Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorГнатів, І.uk
dc.date.accessioned2025-08-19T07:52:36Z
dc.date.available2025-08-19T07:52:36Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationuk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/48640
dc.description.abstractформування інклюзивного середовища та впровадження політик гендерної рівності в управлінні освітою. Наведено рекомендації щодо подолання існуючих бар’єрів і підтримки жінок у досягненні лідерських позицій .uk
dc.description.abstracteducational management. In particular, socio-cultural stereotypes, gender discrimination, structural obstacles and issues of balance between professional and personal life are analyzed. Attention is focused on the importance of creating an inclusive environment and implementing gender equality policies in educational management. Recom?endations are provided for overcoming existing barriers and supporting women in achieving leadership positions .en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartof// Матеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2025/paper/view/23215
dc.subjectгендерна рівністьuk
dc.subjectосвітній менеджментuk
dc.subjectжінки-лідериuk
dc.subjectдискримінаціяuk
dc.subjectстереотипиuk
dc.subjectбар’єриuk
dc.subjectвикликиuk
dc.subjectgender equalityuk
dc.subjecteducational managementuk
dc.subjectwomen leadersuk
dc.subjectdiscriminationuk
dc.subjectstereotypesuk
dc.subjectbarri-ersuk
dc.subjectchallengesuk
dc.titleБар’єри та виклики для жінок в освітньому менеджментіuk
dc.typeThesis
dc.identifier.udc37.091.24
dc.relation.referencesDembitska S, Kobylianska I, Kobylianskyi O., Kuzmenk O. Training of Technical Specialties for Work Protection Professional Activity According to the Requirements of the Transdisciplinary Approach. Professional Pedagogics. 2023. 1(26). . 110121. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121
dc.relation.references. . .. . : . 2020. 31 (70) 2. . 171-175 DOI https://doi.org/10.32838/2663-6468/2020.2/28
dc.relation.references.. . . . . . 2014. 1. . 9194


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію