Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorMelnyk, M. B.en
dc.contributor.authorМельник, М. Б.uk
dc.date.accessioned2025-08-29T12:22:28Z
dc.date.available2025-08-29T12:22:28Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationMelnyk M. B. Neurolinguistic aspects of learning a foreign language (english) // Матеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р. Електрон. текст. дані. 2025. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2025/paper/view/23148.en, uk
dc.identifier.isbn978-617-8132-48-8
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/48864
dc.description.abstractThis article explores the neurolinguistic aspects of learning English as a foreign language. Special attention is given to the brain’s role in language processing, particularly Broca’s and Wernicke’s areas, as well as neuroplasticity, which facilitates language acquisition. The impact of memory, emotional state, and cognitive benefits of bilingualism are also analysed. Effective teaching methods based on neurolinguistic research are outlined to enhance the language learning process.en
dc.description.abstractУ статті розглядаються нейролінгвістичні аспекти вивчення англійської мови як іноземної. Особливу увагу приділено ролі головного мозку у мовній обробці, зокрема зонам Брока і Верніке, а також нейропластичності, що сприяє засвоєнню мови. Також аналізується вплив пам’яті, емоційного стану та когнітивних переваг двомовності. Окреслено ефективні методи навчання, що базуються на нейролінгвістичних дослідженнях, для покращення процесу оволодіння мовою.uk
dc.language.isoen_USen_US
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofМатеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2025/paper/view/23148
dc.subjectнейролінгвістикаuk
dc.subjectвивчення мовиuk
dc.subjectнейропластичністьuk
dc.subjectпам’ятьuk
dc.subjectемоціїuk
dc.subjectдвомовністьuk
dc.subjectкогнітивні навичкиuk
dc.subjectneurolinguisticsen
dc.subjectlanguage learningen
dc.subjectneuroplasticityen
dc.subjectmemoryen
dc.subjectemotionsen
dc.subjectbilingualismen
dc.subjectcognitive skillsen
dc.titleNeurolinguistic aspects of learning a foreign language (english)en
dc.typeThesis
dc.identifier.udc81’23:159.946.3
dc.relation.referencesKroll, J. F., & Bialystok, E. (2013). Understanding the Consequences of Bilingualism for Language Processing and Cognition. Journal of Cognitive Psychology, 25(5), 497-514. https://doi.org/10.1080/20445911.2013.799170.en
dc.relation.referencesAbutalebi, J., & Green, D. W. (2016). Neuroimaging of Language Control in Bilinguals: Neural Adaptation and Reserve. Bilingualism: Language and Cognition, 19(4), 689-698. doi: https://doi.org/10.1017/S1366728916000225.en
dc.relation.referencesLi, P., Legault, J., & Litcofsky, K. A. (2014). Neuroplasticity as a Function of Second Language Learning: Anatomical Changes in the Human Brain. Cortex, 58, 301-324. https://doi.org/10.1016/j.cortex.2014.05.001.en
dc.relation.referencesGoral, M., Levy, E. S., & Obler, L. K. (2002). Neurolinguistic aspects of bilingualism. International Journal of Bilingualism, 6(4), 411-440. https://doi.org/10.1177/13670069020060040301.en
dc.relation.referencesNykyporets, S. S., Kot, S. O., Boiko, Y. V., Melnyk, M. B., & Chopliak, V. V. (2024). Advanced integration of virtual information environments (VIEs) in contemporary educational methodologies. Society and national interests. 4: 139-154. https://doi.org/10.52058/3041-1572-2024-4(4)-139-154.en
dc.relation.referencesNykyporets, S. S., Kot, S. O., Hadaichuk, N. M., Melnyk, M. B., & Boiko, Y. V. (2024). Innovative pedagogical strategies for utilizing online platforms in foreign language acquisition. Current issues in modern science. Series «Pedagogy», № 5: 730-743. https://doi.org/10.52058/2786-6300-2024-5(23)-730-743.en
dc.relation.referencesNykyporets, S. S., Kulish, L. V., Magas, L. M., Melnyk, M. B., & Piddubchak, S. Y. (2024). Utilizing the semiotic model to enhance semantic adequacy in translation processes: a theoretical framework. Вісник науки та освіти. № 3 (21): 47-62. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-3(21)-47-62.en


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію