| dc.contributor.author | Гнатів, І. | uk |
| dc.date.accessioned | 2025-08-13T09:24:18Z | |
| dc.date.available | 2025-08-13T09:24:18Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.citation | | uk |
| dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/47753 | |
| dc.description.abstract | збереженні їхнього емоційного та психічного здоров'я. У дослідженні проаналізовано методи психосоціальної допомоги учням і педагогам, зокрема індивідуальні та групові консультації, розвиток навичок емоційної стійкості та формування сприятливого освітнього середовища. Застосування цих заходів в умовах воєнного стану сприяє зниженню рівня стресу, покращенню психологічного самопочуття та підтримці мотивації до навчання. | uk |
| dc.description.abstract | maintaining their emotional and mental health. The study analyses the methods of psychosocial support for students and teachers, including individual and group counselling, development of emotional resilience skills, and the creation of a favourable educational environment. The use of these measures in martial law helps to reduce stress, improve psychological well-being and maintain motivation to learn. | en |
| dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
| dc.publisher | ВНТУ | uk |
| dc.relation.ispartof | // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)», 15-16 червня 2025 р. | uk |
| dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2025/paper/view/22734 | |
| dc.subject | психологічна підтримка | uk |
| dc.subject | освіта | uk |
| dc.subject | війна | uk |
| dc.subject | психічне здоров’я | uk |
| dc.subject | стресостійкість | uk |
| dc.subject | адаптація | uk |
| dc.subject | емоційне благополуччя | uk |
| dc.subject | psychological support | uk |
| dc.subject | education | uk |
| dc.subject | war | uk |
| dc.subject | mental health | uk |
| dc.subject | stress resistance | uk |
| dc.subject | adaptation | uk |
| dc.subject | emotional well-beingВступВійна істотно впливає на психічне здоров’я та емоційний стан учасників освітнього процесу —дітей | uk |
| dc.subject | педагогів і батьків | uk |
| dc.subject | створюючи перед ними нові виклики та труднощі Для дітей навчання в | uk |
| dc.title | Психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах війни | uk |
| dc.type | Thesis | |
| dc.identifier.udc | 37.018.42 | |
| dc.relation.references | Dembitska S, Kobylianska I, Kobylianskyi O., Kuzmenk O. Training of Technical Specialties for Work Protection Professional Activity According to the Requirements of the Transdisciplinary Approach. Professional Pedagogics. 2023. 1(26). . 110121. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121 | |
| dc.relation.references | Dembitska S, Kobylianska I, Kobylianskyi O., Kuzmenk O. Training of Technical Specialties for Work Protection Professional Activity According to the Requirements of the Transdisciplinary Approach. Professional Pedagogics. 2023. 1(26). . 110-121. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121 | |
| dc.relation.references | Dembitska S, Kuzmenko O. S. Using technology of open space as one of the innovative methods of active learning in the training of technical specialities. Collective monograph. New impetus for the advancement of pedagogical and psychological sciences in Ukraine and EU countries: research matters: collective monograph. Riga, Latvia: Baltija Publishing. 2021. .201215. | |
| dc.relation.references | Dembitska S., Kuzmenko O., Savchenko I., Demianenko V., Safronova A. Digitization of the Educational and Scientific Space Based on STEAM Education. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, 2024. vol 901. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53022-7_34 | |
| dc.relation.references | Kobylianskyi O. V., Dembitska S. V., Kovtonyuk M. M., Kosovets O. P. Coaching technologies in the digital space of higher education institutions. "ALIKHANBOKEIKHANUNIVERSITY". 2024. No3(62). .59-68 | |
| dc.relation.references | Miastkovska M., Dembitska S., Puhach V., Kobylianska I., Kobylianskyi O. Improving the efficiency of students independent work during blended learning in technical universities. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, 2024. vol 899. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-03151979-6_21 | |
| dc.relation.references | . ., . - . . 2024. 9, . 1.. . 4349. | |
| dc.relation.references | ., . . . . 2024. 9, . 1.. . 17. | |
| dc.relation.references | .. . : , , : . . V . . .-. -, , 20 . 2023 . / . . . . , . . . : , 2023. .108-110. | |
| dc.relation.references | .., .., .. 015 . - - : , , (-2022) : . : , 2022..450-451. | |
| dc.relation.references | .., ., . . . 2022. 7(1-2). . 0107. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2022-7-1-001-007 | |
| dc.relation.references | . ., . . . 2022. . 4(3). . 72-80. | |
| dc.relation.references | . ., . . - : . 2022. . 7(2). . 30-36. | |