dc.contributor.author | Гнатів, І. | uk |
dc.date.accessioned | 2025-08-19T07:52:36Z | |
dc.date.available | 2025-08-19T07:52:36Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/48640 | |
dc.description.abstract | формування інклюзивного середовища та впровадження політик гендерної рівності в управлінні освітою. Наведено рекомендації щодо подолання існуючих бар’єрів і підтримки жінок у досягненні лідерських позицій . | uk |
dc.description.abstract | educational management. In particular, socio-cultural stereotypes, gender discrimination, structural obstacles and issues of balance between professional and personal life are analyzed. Attention is focused on the importance of creating an inclusive environment and implementing gender equality policies in educational management. Recom?endations are provided for overcoming existing barriers and supporting women in achieving leadership positions . | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | // Матеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2025/paper/view/23215 | |
dc.subject | гендерна рівність | uk |
dc.subject | освітній менеджмент | uk |
dc.subject | жінки-лідери | uk |
dc.subject | дискримінація | uk |
dc.subject | стереотипи | uk |
dc.subject | бар’єри | uk |
dc.subject | виклики | uk |
dc.subject | gender equality | uk |
dc.subject | educational management | uk |
dc.subject | women leaders | uk |
dc.subject | discrimination | uk |
dc.subject | stereotypes | uk |
dc.subject | barri-ers | uk |
dc.subject | challenges | uk |
dc.title | Бар’єри та виклики для жінок в освітньому менеджменті | uk |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 37.091.24 | |
dc.relation.references | Dembitska S, Kobylianska I, Kobylianskyi O., Kuzmenk O. Training of Technical Specialties for Work Protection Professional Activity According to the Requirements of the Transdisciplinary Approach. Professional Pedagogics. 2023. 1(26). . 110121. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121 | |
dc.relation.references | . . .. . : . 2020. 31 (70) 2. . 171-175 DOI https://doi.org/10.32838/2663-6468/2020.2/28 | |
dc.relation.references | .. . . . . . 2014. 1. . 9194 | |