Оптимізація маркетингової діяльності у сфері «business to business»
Author
Нікіфорова, Л. О.
Мещерякова, Т. К.
Ковтун, Р. В.
Nіkіforova, L. O.
Mecsherіakova, T. K.
Кovtyn, R. V.
Date
2013Metadata
Show full item recordCollections
- Наукові роботи каф. ЕПВМ [394]
Abstract
В статті побудована теоретична модель для опису оптимізація маркетингової діяльності у сфері «business to business». На основі такої моделі побудована технологія для експериментального визначення ефективності діяльності маркетолога. The theoretical model for describing the marketing optimization in «business to business» is considered in this article. The technology for experimental determination of a marketer effective activity is based on this model.
To create a situation for negotiation specialists in B2B-marketing is applied game-theoretic approach that allows to describe the process of reconciling the interests of its members - the parties (buyer and seller), called "players" and the process of selling a product or a service is called"game".
The obtained results allow to create effective marketing activities in «business to business» and staff development, which will be based on the following conditions: pi>pk, when i<k; Ci>Ck,wherei<k.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/11938