Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorHadaichuk, N.en
dc.contributor.authorГадайчук, Н. М.uk
dc.date.accessioned2025-08-29T12:18:34Z
dc.date.available2025-08-29T12:18:34Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationHadaichuk N. Adaptive learning platforms in english language teaching: effectiveness and implementation // Матеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р. Електрон. текст. дані. 2025. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2025/paper/view/23603.en, uk
dc.identifier.isbn978-617-8132-48-8
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/48809
dc.description.abstractThis paper explores the integration of adaptive learning platforms into English Language Teaching (ELT), examining their potential to personalize and enhance student learning. By leveraging artificial intelligence and algorithms, these platforms tailor educational content to individual needs, fostering improved language proficiency. The research analyses the effectiveness of adaptive learning in various ELT settings, highlighting its impact on student engagement and learning outcomes. Practical strategies for implementation are discussed, addressing challenges and best practices for successful integration. Ultimately, this study demonstrates the transformative potential of adaptive learning platforms in modernizing ELT and promoting individualized language acquisition.en
dc.description.abstractУ цій статті досліджується інтеграція адаптивних навчальних платформ у викладання англійської мови (ELT), вивчається їхній потенціал для персоналізації та покращення навчання студентів. Використовуючи штучний інтелект та алгоритми, ці платформи адаптують навчальний контент до індивідуальних потреб, сприяючи покращенню рівня володіння мовою. У дослідженні проаналізовано ефективність адаптивного навчання в різних умовах викладання англійської мови професійного спрямування, висвітлено його вплив на залучення студентів та результати навчання. Обговорюються практичні стратегії впровадження, розглядаються виклики та найкращі практики для успішної інтеграції. Зрештою, це дослідження демонструє трансформаційний потенціал адаптивних навчальних платформ у модернізації викладання англійської мови професійного спрямування та сприянні індивідуалізованому вивченню мови.uk
dc.language.isoen_USen_US
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofМатеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2025/paper/view/23603
dc.subjectадаптивне навчанняuk
dc.subjectвикладання англійської мови (ELT)uk
dc.subjectосвітні технологіїuk
dc.subjectперсоналізоване навчанняuk
dc.subjectштучний інтелектuk
dc.subjectволодіння мовоюuk
dc.subjectadaptive learningen
dc.subjectEnglish language teaching (ELT)en
dc.subjecteducational technologyen
dc.subjectpersonalized learningen
dc.subjectartificial intelligenceen
dc.subjectlanguage proficiencyen
dc.titleAdaptive learning platforms in english language teaching: effectiveness and implementationen
dc.typeThesis
dc.identifier.udc371.2:802.09:004.7
dc.relation.referencesContrino, M.F., Reyes-Millán, M., Vázquez-Villegas, P. et al. Using an adaptive learning tool to improve student performance and satisfaction in online and face-to-face education for a more personalized approach. Smart Learn. Environ. 11, 6, 2024. https://doi.org/10.1186/s40561-024-00292-y.en
dc.relation.referencesNykyporets S. S., Boiko Yu. V. Practical tips and interactive learning tools for the work of a foreign language teacher at a technical university in the conditions of blended learning during the full-scale military aggression of Russia against Ukraine. World trends in the use of interactive technologies in education. International collective monograph. Intellebence Transportation System And Smart City Institute (ITSSCI). Lima, Peru, 2024. Сhap. 14. Р. 322-348. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10653715.en
dc.relation.referencesNykyporets S. Information and communication technology (ICT) as a catalyst for lifelong learning and professional growth. Distance Education in Ukraine: Innovative, Normative-Legal, Pedagogical Aspects. 2024. Vol. 1, No. 4. P. 125–136. DOI: https://doi.org/10.18372/2786-5495.1.18888.en
dc.relation.referencesNykyporets S. S., Kot S. O., Hadaichuk N. M., Melnyk M. B., Boiko Y. V. Innovative pedagogical strategies for utilizing online platforms in foreign language acquisition. Current issues in modern science. Series «Pedagogy». 2024. No. 5(23). P. 730–743. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6300-2024-5(23)-730-743en
dc.relation.referencesNykyporets S., Stepanova I., Hadaichuk N. The use of Open Educational Resources in Ukraine: unleashing the potential for knowledge democratization and lifelong learning. Journal of Innovations and Sustainability. 2023. № 7(1). DOI: https://doi.org/10.51599/is.2023.07.01.07en
dc.relation.referencesNykyporets S., Stepanova I., Hadaichuk N. Tools and techniques to develop higher order thinking skills in students of non-linguistic technical universities of Ukraine during online learnin. Norwegian Journal of Development of the International Science. – 2023. – No. 117. – DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.8385809en
dc.relation.referencesLuo Q. Z., and L. Y. Hsiao-Chin. “The Influence of AI-Powered Adaptive Learning Platforms on Student Performance in Chinese Classrooms”. Journal of Education, vol. 6, no. 3, Aug. 2023, pp. 1-12, DOI: https://doi.org/10.5281/10.53819/81018102t4181.en


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію