Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorГородецька, О. С.uk
dc.contributor.authorМихалевський, Д. В.uk
dc.contributor.authorБілошкурський, С. С.uk
dc.contributor.authorHorodetska, O. S.en
dc.contributor.authorMikhalevskiy, D. V.en
dc.contributor.authorBіloshkursky, S. S.en
dc.date.accessioned2017-02-27T17:05:17Z
dc.date.available2017-02-27T17:05:17Z
dc.date.issued2014-09
dc.identifier.citationГородецька О. С. Дослідження серверної частини мережі для підтримки он-лайн гри [текст] / О. С. Городецька, Д. В. Михалевський, С. С. Білошкурський // Вимірювальна та обчислювальна техніка в технологічних процесах. − 2014. − № 3. – C. 75-79.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/14466
dc.description.abstractЗапропоновано структуру серверної частини мережі для підтримки он-лайн гри з використанням Couchbase серверу, бонд-інтерфейсів та двонаправленої “master” − “master” реплікації баз даних.uk
dc.description.abstractIt was proposed a network architecture, which is based on implementation of NoSQL cluster, which significantly unloads the cluster with its database, and substantially increases the speed of the game and player’s updating, due to using the Couchbase server - all the data what often and nonlinearly change during game sessions are stored in-memory. We proposes the structure of the server part of the network for support online game that is based on using the bond interfaces for increasing the capacity of each server and to improve the system scalability and high availability of services. To ensure high availability and performance database cluster is proposed to use bidirectional "master" - "master" replication. The two servers are identical data, since each server will act as a master server and as a slave server. That is, the first server in addition that will receive data from users will write log files, which will take second server information, and in turn will read data from log files of the second server. Thus, both servers are always identical data. To provide high availability, productivity and efficiency of the database cluster it was proposed to use bidirectional "master" - "master" replication. On these two servers will be identical data each of server will act as a master server and as a slave server. That is, the first server in addition will receive data from users will write log files, which will take second server information, and in its turn will read data from log files of the second server. Thus, the both servers will always contain identical data.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХмельницький національний уніваерситетuk
dc.relation.ispartofВимірювальна та обчислювальна техніка в технологічних процесах 3 : 75-79.uk
dc.subjectсерверна частинаuk
dc.subjectон-лайн граuk
dc.subjectCouchbase серверen
dc.subjectдвонаправлена “master”−“master” реплікаціяen
dc.subjectthe server part of networken
dc.subjectonline gameen
dc.subjectCouchbase serveren
dc.subjectbidirectional "master" − "master" replicationen
dc.titleДослідження серверної частини мережі для підтримки он-лайн гриuk
dc.title.alternativeResearch the server part of network to support online gameen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc621.395.7


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію