dc.contributor.author | Хом'юк, В. В. | uk |
dc.contributor.author | Хом'юк, І. В. | uk |
dc.date.accessioned | 2018-01-31T20:35:49Z | |
dc.date.available | 2018-01-31T20:35:49Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Хом’юк В. В. Компетентностно-орієнтовані завдання як важливий чинник формування когнітивної складової математичної компетентності майбутніх інженерів [Текст] / В. В. Хом’юк, І. В. Хом’юк // Збірник наукових праць «Актуальні питання природничо-математичної освіти». – Суми : Сумський держ. педагогічний університет ім. А. С. Макаренка, 2017. – Вип. 1(9). – С. 107–114. | uk |
dc.identifier.issn | 2529-2361 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/19508 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано концептуальні ідеї компетентнісного підходу у контексті підготовки майбутнії фахівців у вищій школі. Визначено, що з точки зору компетентнісного орієнтованого підходу до організації навчально-виховного процесу у ВНЗ зміст математичної освіти має бути спрямований на досягнення таких цілей: формування особистості студентів, розвиток їх інтелекту й здібностей до логічного та алгоритмічного мислення; оволодіння студентами основами математичного апарату, прийомами математичної діяльності, які необхідні у вивченні спецпредметів та в майбутній практичній діяльності; вироблення навичок самостійного вивчення наукової літератури з математики та її застосувань; навчання основним математичним методам, які необхідні для аналізу та моделювання процесів, явищ при пошуку оптимальних розв’язків методом обробки та аналізу результатів експериментів; формування уявлень про вищу математику як форму опису і метод пізнання дійсності; виховання студентів у процесі навчання математики; формування позитивного ставлення та інтересу до математичних дисциплін. Обгрунтовано доцільність розроблення компетентнісно орієнтованих завдань з вищої математики, які у процесі навчання вищої математики виступають у ролі технологічного інструмента реалізації компетентнісного підходу, забезпечують позитивну настанову на математичну діяльність. Розкрито особливості контруювання компетентнісно орієнтованих завдань із використання таксономії педагогічних цілей Б.Блума, в якій визначаються способи класифікації розумових умінь, від найпростіших навчальних дій (знання, розуміння, застосування) до найскладніших (аналіз, синтез, оцінка). Автором запропоновано конструктор компетентнісно орієнтованих завдань з вищої математики та на ведено приклади розроблених завдань із теми «Векторна алгебра». | uk |
dc.description.abstract | В статье проанализированы концептуальные идеи компетентностного подхода в контексте подготовки будущих специалистов в высшей школе. Определено, что с точки зрения компетентностного ориентированного подхода к организации учебно-воспитательного процесса в вузе, содержание математического образования должно быть направлено на достижение следующих целей: формирование личности студентов, развитие их интеллекта и способностей к логическому и алгоритмическому мышлению; овладение студентами основами математического аппарата, приемами математической деятельности, необходимых в изучении спецпредметов и в будущей практической деятельности; выработка навыков самостоятельного изучения научной литературы по математике и ее приложений; обучение основным математическим методам, необходимых для анализа и моделирования процессов, явлений при поиске оптимальных решений методом обработки и анализа результатов экспериментов; формирование представлений о высшей математике как формы описания и метода познания действительности; воспитание студентов в процессе обучения математике; формирование положительного отношения и интереса к математическим дисциплинам. Обоснована целесообразность разработки компетентностно ориентированных задач по высшей математике, которые в процессе обучения высшей математике выступают в роли технологического инструмента реализации компетентностного подхода и обеспечивают положительную установку на математическую деятельность. Раскрыты особенности конструирования компетентностно ориентированных задач по использованию таксономии педагогических целей Б.Блума, в которой определяются способы классификации умственных умений, от простейших учебных действий (знание, понимание, применение) к самым сложным (анализ, синтез, оценка). Автором предложен конструктор компетентностно ориентированных задач по высшей математике и приведены примеры разработанных заданий по теме «векторная алгебра». | ru |
dc.description.abstract | The article analyzes the conceptual ideas competence approach in the context of the preparation of the future experts in higher education. It was determined that in terms of competency oriented approach to the educational process in high school mathematics education content should be aimed at achieving the following objectives: formation of individual students develop their intelligence and capacity for logic and algorithmic thinking; mastering the basics of mathematical tools, methods of mathematical activities that are necessary to study special items and future practice; develop skills of independent study of scientific literature on mathematics and its applications; learning basic mathematical methods that are required for analysis and modeling of processes and phenomena in finding optimal solutions by processing and analyzing the results of experiments; forming notions of higher mathematics as a form describing the method of understanding reality; education students in learning mathematics; creating a positive attitude and interest in the mathematical sciences. The necessity of competence development oriented tasks from higher mathematics that in learning higher mathematics act as technological tool to implement competency approach, provide positive guidance for mathematical operations. The features of this type of design problems with the taxonomy of educational objectives B.Blum, which defined ways of classifying mental skills, from simple educational activities (knowledge, comprehension, application) to the most complex (analysis, synthesis, evaluation) were disclosed . The author of the proposed designer competence oriented tasks from higher mathematics and examples of developed tasks on the topic "vector algebra" are given. | en |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка | uk |
dc.relation.ispartof | Збірник наукових праць "Актуальні питання природничо-математичної освіти". Вип. 1 : 107–114. | uk |
dc.relation.ispartof | | |
dc.subject | вища математика | uk |
dc.subject | компетентність | uk |
dc.subject | компетентнісно орієнтовані завдання | uk |
dc.subject | майбутній інженер | uk |
dc.subject | математична компетентність | uk |
dc.subject | высшая математика | ru |
dc.subject | компетентность | ru |
dc.subject | компетентностно ориентированные задачи | ru |
dc.subject | будущий инженер | ru |
dc.subject | математическая компетентность | ru |
dc.subject | higher mathematics | en |
dc.subject | competence | en |
dc.subject | competence-oriented objectives | en |
dc.subject | future engineers | en |
dc.subject | mathematical competence | en |
dc.title | Компетентностно-орієнтовані завдання як важливий чинник формування когнітивної складової математичної компетентності майбутніх інженерів | uk |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 37.016:51 | |