Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorНазаров, В. І.uk
dc.date.accessioned2025-08-13T09:50:51Z
dc.date.available2025-08-13T09:50:51Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationuk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/48217
dc.description.abstractУ статті досліджено роль франчайзингу як інструменту масштабування бізнесу в умовах глобалізації.uk
dc.description.abstractThe article examines the role of franchising as a tool for scaling business in the context of globalization. Franchising allows companies to rapidly expand their presence in international markets, taking advantage of a recognizable brand and effectively adapting to local conditions with the help of franchisees who are well acquainted with the peculiarities of local markets. The key factors driving the growth of franchising, such as economic globalization and digital transformation. The authors also analyze the main challenges faced by franchisors in the Ukrainian market, in particular, insufficient government support and restrictions on access to financial resources. The authors emphasize the importance of developing state mechanisms to support franchising, which will help strengthen the position of small and medium-sized enterprises in this sector. The study is complemented by examples of successful franchise models that demonstrate their flexibility and ability to adapt to global and local changes.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartof// Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2025)», 15-16 червня 2025 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2025/paper/view/22924
dc.subjectфранчайзингuk
dc.subjectмасштабування бізнесуuk
dc.subjectглобалізаціяuk
dc.subjectміжнародні ринкиuk
dc.subjectукраїнськийфранчайзинговий ринокuk
dc.subjectдержавна підтримка підприємництва франчайзингових моделейuk
dc.subjectfranchisinguk
dc.subjectbusiness scalinguk
dc.subjectglobalizationuk
dc.subjectinternational marketsuk
dc.subjectUkrainian franchise marketuk
dc.subjectstatesupport for franchise modelsuk
dc.titleРозвиток франчайзингу як інструменту масштабування бізнесу в умовах глобалізаціїuk
dc.typeThesis
dc.identifier.udc339.187.4
dc.relation.references4. . URL: https://franchising.org.ua/?p=866 [1] - 2024 . ., . . URL: Business Inform [2] ? URL: https://franchisegroup.com.ua/news/masshtabuvannya-franshyz-na-rynok-yevropy-mejnstrym-chy-neobhidnist-dosvidsushi-story/ [3] 2017 , . URL: SocioEconomic Issues Journal [4] :


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію