| dc.contributor.author | Melnyk, M. B. | en |
| dc.contributor.author | Мельник, М. Б. | uk |
| dc.date.accessioned | 2025-08-29T12:22:28Z | |
| dc.date.available | 2025-08-29T12:22:28Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.citation | Melnyk M. B. Neurolinguistic aspects of learning a foreign language (english) // Матеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р. Електрон. текст. дані. 2025. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2025/paper/view/23148. | en, uk |
| dc.identifier.isbn | 978-617-8132-48-8 | |
| dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/48864 | |
| dc.description.abstract | This article explores the neurolinguistic aspects of learning English as a foreign language. Special attention is given to the brain’s role in language processing, particularly Broca’s and Wernicke’s areas, as well as neuroplasticity, which facilitates language acquisition. The impact of memory, emotional state, and cognitive benefits of bilingualism are also analysed. Effective teaching methods based on neurolinguistic research are outlined to enhance the language learning process. | en |
| dc.description.abstract | У статті розглядаються нейролінгвістичні аспекти вивчення англійської мови як іноземної. Особливу увагу приділено ролі головного мозку у мовній обробці, зокрема зонам Брока і Верніке, а також нейропластичності, що сприяє засвоєнню мови. Також аналізується вплив пам’яті, емоційного стану та когнітивних переваг двомовності. Окреслено ефективні методи навчання, що базуються на нейролінгвістичних дослідженнях, для покращення процесу оволодіння мовою. | uk |
| dc.language.iso | en_US | en_US |
| dc.publisher | ВНТУ | uk |
| dc.relation.ispartof | Матеріали LIV Всеукраїнської науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р. | uk |
| dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2025/paper/view/23148 | |
| dc.subject | нейролінгвістика | uk |
| dc.subject | вивчення мови | uk |
| dc.subject | нейропластичність | uk |
| dc.subject | пам’ять | uk |
| dc.subject | емоції | uk |
| dc.subject | двомовність | uk |
| dc.subject | когнітивні навички | uk |
| dc.subject | neurolinguistics | en |
| dc.subject | language learning | en |
| dc.subject | neuroplasticity | en |
| dc.subject | memory | en |
| dc.subject | emotions | en |
| dc.subject | bilingualism | en |
| dc.subject | cognitive skills | en |
| dc.title | Neurolinguistic aspects of learning a foreign language (english) | en |
| dc.type | Thesis | |
| dc.identifier.udc | 81’23:159.946.3 | |
| dc.relation.references | Kroll, J. F., & Bialystok, E. (2013). Understanding the Consequences of Bilingualism for Language Processing and Cognition.
Journal of Cognitive Psychology, 25(5), 497-514. https://doi.org/10.1080/20445911.2013.799170. | en |
| dc.relation.references | Abutalebi, J., & Green, D. W. (2016). Neuroimaging of Language Control in Bilinguals: Neural Adaptation and Reserve.
Bilingualism: Language and Cognition, 19(4), 689-698. doi: https://doi.org/10.1017/S1366728916000225. | en |
| dc.relation.references | Li, P., Legault, J., & Litcofsky, K. A. (2014). Neuroplasticity as a Function of Second Language Learning: Anatomical
Changes in the Human Brain. Cortex, 58, 301-324. https://doi.org/10.1016/j.cortex.2014.05.001. | en |
| dc.relation.references | Goral, M., Levy, E. S., & Obler, L. K. (2002). Neurolinguistic aspects of bilingualism. International Journal of
Bilingualism, 6(4), 411-440. https://doi.org/10.1177/13670069020060040301. | en |
| dc.relation.references | Nykyporets, S. S., Kot, S. O., Boiko, Y. V., Melnyk, M. B., & Chopliak, V. V. (2024). Advanced integration of virtual
information environments (VIEs) in contemporary educational methodologies. Society and national interests. 4: 139-154.
https://doi.org/10.52058/3041-1572-2024-4(4)-139-154. | en |
| dc.relation.references | Nykyporets, S. S., Kot, S. O., Hadaichuk, N. M., Melnyk, M. B., & Boiko, Y. V. (2024). Innovative pedagogical strategies for
utilizing online platforms in foreign language acquisition. Current issues in modern science. Series «Pedagogy», № 5: 730-743.
https://doi.org/10.52058/2786-6300-2024-5(23)-730-743. | en |
| dc.relation.references | Nykyporets, S. S., Kulish, L. V., Magas, L. M., Melnyk, M. B., & Piddubchak, S. Y. (2024). Utilizing the semiotic model to
enhance semantic adequacy in translation processes: a theoretical framework. Вісник науки та освіти. № 3 (21): 47-62.
https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-3(21)-47-62. | en |