Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorХом'юк, В. В.uk
dc.date.accessioned2017-02-27T18:36:12Zen
dc.date.available2017-02-27T18:36:12Zen
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationХом’юк В. В. Математична компетентність майбутнього інженера: аналіз феномену [Текст] / В. В. Хом’юк // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – Суми : Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка, 2014. – Вип. № 3(37). – С. 211–218.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/14470
dc.description.abstractУ статті розкрито визначення «математичної компетентності» як однієї із сутнісних характеристик особистості. Розглянуто педагогічні аспекти формування математичної компетентності майбутнього інженера у вищому технічному навчальному закладі. Проаналізовано основні погляди вітчизняних та зарубіжних науковців, на основі яких сформульовано дефініцію поняття «математична компетентність майбутнього інженера» як інтегрованої якості особистості, що відображає рівень основних математичних методів, необхідних для аналізу і моделювання процесів і явищ, пошуків оптимальних рішень з метою підвищення ефективності виробництва і вибору найкращих способів реалізації цих рішень, опрацювання і аналізу результатів експериментів.uk
dc.description.abstractВ статье раскрыто определение « математической компетентности » как одной из сущностных характеристик личности. Рассмотрены педагогические аспекты формирования математической компетентности будущего инженера в высшем техническом учебном заведении. Проанализированы основные взгляды отечественных и зарубежных ученых, на основе которых сформулировано дефиницию понятия «математическая компетентность будущего инженера» как интегрируемого качества личности, отражающего уровень основных математических методов, необходимых для анализа и моделирования процессов и явлений, поисков оптимальных решений с целью повышения эффективности производства и выбора наилучших способов реализации этих решений, обработки и анализа результатов экспериментов.ru
dc.description.abstractIn the article the definition of " mathematical competence " as one of the essential characteristics of the individual. This notion of "mathematical competence" at the present stage of development and pedagogy defined as a key , and as an object - the specific abilities required to perform a particular action in a particular subject area based on highly specialized knowledge , subject skills and ways of thinking. Just consider the pedagogical aspects of the formation of mathematical competence of the future engineer in the higher technical school. It should be noted that the place of mathematics in the sciences determines its place in education. According to the author , it is not only a support tool for solving a particular problem , and above all, common cultural base for the assimilation of the principles and structures that form the basis of disciplines. Education should be focused on education of mathematical thinking , which in its developed form, refers to the ability to create mathematical structure , the ability to analyze their properties , as well as to interpret the results of the analysis . At the same time we should not forget about the development of students' autonomy as a factor in the formation of mathematical competence of the future engineer , his ability and willingness to use mathematical modes of thought. Analyzed the basic views of domestic and foreign scholars , which is formulated on the basis of definition of " mathematical competence of the future engineer " as integrable quality person ready to apply the acquired knowledge for life and skills for solving the widest possible range of life problems in various areas . According to the author , this concept reflects the level of basic mathematical techniques required for analysis and modeling of processes and phenomena , the search for optimal solutions to improve production efficiency and choice of the best ways to implement these solutions , processing and analysis of experimental results .en
dc.language.isoukuk
dc.publisherСумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренкаuk
dc.relation.ispartofПедагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Вип. № 3(37) : 211–218.uk
dc.subjectкомпетентністьuk
dc.subjectкомпетенціяuk
dc.subjectматематична компетентністьuk
dc.subjectмайбутній інженерuk
dc.subjectключові компетенції математичної компетентностіuk
dc.subjectкомпетентностьru
dc.subjectматематическая компетентностьru
dc.subjectкомпетенцияru
dc.subjectбудущий инженерru
dc.subjectключевые компетенции математической компетентностиru
dc.subjectсompetenceen
dc.subjectcompetencyen
dc.subjectmathematical competenceen
dc.subjectfuture engineeren
dc.subjectcore competencies of mathematical competenceen
dc.titleМатематична компетентність майбутнього інженера: аналіз феноменуuk
dc.typeArticle
dc.identifier.udc371


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію