| dc.contributor.author | Тігор, О. О. | uk |
| dc.contributor.author | Хом'юк, В. В. | uk |
| dc.date.accessioned | 2025-08-13T09:22:46Z | |
| dc.date.available | 2025-08-13T09:22:46Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.citation | | uk |
| dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/47713 | |
| dc.description.abstract | У статті розглянуто психолого-педагогічні аспекти впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процес викладання вищої математики. Обґрунтовано необхідність урахування індивідуальних особливостей студентів, рівня їх когнітивного розвитку, мотиваційної сфери, стилів навчання, а також професійної та цифрової компетентності викладача. Підкреслено, що лише за умов інтеграції психолого -педагогічної та технологічної складових цифрове середовище може забезпечити якісне формування математично ї компетентності майбутніх інженерів. | uk |
| dc.description.abstract | The article examines the psychological and pedagogical aspects of implementing information and communication technologies (ICT) in the process of teaching mathematics. The necessity of considering students’ individual characteristics, levels of cognitive development, motivation, learning styles, as well as the teacher’s professional and digital competence is substantiated. It is emphasized that only through the integration of psychological -pedagogical and technological components can the digital environment ensure the effective development of students' mathematical competence. | en |
| dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
| dc.publisher | ВНТУ | uk |
| dc.relation.ispartof | // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)», 15-16 червня 2025 р. | uk |
| dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2025/paper/view/25082 | |
| dc.subject | ІКТ | uk |
| dc.subject | вища математика | uk |
| dc.subject | цифрова освіта | uk |
| dc.subject | психолого-педагогічні умови | uk |
| dc.subject | педагогічнакомпетентність | uk |
| dc.subject | когнітивний стиль | uk |
| dc.subject | освітній процес | uk |
| dc.subject | ICT | uk |
| dc.subject | mathematics | uk |
| dc.subject | digital education | uk |
| dc.subject | psychological and pedagogical conditions | uk |
| dc.subject | teaching competence | uk |
| dc.subject | cognitive style | uk |
| dc.subject | educational environment | uk |
| dc.title | Психолого-педагогічні передумови ефективного використання ікт у викладанні вищої математики | uk |
| dc.type | Thesis | |
| dc.identifier.udc | 684.12 | |
| dc.relation.references | . 776 24.07.2018. [ ]. : https://mon.gov.ua 2. .. - : // . 2021. . 81, 1. . 5466. DOI: 10.33407/itlt.v81i1.3885 | |
| dc.relation.references | .., .. // . 2020. 5. . 310. | |
| dc.relation.references | . ., . . - // : , , . 2022. 1 (115). . 120132. | |
| dc.relation.references | . . // . 2021. . 26. . 8996. | |
| dc.relation.references | .. / .., . . // V - *-2023. , 2023. | |
| dc.relation.references | .. - / . . , .., .. // . : , 2022. 69 . .38-45. | |
| dc.relation.references | Khomyuk V.V. Information and communication technologies in the process of studying mathematics: modern challenges. Innovative paradigm of the development of modern physical-mathematical sciences: Collective monograph. Riga, Latvia: Baltija Publishing, 2022. . 231-260. | |
| dc.relation.references | Kozma, R. B. (2020). Technology and classroom practices: An international study. Springer. 214 p. | |
| dc.relation.references | Redecker, C. (2017). European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu. Publications Office of the European Union. DOI: 10.2760/159770 | |