuk
dc.subjecteducational processuk
dc.subjectactive learninguk
dc.subjecteducational methodsuk
dc.subjectadaptation of educational methodsuk
dc.titleЗастосування гейміфікації в освітньому процесі закладів вищої освітиuk
dc.typeThesis
dc.identifier.udc37.018.43:004.738.5
dc.relation.references, ., & , . (2023). . , 8(1-2), 0107. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2023-8-1-001-007.
dc.relation.references, ., , ., & , . (2022). . , 7(1-2), 0107. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2022-7-1001-007.
dc.relation.references, .,


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію