dc.contributor.author | Войтко, В. В. | uk |
dc.contributor.author | Малініч, П. П. | uk |
dc.date.accessioned | 2025-08-19T07:48:27Z | |
dc.date.available | 2025-08-19T07:48:27Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/48582 | |
dc.description.abstract | Розглянуто різні підходи до створення ландшафтів у середовищі Unreal Engine та сучасних трендів у цій сфері. Проаналізовано роботу алгоритму процедурної генерації ландшафту у середовищі Unreal Engine та створено більш гнучкий алгоритм для процедурної генерації ландшафту за допомогою редактора Blueprint. | uk |
dc.description.abstract | Various approaches to landscape creation in the Unreal Engine environment and current trends in this field have been examined. The operation of the procedural landscape generation algorithm in Unreal Engine has been analyzed, and a more flexible algorithm for procedural landscape generation using the Blueprint editor has been developed. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | // Матеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2025/paper/view/24432 | |
dc.subject | ландшафт | uk |
dc.subject | відеоігри | uk |
dc.subject | процедурна генерація | uk |
dc.subject | landscape | uk |
dc.subject | video games | uk |
dc.subject | procedural generation | uk |
dc.title | Особливості створення ландшафтів у середовищі unreal engine | uk |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 004.42 | |
dc.relation.references | Lepczyk C. A., Wedding L. M., Asner G. P., Pittman S. J., Goulden T., Linderman M. A., Wright R. Advancing landscape and seascape ecology from a 2D to a 3D science // BioScience. 2021. 71(6). . 596608. | |
dc.relation.references | Tian Z. Application of computer 3D modeling technology in the simulation design of modern garden ecological landscape // Mathematical Problems in Engineering. 2022. 2022(1). . 7033261. | |
dc.relation.references | Wang L. 3D urban landscape rendering and optimization algorithm for smart city // Intelligent Decision Technologies. 2023. 17(4). . 943958. | |
dc.relation.references | Landscape Technical Guide in Unreal Engine [ ] // Epic Games Developer Documentation. URL: https://dev.epicgames.com/documentation/en-us/unreal-engine/landscapetechnical-guide-in-unreal-engine ( : 22.03.2025). | |
dc.relation.references | Creating and Using LODs in Unreal Engine [ ] // Epic Games Developer Documentation. URL: https://dev.epicgames.com/documentation/en-us/unreal-engine/creating-and-usinglods-in-unreal-engine ( : 22.03.2025). | |