| dc.contributor.author | Клиш, В. М. | uk |
| dc.contributor.author | Залюбівська, О. Б. | uk |
| dc.contributor.author | Zaliubivska, O. B. | en |
| dc.date.accessioned | 2025-08-13T09:18:58Z | |
| dc.date.available | 2025-08-13T09:18:58Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.citation | Клиш В. М., Залюбівська О. Б. Онлайн-лекції: досвід найкращих американських університетів // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)», Вінниця, 15-16 червня 2025 р. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2025/paper/view/22777. | uk |
| dc.identifier.isbn | 978-617-8163-57-0 | |
| dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/47664 | |
| dc.description.abstract | У статті розглядається досвід провідних університетів США (MIT, Harvard, Stanford, Caltech, University of
Pennsylvania) у переході на онлайн-формат навчання під час пандемії COVID-19. Окрему увагу приділено вивченню потенціалу довготривалих змін у навчальному процесі та організації освітнього середовища. Використання онлайн-платформ, змішане навчання, гібридні моделі викладання і нові підходи до оцінювання стали
ключовими елементами адаптації університетів до нових умов. Пандемія стала каталізатором для експериментів з освітніми практиками, які можуть зберегти свою актуальність і в постпандемічний період. | uk |
| dc.description.abstract | The article examines the experience of leading US universities (MIT, Harvard, Stanford, Caltech, University of
Pennsylvania) in switching to an online learning format during the COVID-19 pandemic. Particular attention is paid to
the potential for long-term changes in the learning process and the organisation of the educational environment. The
use of online platforms, blended learning, hybrid teaching models, and new approaches to assessment have become key
elements in the adaptation of universities to the new environment. The pandemic has become a catalyst for
experimenting with educational practices that may remain relevant in the post-pandemic period. | en |
| dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
| dc.publisher | ВНТУ | uk |
| dc.relation.ispartof | Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)», Вінниця, 15-16 червня 2025 р. | uk |
| dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2025/paper/view/22777 | |
| dc.subject | онлайн навчання | uk |
| dc.subject | пандемія COVID-19 | uk |
| dc.subject | освітні технології | uk |
| dc.subject | університети США | uk |
| dc.subject | дистанційне навчання | uk |
| dc.subject | online learning | en |
| dc.subject | COVID-19 pandemic | en |
| dc.subject | educational technology | en |
| dc.subject | US universities | en |
| dc.subject | distance learning | en |
| dc.title | Онлайн-лекції: досвід найкращих американських університетів | uk |
| dc.type | Thesis | |
| dc.identifier.udc | 378.004.77 | |
| dc.relation.references | QS. QS world university rankings 2025. Top Universities. URL: https://www.topuniversities.com/world-university-rankings?countries=us (date of access: 25.11.2024) | en |
| dc.relation.references | Saving a semester of learning: MITs emergency transition to online instruction / A. Kessler et al. Information and learning sciences. 2020. Vol. 121, no. 7/8. P. 587597. URL: https://doi.org/10.1108/ils-042020-0097 (date of access: 25.11.2024). | en |
| dc.relation.references | International perspective: a British student in the US during lockdown. Student. URL: https://www.timeshighereducation.com/student/blogs/international-perspective-british-student-us-duringlockdown (date of access: 25.11.2024). 4. Online learning. Stanford University School of Engineering. URL: https://engineering.stanford.edu/students-academics/academics/online-learning (date of access: 25.11.2024). | en |
| dc.relation.references | Forming new habits in the era of the coronavirus. California Institute of Technology. URL: https://www.caltech.edu/about/news/forming-new-habits-era-coronavirus (date of access: 25.11.2024). | en |
| dc.relation.references | Volume 66 number 41. Almanac | University of Pennsylvania | University of Pennsylvania Almanac. URL: https://almanac.upenn.edu/volume-66-number-41 (date of access: 25.11.2024). | en |