Фактори впливу на професійне самовизначення особистості в умовах ринкової економіки
Автор
Хом'юк, І. В.
Петрук, В. А.
Хом'юк, В. В.
Дата
2017Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
В статті проаналізовано проблему професійного самовизначення особистості. Визначено, що саме професійна орієнтація забезпечує ознайомлення зі змістом і перспективами розвитку професій, формами та умовами їх здобуття, станом та потребами ринку праці в кадрах, вимогами професій до особистості, можливостями професійно-кваліфікаційного становлення. Впливовим чинником на професійну орієнтацію визначено центри довузівської підготовки при ВНЗ, де учні отримують широкий спектр інформації щодо спеціальностей, знайомляться з викладачами, матеріально-технічною базою. Автором охарактеризовано особистісно-психологічні та соціально-економічні протиріччя, пов’язані із професійним самовизначенням молоді в умовах ринкової економіки. Наведено результати анкетування студентів-першокурсників ВНТУ, мета якого визначити рівень професійної орієнтації студентів до навчання за обраною спеціальністю. В статье проанализирована проблема профессионального самоопределения личности. Определено, что именно профессиональная ориентация обеспечивает ознакомление с содержанием и перспективами развития профессий, формами и условиями их получения, состоянием и потребностями рынка труда в кадрах, требованиями профессий к личности, возможностями профессионально-квалификационного становления. Влиятельным фактором на профессиональную ориентацию определены центры довузовской подготовки при вузах, где ученики получают широкий спектр информации о специальностях, знакомятся с преподавателями, материально-технической базой. Автором охарактеризованы личностно-психологические и социально-экономические противоречия, связанные с профессиональным самоопределением молодежи в условиях рыночной экономики. Приведены результаты анкетирования студентов-первокурсников ВНТУ, цель которого определить уровень профессиональной ориентации студентов к обучению по выбранной специальности. In the article analyzed the problem of professional self-identity. The determined that it provides vocational guidance familiarization with the content and prospects of jobs, forms and terms of competition, the state and labor market needs in personnel, requirements for the individual professions, vocational qualification opportunities of development. Influential factor in vocational guidance centers identified in the Preparatory school, where students receive a wide range of information on specialties, meet with teachers logistics. The author describes personal and psychological, social and economic contradictions related to professional self-determination of young people in a market economy. Are defined the results of the survey of first-year students Vinnytsia National technical University, which aims to determine the level of professional orientation of students to study in the chosen field.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/19748
https://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/26