Наукові роботи каф. МЗ: Недавні надходження
Відображеня елементи 461-480 із 506
-
Особливості семантики конотативних дієслів у мові ЗМІ
(Кам’янець-Подільський державний університет імені Івана Огієнка, 2007)У статті досліджено конотативний аспект дієслів спілкування у мові сучасних засобів масової інормації. Проаналізовано семантичний обсяг конотативних лексем. Встановлено, що експресеми у мові періодичних видань допомагають ... -
Мовні засоби підсилення експресії в газетному мовленні
(Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2005)Елементи розмовного стилю в мові засобів масової інформації є досить поширеним явищем. Вони допомагають виконувати основні функції газет – як інформувати, так і переконувати читачів. У кількісному відношенні дієслова ... -
Механізми виникнення конотативних значень дієслів
(Національний університет „Острозька академія”, 2010)Дослідження присвячене актуальній проблемі семасіології – конотації. Проаналізовано механізми виникнення конотативних значень дієслів у мові мас-медіа. Встановлено, що конотативне значення емоційно-оцінних дієслів зумовлене ... -
Контекст як сфера реалізації конотативних значень дієслова
(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2013)У статті проаналізовано виникнення і функціонування конотативно маркованих дієслів у текстах засобів масової інформації. Установлено, що контекст сприяє виникненню конотативного значення дієслова, а конотативно марковане ... -
Конотативно марковані дієслова на позначення фінансово-економічних процесів
(Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара, 2012)У статті проаналізовано конотативно марковані дієслова на позначення фінансово-економічних процесів. Установлено, що лексичні одиниці на основі парадигматичних відношень об’єднуються у лексико-семантичні групи, виявляючи ... -
Емоційно – оцінні дієслова позитивної та негативної семантики у мові творів М.М. Коцюбинського
(Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2005)У статті розглянуто явище дієслівної конотації у мові творів М.М. Коцюбинського. Встановлено, що художній мові великого сонцепоклонника притаманна експресивність, яка досягається шляхом використання емоційно-оцінної ... -
Взаємозв’язок конотативного і денотативного компонентів у лексичному значенні дієслів
(Донецький національний університет, 2009)У статті досліджено семантичну структуру конотативних дієслів у мові засобів масової інформації. Проаналізовано особливості взаємовідношень денотативного і конотативного макрокомпонентів у межах емоційно-оцінного слова. ... -
Джерела мовної експресії
(Національний університет „Острозька академія”, 2009)Дослідження присвячене актуальній проблемі семасіології – конотації. Проаналізовано причини функціонування конотативних дієслів у мові мас- медіа. Встановлено, що конотативне значення емоційно-оцінних дієслів виникає ... -
Роль фразеологізмів у створенні експресивності публіцистичних текстів
(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2006)У статті досліджено емоційно-оцінні фразеологізми у мові української періодики XXI століття. Встановлено, що використання стійких словосполук як емоційно-експресивних, оцінних засобів посилює аргументацію та переконання ... -
Семантична типологія конотативних дієслів
(Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2006)Конотативні дієслова досить широко представлені у публіцистичних текстах і характеризуються образність та емоційністю. Переважна більшість груп має функціонально-семантичне значення, репрезентоване оказіональними та ... -
Психолінгвістичний аспект емоційно-оцінної лексики
(Дніпропетровський національний університет іменя Олеся Гончара, 2010)У статті проаналізовано психолінгвістичний напрям вивчення конотації. З’ясовано психолінгвістичні засади конотативності значень дієслів. Встановлено, що конотація не є елементом матеріальної структури слова, оскільки ... -
Лингвокультурологический аспект преподавания русского языка как иностранного
(Київський національний лінгвістичний університет, 2015)Целью языкового вузовского образования должно быть формирование у студента лингвокультурологической компетенции как компонента коммуникативной компетенции, поскольку применение лингво-культурологического подхода в обучении ... -
Запозичення як складова частина іменників-юкстапозитів науково-технічної сфери
(Херсонський державний університет, 2008)Статтю присвячено дослідженню запозичень у структурі іменників-юкстапозитів науково-технічної сфери. Розглянуто найпоширеніші термінозапозичення з грецької, латинської та інших мов. Виявлено продуктивні семантичні групи ... -
Посібник української мови для іноземних студентів
(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2015)Сучасний підручник повинен відповідати таким вимогам: наявність нетрадиційних способів подання важливого граматичного матеріалу, насиченість цікавими й корисними прикладами, що базуються на життєво необхідному мінімумі ... -
Позааудиторна навчально-виховна робота
(Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2014)Групові форми виховання є найбільш доступними, так як не вимагають особливих умов для їх організації і проведення, а також досить ефективними за умови кваліфікованого педагогічного керівництва. Основні вимоги до групових ... -
Моральні орієнтири у вихованні сучасної молоді
(Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія, 2007)У статті йдеться про пріоритетні напрями морального виховання молоді, про формування моральних якостей особистості. -
Мовленнєва підготовка студентів ВТНЗ як окремий компонент підготовки фахівця
(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2015)Стаття присвячена проблемі професійної підготовки студентів ВТНЗ на заняттях з української мови. Автор розглядає питання опанування наукової та фахової термінології, необхідність знання, розуміння і використовування ... -
Досягнення педагогічних цілей засобами СРС
(Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2014)В статье рассматриваются цели и задачи самостоятельной работы студентов, наиболее эффективные формы и методы организации СРС, приемы контроля и роль преподавателя. -
Виховний потенціал социально-гуманітарних дисциплін у становленні національно-свідомої особистості майбутнього інженера
(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2015)У статті увага приділяється впливу соціально-гуманітарних дисциплін на формування майбутнього інженера, а саме: виявленню виховних можливостей навчальних дисциплін в плані національно-патріотичного виховання студентів; ... -
Коммуникативная направленность обучения языку иностранных студентов-нефилологов
(Воронежский государственный педагогический университет, 2009)Студенты-иностранцы, обучающиеся в высших учебных заведениях за рубежом, должны овладеть языком для общения в разных сферах деятельности (учебно-профессиональной, общественно-политической, социально-культурной, обиходно-бытовой). ...