• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Дисертації та автореферати
  • Автореферати дисертацій
  • 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти»
  • View Item
  • Frontpage
  • Дисертації та автореферати
  • Автореферати дисертацій
  • 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти»
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Формування мотивації навчально-пізнавальної діяльності студентів технічних спеціальностей засобами історіографії

Author
Коломієць, Альона Анатоліївна
Коломиец, Алена Анатольевна
Kolomiets, A. A.
Date
2010
Metadata
Show full item record
Collections
  • 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» [7]
Abstract
Усвідомлення студентами важливості вивчення дисципліни через розуміння динамічності її розвитку та перспективи застосування, взаємозв’язок з іншими дисциплінами спонукає до формування мотивації пізнавального, професійного мотивів, мотиву досягнення успіху.
 
В диссертации определены понятийный аппарат проблемы мотивации, исследована собственно проблема формирования мотивации студентов к обучению средствами историографии. Разработана, обоснована и экспериментально апробирована методика применения средств историографии с целью формирования “позитивных” мотивов к обучению, определены и экспериментально проверены условия применения данной методики. Выделены, теоретически обоснованы и экспериментально проверены педагогические условия формирования мотивации студентов технических специальностей средствами историографии: использование сформированной методической системы внедрения средств историографии в учебный процесс, обеспечение профессиональной компетентности преподавателей, систематическое подкрепление у студентов мотивации к освоению профессиональными знаниями и навыками, привлечение студентов к учебной поисковой деятельности.Экспериментально доказано, что внедрение разработанной методики применения средств историографии в учебном процессе непосредственно влияет на формирование “позитивных” мотивов учения, а также способствует повышению уровня знаний.
 
The dissertatoin is defined concept vehicle problems of motivation, actually studied the problem of forming motivate students to study means of historiography. Developed, substantiated and experimentally tested method of application of historiography to develop positive motivation for learning, defined and experimentally verified the conditions of application of this method. Experimentally proved that the implementation of the developed methods for the application of historiography in the learning process directly affects the formation of positive motivation training.
 
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/15288
View/Open
ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ_КоломієцьА.А .pdf (856.1Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ