dc.contributor.author | Кулібаба, Є. Л. | uk |
dc.date.accessioned | 2025-08-19T07:53:34Z | |
dc.date.available | 2025-08-19T07:53:34Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/48657 | |
dc.description.abstract | Розглянуто актуальна проблема формування емоційної складової професійної компетентності майбутніх фахівців медичного профілю. Зважаючи на високий рівень емоційного навантаження в медичній діяльності, розвиток емоційного інтелекту та навичок емоційної саморегуляції є важливим аспектом професійної підготовки фахівців. Проаналізовано роль емоцій у регуляції професійної діяльності, їхній вплив на ефективність комунікації з пацієнтами та запобігання емоційному вигоранню. Окреслено основні напрями розвитку емоційної компетентності у процесі професійної підготовки. Визначено значення інтеграції емоційного компоненту в освітній процес як важливого чинника підвищення якості медичних послуг та збереження психічного здоров’я фахівців. | uk |
dc.description.abstract | The article considers the topical issue of forming the emotional component of the professional competence of future medical specialists. Given the high level of emotional stress in medical work, the development of emotional intelligence and emotional self-regulation skills is an important aspect of professional training. The role of emotions in the regulation of professional activity, their impact on the effectiveness of communication with patients and the prevention of emotional burnout are analysed. The main directions of development of emotional competence in the process of professional training are outlined. The importance of integrating the emotional component into the educational process as an important factor in improving the quality of medical services and preserving the mental health of specialists is determined. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | // Матеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2025/paper/view/23350 | |
dc.subject | емоційна складова | uk |
dc.subject | професійна компетентність | uk |
dc.subject | майбутні фахівці медичного профілю | uk |
dc.subject | емоційний інтелект | uk |
dc.subject | емоційна саморегуляція | uk |
dc.subject | професійна підготовка; вдосконалення освітнього процесу | uk |
dc.subject | emotional component | uk |
dc.subject | professional competence | uk |
dc.subject | future medical specialists | uk |
dc.subject | emotional intelligence | uk |
dc.subject | emotional self-regulation | uk |
dc.subject | professional training; improvement of the educational process | uk |
dc.title | Емоційна складова професійної компетентності майбутніх фахівців медичного профілю | uk |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 37.015.3 | |
dc.relation.references | Dembitska S, Kobylianska I, Kobylianskyi O., Kuzmenk O. Training of Technical Specialties for Work Protection Professional Activity According to the Requirements of the Transdisciplinary Approach. Professional Pedagogics. 2023. 1(26). . 110121. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121. | |
dc.relation.references | Dembitska S., Kuzmenko O., Savchenko I., Demianenko V., Safronova A. Digitization of the Educational and Scientific Space Based on STEAM Education. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, 2024. vol 901. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53022-7_34. | |
dc.relation.references | Miastkovska M., Dembitska S., Puhach V., Kobylianska I., Kobylianskyi O. Improving the efficiency of students independent work during blended learning in technical universities. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, 2024. vol 899. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-51979-6_21. | |
dc.relation.references | . ., . ., . . . . : - : . - ., . 70- . . . (28 2024 ). : - , 2024. . 98-100. | |
dc.relation.references | . ., . ., . ., . ., . . : : . : , 2025. 354 . | |
dc.relation.references | . ., . . . : - : . - ., . 70- . . . (28 2024 ). : - , 2024. . 101-102. | |
dc.relation.references | ., ., . soft-skills . STEAM- : - (. , 26 2024 ). : , 2024. . 222-224. | |
dc.relation.references | ., ., . . . 2024. 9, . 1. . 17. | |
dc.relation.references | . . . : , , : . . V . . .-. -, , 20 . 2023 .; . . . . , . . . : , 2023. . 108110. | |
dc.relation.references | . . . : V - (. , 22 2023 ). : , , . 2023. . 791-794. | |
dc.relation.references | . . . . 2021. 6(1-2). .16. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2021-6-1-001-006. | |
dc.relation.references | .., . . : . . VI - -. . . , 25-26 2024 . . 59-61. | |
dc.relation.references | . ., . . . : . . . .- . -., 23 2022 .; . .: . ., . . . .: , 2022. . 199-203. | |
dc.relation.references | . ., . . . : . . . 2022. 5. . 172-176. | |
dc.relation.references | . ., . ., . . . . 2022. 7(1-2). . 0107. https://doi.org/10.31649/2524-10792022-7-1-001-007. | |
dc.relation.references | . ., . ., . . . . 2024. 9, . 1. . 17. | |