Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСкладанюк, О. О.uk
dc.contributor.authorМайданюк, В. П.uk
dc.contributor.authorАрсенюк, I. Р.uk
dc.contributor.authorSkladaniuk, O. O.en
dc.contributor.authorMaidaniuk, V. P.en
dc.contributor.authorArseniyk, I. R.en
dc.date.accessioned2025-09-10T11:51:56Z
dc.date.available2025-09-10T11:51:56Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationСкладанюк О. О., Майданюк В. П., Арсенюк I. Р. Графічний редактор для редагування відеоігор з розширеними функціональними можливостями // Наукові праці ВНТУ. 2025. Вип. 2. URI: https://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/816.uk
dc.identifier.issn2307-5376
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49064
dc.description.abstractУ статті виконано аналітичний огляд методів та засобів для редагування сцен у 2D-відеоіграх. Обґрунтовано актуальність створення подібного інструменту з урахуванням поширеності інді-розробок і потреби в інтуїтивно зрозумілих редакторах. Проаналізовано технічні аспекти реалізації функціоналу, таких як інтерактивне переміщення об`єктів (drag-and-drop), редагування властивостей об`єктів сцени у реальному часі, управління шарами та компонентами сцени. Розглянуто підходи до збереження структури сцени у форматі JSON, що дозволяє легко експортувати та імпортувати дані про ігрові рівні. Особливу увагу приділено використанню 2D-графічної бібліотеки Pixi.js, як рушія для рендерингу сцени, а також принципам побудови архітектури на основі об`єктно-орієнтованого підходу. Здійснено аналіз використання подієво-орієнтованої моделі для забезпечення взаємодії між компонентами редактора. Окремо проаналізовано перспективи розширення функціоналу редактора, зокрема реалізацію сітки для вирівнювання об`єктів, систему undo/redo, підтримку кількох сцен, та інструменти для створення складніших ігрових механік. Визначено напрями подальших досліджень, зокрема створення адаптивної системи плагінів для розширення функцій редактора. Основним науково-практичним результатом дослідження є визначення ключових компонентів, потрібних для побудови ефективного редактора 2D-сцен, а також реалізація базової версії редактора, що може бути використана як основа для подальшого розвитку. Основними перевагами запропонованого редактору є модульність інтерфейсу, легка масштабованість проєкту, простота розробки та підтримки, збереження сцен у JSON, наявність системи шарів, drag-and-drop редагування, базова підтримку undo/redo, інтеграція з Pixi.js як візуальним рушієм, платформнонезалежність. Практична цінність роботи полягає у можливості використання розробленого інструменту для побудови прототипів та ігрових рівнів без необхідності написання коду, що сприяє прискоренню процесу розробки 2D-ігор, дозволяючи розробникам зосередитися на ігровій логіці та дизайні, а не на технічних деталях реалізації сцени. Запропонований редактор може бути інтегрований у навчальні програми для ознайомлення студентів із принципами побудови ігрових середовищ та графічного програмування.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofНаукові праці ВНТУ. Вип. 2.uk
dc.relation.urihttps://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/816
dc.subjectграфічний редакторuk
dc.subjectвідеоігриuk
dc.subjectсцениuk
dc.subject2Duk
dc.subjectdrag-and-dropen
dc.subjectPixi.jsen
dc.subjectJSONen
dc.subjectundo/redoen
dc.subjectшариuk
dc.subjectоб`єктно-орієнтоване програмуванняuk
dc.titleГрафічний редактор для редагування відеоігор з розширеними функціональними можливостямиuk
dc.typeArticle, professional native edition
dc.typeArticle
dc.identifier.udc004.75
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2307-5376-2025-2-137-144
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2386-6603


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію