dc.contributor.author | Копиця, В. О. | uk |
dc.contributor.author | Квєтний, Р. Н. | uk |
dc.date.accessioned | 2025-09-12T10:08:47Z | |
dc.date.available | 2025-09-12T10:08:47Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49290 | |
dc.description.abstract | У статті розглянуто підходи до прогнозування заповненості паркомісць у міських умовах із використанням моделей SARIMAX та LSTM. Модель SARIMAX базується на класичному аналізі часових рядів із врахуванням сезонності та зовнішніх регресорів, тоді як LSTM належить до архітектур глибинного навчання, здатних моделювати складні залежності у послідовних даних. Показано, що SARIMAX є ефективним для довгострокового прогнозування, тоді як LSTM краще справляється з короткостроковими завданнями в реальному часі. Отримані результати можуть бути використані для оптимізації паркувальної інфраструктури та впровадження систем підтримки прийняття рішень у міському середовищі. | uk |
dc.description.abstract | This paper explores approaches to forecasting parking occupancy in urban areas using SARIMAX and LSTM models. The | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | // Матеріали LIV науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fksa/all-fksa-2025/paper/view/24310 | |
dc.subject | SARIMAX | uk |
dc.subject | LSTM | uk |
dc.subject | прогнозування | uk |
dc.subject | паркомісця | uk |
dc.subject | часові ряди | uk |
dc.subject | міська інфраструктура | uk |
dc.subject | машинненавчання | uk |
dc.subject | SARIMAX | uk |
dc.subject | LSTM | uk |
dc.subject | forecasting | uk |
dc.subject | parking occupancy | uk |
dc.subject | time series | uk |
dc.subject | urban infrastructure | uk |
dc.subject | machine learning | uk |
dc.title | Застосування моделей sarimax та lstm для прогнозування заповненості паркомісць | uk |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 004.9 | |
dc.relation.references | Fokker S., Hoogendoorn-Lanser S., van Oort N., van Hagen M., Correia G. Short-Term Forecasting of Off-Street Parking Occupancy. Transportation Research Record, 2675(10), 2021, pp. 155169. URL: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/03611981211036373 ( : 20.03.2025). | |
dc.relation.references | Vazifeh M. M., Santi P., Resta G., Strogatz S. H., Ratti C. Addressing the Minimum Fleet Problem in On-Demand Urban Mobility. Nature, 557(7706), 2018, pp. 534538. URL: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29795256 ( : 20.03.2025). | |
dc.relation.references | Rosenblum J., Hudson A. W., Ben-Joseph E. Parking Futures: An International Review of Trends and Speculation. Land Use Policy, 91, 2020, p. 104054. URL: https://ideas.repec.org/a/eee/lauspo/v91y2020ics0264837718313978.html ( : 20.03.2025). | |
dc.relation.references | Kodransky M., Hermann G. Europes Parking U-Turn: From Accomodation to Regulation. Institute for Transportation and Development Policy, New York, NY, 2010. URL: https://www.researchgate.net/publication/265083603_Europe's_Parking_Uturn_From_Accommodation_to_Regulation ( : 20.03.2025). | |
dc.relation.references | Arnott R., Inci E. An Integrated Model of Downtown Parking and Traffic Congestion. Journal of Urban Economics, 60(3), 2006, pp. 418442. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0094119006000386 ( : 20.03.2025). | |